Bra kväll


Jag och Sandra,
Bra många år sen nu..



Hej allesammans
Jag kan bara säga att jag är hemma igen efter en heltokej kväll, tråkigt att den tog slut så fort då jag egentligen vet att det kunde fortstt i den braiga linjen som den var ifrån början, hur som helst, allt ifrån drickande till sexställninga, depptalk och dittan och dattan.. jag säger så de. Gammla gänget är heltokej som jag skulle säga!
Nu är jag iaf hemma, skulle egentligen sobit hon Sandra och Robert men eftersomvi hamna i stan passade jag på att åka hem istället, vad gör man inte för EN natt i sin egna säng :)
Klockan är nu 01.40 och jag vet faktiskt inte varför jag egentligen skirver, försöker väl vara aktiv helt enkelt förer som faktiskt kollar :)
Eftersom klockan är efter klockan tolv så betyder det inte mer än att min favorit kommer hem idag, eller ikväll kanske man skall säga, mumma :)
Innan kommer dagen spenderas med Sandra till att börja med, vi skatydligen simma,  får de hur det går med de, shottar och alkohol över huvudtaget dagen innan med tanke på min dåliga vara att dra på sig baksmälla är väl inte så bra men de får väl bara gå typ. Annars blir det stan, kika skor och present till Peter på mellandags resan som faltiskt pågått några dagar nu.
Kvällen lär eller jag hoppas att den kommer att spenderas med älsklingen, <3

Btw, än så länge håller jag mitt löfte (jag håller det förmig själv än så länge istort sett, ifall jag inte skulle hålla de).
Jaaja, godnatt mer er.

För tillfället



Jag säger bara såhär, denna bilden bjuder jag på, vadå jag är ju som sagt lantflicka just för stunden, osminkad, myströja och bara massa mys med mormor :)
Jag gillar vara här, dock inte för allt för lång tid, men som nu, några dagar liksom.
Dagen har spenderats med familjen, varit en sväng inne i Västervik, såg människor som väckte gamla minnen, både på gott och ont tyvärr.. hur som helst, hälsade på kusinAnna också i deras nya hur, uuurmysigt verkligen!
Nu är det kväll och jag ska spela fia med knuff med lillebror :)
Tjao för en stund!

Fel dagen innan..

Jag har inte mkt mer att skriva just precis nu, kommer tillbaka senare och skriver om dagen men iaf, igår nämnde jag att det idag skulle vara dagen innan älskling kom hem, fel av mig, jag tänkte fel, i morgon är det dagen innan, inte idag. Jag vet, helt onödig fakta men så äre :)
Hejdå så länge.

Gunnebo/Skaftet/Mormor

 Julaftons utfit :)
Skaftet och sjön Toven på sommaren :)

Som vanligt drar det ut på tiden mellan gångerna jag skriver men vafan, jag skriver iaf, inte helt dåligt eller hur ?
Hur som helst, sitter nu mitt ute i skogen mitt ute i ingenstans närmast intill kan man väl säga och jag kan ju säga så mtk som såhär att jag är förvånad att teckningen på det mobila bredbandet är så pass bra att det funkar här ute med tankte på att absolut i stort sett allting i mobilväg är stendött på teckningsfronten. Nej men tillbaka till vare nu va jag snacka om, joo, mitt ute i ingenstans vare ja, egentligen är jag väl inte helt utanför sivilisationen trotts att det faktiskt kan kännas så när man kör in i det lilla samhället Skaftet eller handtaget  som min mamma och hennes syskon kallade det när de som små växte upp här. Känslan av just utanför sivilisationen blev starkare då den enda men också väldigt lilla affären stänge igen för några år sen insåg jag och de flesta andra att ne det är inte mkt med Skaftat längre och många flyttade.. bättre är det inte nu under vinterhalvåret heller då det egetligen bara är de få som bor permanent här som är kvar eftersom de flesta hur fasktiskt är uppköpt av tyskar eller rika familjer från storstan som köper de mysiga men ändå väldigt stora husen till sommarstugor för att för en gång skull kunna komma bort från storstadsruset under sommaren, för det kan jag ärligt säga att Skaftat undet sommaren är underbart, det tyckte jag som barn och jag tycker det ännu.  Den underbara havsluften får en liksom att minnas tiden då man faktiskt bodde i den störe staden som ligger undefär 2,5 mil härifrån som liten, eller iaf tills man var 9 då mamma träffade PETER, inga kommentarer på detta men va ska man säga, tur i oturen iaf, jag kom från stan och slapp bli som de flesta om man säger så och jag hade ju inte heller haft mina underbara kompisar som jag har 25 min bort härifrån i Skövde. Som med allting annat, de finns liksom för och nackdelar så att säga.. mer behöver inte nämnas om detta.

Hur som helst jag har kommit framt till att jag faktiskt älskar att komma hem till mormor, fullt med godis i massa skålar runt om i hela huset, mormors alla kakor och bullar som bara hon kan göra så goda, mumma!
Sen mormor söt som hon försökte hon ge mig pengar, men icke, jag vill inte ha mer, har redan fått en dyr julklapp av henne och vill då rakt inte ha mer pengamässigt iaf så Frida kom på den smarta idén att jaa, vi kollar lite i hennes gamla saker så har du gått igenom den lilla och jag har redan fått ett par uuursköna oanvända tofflor som "hon köpt ifall någon nån gång skulle behöva ett par" och den dagen kom idag säger jag då, tackar och tar emot, myspys och äkligt sköna var dom, prislappan åkte bort dirket och jag började genast gå in dom, mm-mm :) Jag fick också 4 bälten som hon med glädje gav bort och la självklart till kommentaren "Ja ni ungdomar, jag förstår inte hur detta kan va mode, förfasiken, de är ju sånt jag använde försäkert en 50 år sen" Ja du mormor sa jag glatt och tog emot dom, de är så det är heöt enkelt, för de är ju just vad det är.. Jag fick också en lite större västa (svart) som jag genast började gilla. Om man ser det såhär, lilla garderoben? Oooom jag ser fram emot i morgon då vi ska kika i alla andra :)

Jusste, julafton också.. jag säger inte mer än såhär.. med tanke på vad som var i VARJE packet vill nog min kära mamma att jag flyttar hemifrån snart, kändes lite så, sötnos där :) Men vafasen, jag är nöjd, jag kommer ju ha användning av det, hur snart återstår att se :)

Nu ska jag försöka få ordning på cammen som  plötsligt utan anledning eller egentligen någonting alls slutat upp att fungera, varken program, ikon eller någonting sådans finns kvar i datorn, lustigt de där.. de är väl jag och min vanliga tur med elektronik eller va säger ni som känner mig? Så skräll inte sant?
Så nu ska jag med hjälp över msn försöka att fixa detta, hur ska detta gå?
Ja men det återstår att se, jag vill mesta bara få igång den typ.. Jag tror inte att det kommer att funka, jag funkar inte rikigt ihop med elektronik, de är bara att inse, jag är mer liksom för att sticka folk och plåga dom med olika provmänniskan, inte trycka sig fram och lösa problem på dator människan! Jag förstår mig på dom sålänge de program jag använder fungerar annars skiter det sig rent ut sagt, ja nu vet ni de, jag är KASS på tekniska saker så be inte mig om råd det säger jag bara :D

Nu ska jag kika vidare sen blir det nog att sova snart :)
Hejdå och godnatt.

Och bara för att i morgon är det dagen innan ÄLSKLING kommer hem igen, mmm-mmh :) MUMMA!

Sen kan jag också tillägga att det är absolut inte alls, inte ens lite, eller det minsta som det borde i detta huset utan morfar här, lite mer än två år sen och verkligen ALLA saknar dig precis som om det vorde igår..

Pågrund av en bra dagen innan,

Det är nu söndag igen och helgen är redan över, den har varit bra!
Dagen har spenderats i sängen , med tankte på gårdagen så har jag inte mått allt för bra under egentligen någon stund under dagen, som alltid slog mig tanken när jag vakna imorse, "jag ska aldrig drick igen" men som vanligt glömmer man bort detta då taggning inför nästa fest startar, va ska man göra, de är bara att hänga på helt enkelt.
Har under dagen också kollar på film, två gånger.. Jag tog mig också orken till att hjälpa mamma och pynta granen, det känns jättekonstigt måste jag säga, det känns inte som om de är julafton om bara några dagar.. tiden springer iväg och det är svårt att hinna med. Som tur va har jag allt redan alla julklappar klara och tidigare idag slog jag in de sista.
Sitter nu i väntan och förväntan på att kortet sen igår ska komma upp, vill se :)

Återkommer senare, hej så länge

Inget ovanligt

Jag kan ju säga så mkt som såhär att det är längre inget ovanligt att jag sitter uppe hur sent som helst och kan inte sova, jag vet inte rikigt varför det bara är så. Lite smått irriterande iaf, tur jag har några som kan hålla mig sällskap ibland iaf, de underlättar ju lite :)
Jag har gett detta lite tid att tänka på och jag vill verkligen komma på vare kan va som gör att jag inte kan sova, jag är inte säker och jag tror inte att det är bara därför men det spelar nog in iaf.. Jag saknar helt enkelt att sova med Mogge, det är tomt utan honom och jag gillar helt enkelt inte hela grejen med att sova själv i en 140 säng. Jag har sovit bättre de nätter jag sovit ihop med Louise, då äre ju nån som tar upp plats i sängen. Det måste vara nåt sånt, de bara måste.
Jaaja, nog om mina sömnproblem, de löser sig alltid.

Idag hade vi OPvollybollddag på arenan - stundenter var vi, kanske inte bästa utklädnad och kanske inte det mest fantasifulla man kunde komma på men det var faktiskt roligt, känlan var lite ball ändå, egentligen är det faktiskt inte så lång tid kvar. Imorgon har vi bara julkul i skolan sen är det lov och då har vi bara en termin kvar varav sportlov och massa studiedagar också, jag har bara känslan av att detta kommer att gå sjuuuukt fort. Det återstår att se :)

Jag har inte så mkt mer att skriva, så godnatt med er :)
Tjaarrå :)

Förändring..

Sitter åter igen hos Louise nu, hon sitter på golvet nedanför mig och slår in julklappar :)
Under natten sov jag väl lite mer än vanligt men absolut inte tillräckligt, det får fan va nog med detta snart..
Jag orkar inte gå omkring som en jaa jag vet inte vad man kan kalla det bara för att jag inte kan sova, nu får jag helt enkelt sluta med detta!
Hur dom helst, dansdag i skolan idag.. lika tråkigt som vanligt! När klockan blev 11 fick vi äntligen sluta och det blev upp till skolan för att äta lunch tillsammans med Louise. Efteråt åkte jag hem och ner i soffan blev det dirket ihopp om att jag kanske kunde få sova några timmar innan Louise kom, ookeej slumra väl till lite men mer blev det inte, telefonen ringde lagom som jag höll på att somna, älskling ringde från usa, mys :) <3
Efter att ha pratat lite med honom la vi på och jag la huvudet mot kudden igen, kanske hinner jag sova lite till tänkte jag.. MEN lagom som jag näästan somnar igen vad händer då.. joo mobilen ringer igen, denna gången Louise, jahapp, inte blev det nåt sova av där inte. Som tur va var Louise trött efter att jag hållt henne vaken långt in på natten så hon somnade i soffan och jag också, hur skönt som helst verkligen.

Snart dags för förändring, nu ska Louise klippa mig, vad det blir återstår att se :)
hejdå!

Hejjahejja

Klockan är nu 00.47, jag är vaken.. som vanligt, inte ens trött !!
Såå när gissar vi på att jag somnar inatt?
Jag borde kunna sova, Louise har ju faktiskt lovat att hålla om mig, vet dock inte om det är positivt att ligga tätt intill en som snörvlar hela tiden, :P
Jaaaaja, det visar sig, en film till kanske (som vanligt) typ :P

Hejdå mer er!

Man lär sig av sina misstag!

Som vanligt så har jag mina perioder, under en viss tid skriver jag hela tiden och en annan ingenting alls, konstigt detdär.
Hur som helst, jag sitter hemma hos Louise nu, hon sitter bredvid och pluggar stackarn :)
Iaf, natten kommer spenderas här, faktiskt lite i hopp om att denna natten ska bli mer sömn än de andra två ihop till och med, helt sanslöst dåligt har jag sovit de två senaste nätterna, inteokej!
Natten till söndagen somnade jag inte fören efter klockan 5 på morgonen och igår natt tittade jag på klockan sista gången 04.02, okej inte lika sent men jag skulle uppklockan 06.00. Så klockan började ringa och det tog en bra stund innan jag fattade att det var alarmet som gick och ännu längre tid tog det innan jag fummlat klart i mörkret i hopp om att hitta telefonen som absolut inte låg där jag fick för mig att jag la den tidigare på morgonen, skumt, vem kan ha flyttat på den? Mycket bätter än såhär blev det inte, det var bara för mig att slänga av sig de varma täckena (har två extra, med andra ord 4) och gå upp, när jag kollade mig i spegeln och insåg att jag knappt öppnat ögonen suckade jag och gick till toaletten, drog på duschen på hööööööög värme, ställde mig mot väggen och slappnade av, detta är ingenting jag rekomenderar, att slumra till i duschen då golvet är fullt med vatten leder ofta till att man lite lät sliter med en fot då tyngden blir för tung på ena foten och till följd av detta blir det lätt en liten olycka precis som för mig i morse ;)
Efter den lilla insidenten slog det mig plötsligt.. hur mycket var klockan? Jag hade ju trotts allt slumrat till, i ren panik stängde jag av duschen och skyndade mig ut, torkatorka, fort somfan, ut i rummet för att klä på mig, det lbev det  första bästa jag fick tag i utan att hinna bry mig då jag på nåt jävla vänster försökte att klä på mig och sminka mig samtidigt, jag kan bara säga att detta gjorde inte annat än tog längre tid än vad det skullegjort om jag bara gjort en sak i taget. Men iaf när jag sminkat klart mig kollade jag på klockan, 12 över 7, bra tänkte jag nu hinner jag fixa håret och äta frukost i lugn och ro.. Jag tar god tid på mig och sätter mig för att äta frukost, när klockan närmar sig5 i halv 8 går jag tillbaka till mitt rum i lugn ochh ro och tar av handuken från håret OCH vad inser jag.. jo, jag har hårinpackningen kvar, braaaaa frida! Så åter igen PANIK!!!!! Ställer mig genast med huvudet framåt och upp och ner och börjar skölja, med tanke på stressen jag kände ledde detta självklart till att balsamet till slut lämna håret MEN också att maskaran och restadel av sminket blev helfuckat, HEJJA mig! Hur fan ska jag hinna detta? In som ett jääävla gehuu på rummet igen med fönen i högsta hugg började föna. När  håret väl va tortt fick jag (frida i ett nötskal) för mig att men vafan jag vill ju ha löshåret idagm och mössa också, så vem ställer sig med det om inte jag.. KLockan var närmare kvart i när jag väl var påväg till skolan, och dirket när jag kom dit blev det att sätta sig och göra prov,  somfaktiskt mirakulöts kändes som det gick bra :)

Men vad kan jag dra för slutsats av min händelserika morgon, jo.. se till att sova på natten typ (jag kan dock inte av nån konstig anledning) och se för allt i världen till att INTE slumra till i duschen allt för länge!

Nu ska jag och Louise se på film, godnatt och önska mig lycka till med sömnen inatt :)
Hejdå!

Aldrig !



Jag tänker inte, jag vill inte.. aldrigaldrigaldrig! I helvete det ska bli så, jag tänkter inte tillåta att det blir så, fanheller!
Inte okej detta, hur fan ska detta gå då, detta funkar ju inte ?!!!!!
Så typiskt, jag blir verkligen inte ens förvånad och det kan inte betyda ner än att det absolut inte är en skräll att det blir såhär, SKRÄLL PÅ DETTA! FUCK FÖR DETTA!
Men som sa jag sa innan, jag tänker inte, jag vägrar att tillåta att det blir så, jag orkar inte med det, jag vill inte ha det så, om det kommer bli jobbigt då!

Skitsamma, det får bara fixa sig helt enkelt.

Vaknade hos min babe imorse, hejja resfeber ;D USA i morgon, liiiiiite avundsjuk är jag deterkänner jag, bara LIIIIITE typ.
Han körde iaf ner mig till skolan där jag spenderat min tid tills nu typ, nu är jag hemma och det känns konstigt somfan, har inte varit hemma på typ aslängre, inte så som jag kommer vara nu, det börjar ju rätt bra ändå med tanke på att jag ska sova hos Malou inatt :) Ikväll blir det maxad utgång till tusen säger jag bara, lovely girls :) <3



Nu ska jag hoppa in i duschen tänkte jag, ska ha god tid på mig att göra mig iordning innan det är dags att dra efter maten sen :) Sååå dusch nu, hejdå!


Underbart!



Idag har jag är min lilla plutt 11 månader, tänk va tiden går fort :D

Jag älskar älskar älskar dig Kristian Mogren :) <3
Underbar, grym, DEN bästa !

sammanfattat,



Va ett bra tag sen jag skrev nu men just för tillfället finns det inget bättre tillfälle att skriva än nu, jag sitter just nu i Fräsans garage i Tidan och fryser, sicken tur att jag tog med mig datorn säger jag bara, inte allt för roligt att sitta här kan jag säga men va gör man, killarna håller på och grejar med bilen. Påtal om bil, jag och Mogge va och kikade på en bil förut, en liten vit toyota corolla, så insatt som jag är på bilar så lyssnade jag godhjärtat på älskling som sa att bilen va bra bortsett från vissa grejer så får vi den för ett bra pris och jag fixar ihop pengar någorlunda snart kanske jag har min första bil inom kort :) OCH har man bil borde man ha körkort, det underlättar något faktiskt och jag hoppas på att det inte är allt för långt kvar tills jag har det, håll tummen för mig people :)

Eftersom jag inte har någonitng bättre för mig kan jag lika gärna tjata på lite och kanske ta och berätta om helgen som varit, fredagen blev ganska lugn, började kvällen hos Knutsson, kika lite på hockey.. har insett att jag absolut inte gillar hockey, så in i helvetes tråkigt att kolla på!! Okej live men INTE på tv, yssh! Hur som helst tillbaka till restadel av fredagkvällen.. Vi drog vidare till David? där han hade "fest", det är inte vad jag hade kallat de, shiiiit säger jag bara! Efter att varit där 15 min max, lirat lite guitarr hero drog vi snabbt vidare till Hanna och Tomas där kompisar satt och drack lite, trevligt :) Det blev en ganska tidig och nyckter kväll.
Lördagkvällen blev grymt mycket bättre än fredagen, förkrök hos brasken med wii (jag och Louise va grymma!), musik och trevligt sällskap innan det vid 10 tiden blev taxi ner till Krikelin där drickandet fortsatte, det var trevligt som bare den MEN vad hände sen, jo jag lyckades bli dålig, måste varit för att vi shotta, IIINTE okej! Hur som helst, jag gick ut och kom helt enkelt inte in igen, illa i know! På grund av detta blev det en ganska tidig kväll (tror jag). Med tanke på dagen innan blev söndagen väldigt lugn, va helt slut hela dagen!
Det va väl undefär så min helg såg ut, helt okej ändå.

På tal om allting och ingenting alls, vi var precis borta på macken en sväng, som vanligt är jag glad åt sötsaker, inte okej jag vet men iaf, jag fick upp ögonen för nåt som lät heltsjukt, MARABOU LAKRITS. Jag kommer med den bra idén att testa och jag har nog aldrig ätit någon chocklad så äklig som den, dum blandning helt enkelt och jag ska aldrig äta den igen det är en sak som är säker!

En annan helt ointressant grej men som för mig är GULD, jag jobbar INTE på friskis&Svettis längre, Äkligt jävla bra!

Eftersom jag redan skrivit allt som jag egentligen kan komma på så får jag väl helt enkelt avrunda och försöka fördriva tiden på annat sätt, så hej med er :)


Planering

Nu har jag sansat mig lite sen tidigare..
Resten av kvällen - Ett varmt bad sen te och god macka till  House, mmmmuma :D
Sova tidigt (själv) ! Shiiit, om det kommer bli tomt utan min älskling..

Bad nu, hejdå!

börjar på

Börjar lugna ner mig nu efter mitt utbrått typ, bra där :P
Aaja, resten va kvällen - bad, te och god macka till house och sova (själv) tidigt..
Det kommer bli tomt utan min älskling intill mig utan tvekan, jättetomt!

Nu bad, hejdå!

Bara några steg tillbaka.....

Är för en gång skull hemma denna kvällen, det har inte varit mycket av det den sista tiden.. för min del är det okej, jag är glad att kunna vara härifrån, till mestadel iaf. Det är konstigt hur en sak kan förblinda en så.. Jag gillar inte att se någon hamna imellan och värre blir det när jag inser att det är jag som  gör att det händer, förlåt typ :/

Blickar, prat och beteenden, helvete va trött jag blir på detta.. jag kan utan tvekan säga såhär.. det känns inte som mitt hem längre! Åt helvete med falsa leenden för att få andra att njuta och få som de vill, jag tänker gå tillbaka, ta några steg tillbaka helt enkelt, för en gång skull bli mig själv igen, på gott och ont kanske man ska säga..
Jag är trött på att ta skiten du bara lastar över mig, jag är trött att göra dig bra till mods för att sedan se mina närmaste bli sårade ändå! I helvete heller..
Så om man tänker till, vart ligger egentligen problemet, i alla oss andra eller i ditt jävla äkliga huvud?!!!!!
Jävla idiot säger jag bara,
Blickar som lyser så starkt att du är säker på vad du gör, beteenden du har som verkar så jävla starka och att du kan ta allting med en klackspark, ledsen att göra dig besviken lilla du.. vissa är inte så dumma som du tror, vissa ser faktiskt bakom din falska perfekta mask, jag är ledsen för din skull men jag hoppas ingenting annant än att du ska gå under, att DU ska bli lämnad själv, stå ensam när alla andra vänt dig ryggen, när det är DU som blir den utsatta.

Jag tål inte ens en blick på dig längre, dina ord låter inte längre sammanhängande för mig, ingenting låter trovärdigt, du har helt falerat i mina ögon och jag ångrar ingenting så mycket som att jag så många gånger gav dig chansen, chansen att visa hur du "skulle" vara egentligen, svalde, glömde och gick sen vidare.
Åt helvete va trött jag är på dig !!



Alldeles för mycket känslor, jag är trött på detta nu..
Trött på att vara det svarta fåret..

Tråkigt

Sitter och har med, grundkurs i skolan, helt jävla äckligt tråkigt är det!
Som tur va är det bara 20 min kvar men ysh va tiden går segt.
Efteråt blir det att stressan ner till stan och träffa mamma om hon hinner det, kika lite på balklänning :)
Dags att skriva lite nyttigt, hejdå!

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Spela poker, casino, bingo m.m online. Massor av bonusar på Bonusar inom Poker, Casino, Slots med mera - PokerCasinoBonus