Torsdag morgon

Dagen i ära började med sovmorgon, helt underbart!
Ska snart iväg upp till stan och möta upp Amanda för en tidig lunch, ser verkligen fram emot det då det tagit alldeles för lång tid sen vi sågs sist! Klockan 14 blir det möte på jobbet och sedan snabbt som bare den hem och pussa på hjärtat som kommer hem under dagen!!! <3 måste kila.

Take care /Frida


Alltid lite långsammare

Nu har även jag hamnat på twitter, bättre sent än aldrig kan jag tycka!
#fsomifridaa - följ mig vettja! :)


Picknick

Dagen i ära har spenderats i Bologner tillsammans med Sanne och Lykke - Kaffe, saft, annanas och jordgubbas fruktsallad och melon, huuuur gott som helst!
Massa lek och prat och senare på EM träffade vi Homppen och Sunken, lite gitarrspel och sång blev det innan det va dags att packa ihop och bege sig hemåt igen.. Väldigt trevlig eftermiddag måste jag säga :)

Just nu sitter jag i Ryd, Sanne ska bjuda på käk, inte dumt alls, skönt att slippa laga själv och framförallt till bara sig själv!

Återkommer lite senare :)


Det blev av

Direkt efter jobbet åkte jag och införskaffade oss nya balkongmöbler , våra gamla var i väldigt dåligt skick, den ena stolen var helt trasig! Med lite blommor, några nya filtar så blev det som en helt annan balkong, jag är jättenöjd! :)

Före och efter bilder, på innan bilden hade stolarna redan kasserats tyvärr, ni hade fått er ett gott skratt om ni sett dem !!


Trött tjej

Hejudamig sikken dag!
Då klockan ringde "vaknade" en alldeles för trött tjej idag.. Det blev inte många timmar sömn natten till idag det är en sak som är säker! Efter min morgon rutin pussade jag lite extra på hjärtat som åkte iväg under några dagar igen - det gäller att ta vara på den lilla tid man får som det är nu.. Jobb dagen rullade på och strax var klockan halv3 och dags för mig att sluta, hem fort som attan, bytte om till träningskläder, packade väskan och iväg med mamma till gymmet - riktigt skönt pass och oj så skönt att komma igång igen! TAGGAD! Efter träningen snabbt iväg för att handla, hem till mamma, duscha, sminka, klä på sig och fixa håret på en och samma gång i stort sett, slänga i sig maten för att sedan åka iväg på smycke party :) Jättemycket fint, beställde två armlänkar (bilder kommer när jag har fått hem dem) och mamma köpte ett halsband och ett par örhängen - Jättefint! Fika, prat och rundtur i källaren fick avsluta partyt och nu har jag äntligen kommit hem och landat i soffan, helt utslagen! Funderar faktiskt på att krypa ner redan nu.. Har några timmar att sova ikapp + att det står jobb på schemat tidigt i morgon :)
Tanken är att jag ska köra igång med ett nytt projekt här hemma också, återkommer om detta om jag som planerat kommer igång med det efter jobbet i morgon, får se lite :) Längtar redan tills det är klart, tror det kommer bli riktigt bra! Allt är visserligen bättre än vad det är nu.. Haha :)

Nattinatt, hörs i morgon!
Take care /Frida


Uppdatering om söndag på måndag

Såååå, tänkte att jag skulle berätta om dagen igår, när dagen väl började närma sig sitt slut orkade jag faktiskt inte blogga.. Jag var heeeeelt slut om jag ska vara helt ärlig!
Dagen spenderades till en början tillsammans med svärmor och svärfar i Karlsborg - middag, båt mys, mjukglass, premiär dopp och underbart vackert väder! Väl hemma mötte vi upp två vänner för lite film och tacos, och tjuvkika på hotellet på Rhodos :) helt underbar dag, hoppas det blir fler dagar som den söndagen, det står jag lätt ut med :)
UNDERBAR DAG!
# Bilder finns på tidigare inlägg


Min söndag i bilder

Båt på sjön, mjukglass, tacos, film och trevligt sällskap!

Återkommer lite senare :)


LÄNGTAR!!!

Satt och pyssla med lite bilder förut - ordentligt taggad inför Rhodos!!


Kvalitetstid

Vitt vin, kortspel och nu avslutar vi med film , toppenkväll! :)


Tummen upp

Hemma igen efter några jättetrevliga och mysiga timmar vid silverfallen :) hjärtat hade köpt juice, kyckling och räksallad, kycklingspett och kanelbullar, han vet precis vad jag gillar :)

Nu sitter vi i soffan, hjärtat letar lite på nätet efter hur vi ska gå till väga med min bil, inte okej att oljelampan börjar lysa och bilen börjar pipa varannan meter när man kör.. Jag fattar ingenting utan får mest panik när det inträffar så det är tur att man har en händig föredetta bilmekaniker det säger jag bara!

Kvällen tar vi lite som den kommer, det återstår att se vad vi hittar på.. Kvalitetstid hela dagen, helt underbart <3


Överraskning

Lördag förmiddag och jag sitter med en kopp kaffe och väntar.. Kristian är iväg och fixar med något som jag inte fick veta, han skulle ringa när jag kunde gå ut sa han.. Undra vad han har i kikaren, mysigt med lite överraskning såhär i all hast :)

Gårdagen spenderades på jobbet innan jag åkte hem och gjorde mig i ordning. Eftermiddagen/kvällen började med några öl på Taket tillsammans med många vänner för att sedan gå vidare till restaurang Sand för lite mat - jättegod mat och dryck men guuuuud vilken dåligt bemötande! Fick drycken efter 30min och inte nog med det så var vissa bortglömda (jag bland annat) och fick beställa om.. När maten efter mycket om och men kom visste de knappt vad de serverade för något och frågade oss om det smakade ost(?) va fan är det liksom? Ganska besvikna men ändå mätta bar det av hem till oss för lite sällskaps spel - med vilda gester, SÅ roligt!! Kan sammanfatta em/kvällen med ordet BRA :)

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och fixa det sista så jag är klar när Kristian kommer tillbaka :) jag är jättenyfiken! Återkommer självklart senare och berättar om dagen :)

Take care /Frida


En till ..

Hade en bild till som jag trodde att jag redan hade delat med mig av men icke :)


1 dag kvar

Vädret har varit helt underbart idag också vilket gör ALLT lite lättare :) Dagen har bestått av lite gott och blandat, allra mest jobb dock men det har rullat på bra så det var inga konstigheter. Fick ett väldigt glatt besked idag också, ett besked jag har väntat på i ca 10år! Nämligen, hör och häpna(!) i augusti ska jag stå brud tärna - äntligen har mamma och Peter bestämt sig för giftemål :) Ser fram emot det som bare den (trotts allt det som numera är förr i tiden).

I eftermiddag tittade Sandra förbi, vi tog med oss varsin handduk och gick ut och lade oss på gräsmattan för att avnjuta solen en stund och prata skit typ och innan hon åkte hem blev det en kopp kaffe :)
Nu har jag precis städat lägenheten, har bara golvet på toaletten kvar så snart sååå.. Sen ska jag faktiskt krypa ner, läsa min bok och somna tidigt med andra ord innan 00.00!

Morgondagen består av min sista jobb dag innan helgledighet och på Em kommer hjärtat hem igen så då blir det myspys till max, har saknat hans sällskap här hemma :) <3

Har några fler bilder från i måndags nu också, finns nedan :)
älskar den sista bilden, vilket litet charmtroll!! :)

Take care /Frida


Underbar onsdag

Startade dagen med att vakna utvilad innan klockan ringde vilket ledde till att jag hade massor med tid så att jag i lugn och ro kunde avnjuta 2 koppar kaffe i min morgonrock i soffan samtidigt som jag läste aftonbladet innan jag körde igång med min vanliga morgon rutin :) Jag hann till och med att plocka ur diskmaskinen vilket ALDRIG händer annars så kort och gott - bra morgon! Dagen på jobbet fortsatte i samma goda bana då hela dagen egentligen bara rullade på och plötsligt var det dags att gå hem, jippi ! Hem fort som bare den, bytte om till shorts och linne, glajorna på och iväg till Tibro fort som attan och det är där jag har spenderat min alldeles underbara eftermiddag/kväll tillsammans med Linda och bebis Wilde :) grillat, kaffe, premiär bad (av fötter), massa ikapp prat och en hel massa bebis mys vilket var helt underbart!! Och ja, jag är galen i de små liven, finns det ens något bättre?! Jag tror inte det :)
När klockan närmade sig 9 började det dessvärre bli dags att åka hemåt då jag kom på att jag inte hade någon matlåda tills i morgon så hem for jag i en väldig fart och nu har jag landat i soffan i väntan på att maten skall kallna så jag får krypa till korgs :)
Fler dagar som denna önskas i fortsättningen för den har varit GULD!


På hemmaplan

Äntligen hemma igen höll jag på att säga .. Lite små irriterad som vanligt efter att jag varit på bilbingo, såå nära vinst såå många gånger men icke, vi fick åka där ifrån några hundralappar fattigare istället. Bortsett från förlusten hade vi lika trevligt som vi alltid har när jag och mamma får lite kvalitetstid :)

Nu ska jag krypa till korgs och sova sött så jag är utvilad i morgon när jag ska starta upp 3dagars jobb innan jag får på helgledighet :)

# Sömnig

Take care /Frida


Det blev inte bättre än såhär

Jag gjorde ett tappert försök att fixa i ordning mig men jag orkade inte ens fixa håret så det får helt enkelt vara.. Nu bär det iväg till Hentorp till mamma och familj.
Bilden nedan är från igår , jag ser lite halvkonstig ut men det får ni stå ut med ..


Lat, latare, latast?

Ja sen jag bloggade sist har jag inte gjort mycket alls, suttit på balkongen och solat vilket inte var alls dumt faktiskt! Sen passa jag på att packa upp alla goodibags som jag fick med mig hem igår, en väldans massa fina och roliga saker måste jag säga :) ev kommer det kort på sakerna lite senare.

Nu måste jag göra mig i ordning, mamma bjuder på middag, hon tyckte inte att jag skulle behöva äta själv och sen var det kanske lite för att smöra då hon övertalat mig att åka med på bilbingo ikväll vilket jag tycker är mest störande då jag aldrig vinner, suck! Men vad gör man inte för sin mamma? :)

Take care /Frida


En del av semestern

Impulsivt blev det men oj så jag längtar!
Söndag v29 sätter vi oss på flyget som kommer ta oss till Rhodos, det kommer bli helt galet bra!
Nedanför syns en bild på pool området :)


Rättelse

Gällande de tidigare inlägget, inte Oslos snygga modeller utan alla oss snygga modeller ..


Fullt upp

Har haft galet mycket att göra så jag har faktiskt inte hunnit blogga, det har hänt en del saker sen jag bloggade sist, bland annat så var kundkvällen på Clarks igår och vilken succé det blev! Alla var jätteduktiga och dagen/kvällen kunde inte blivit bättre. Snygga hår, snygga kläder, gott tilltugg, skumpa, och många goda skratt!
Jag har inte så mycket bilder ännu, fotograferna har inte vaknat än ;) bjuder på de få bilderna jag har, den ena på min makeup och den andra på Oslos snygga modeller!! :)

Jag återkommer gällande gårdagen när jag har fler bilder att komma med :)

Take care /Frida


FM nöje

Startade upp morgonen med en god frukost, skyndade iväg till solariet med Carro - måste jobba lite på brännan innan måndag! Vidare hem, duscha, sminka och ta på kläder för att sedan åka upp till stan igen, denna gång med en tillsvidare hemligt ärende - det kommer bli sjukt bra! :)
Innan jag åter igen åkte hem köpte jag med mig en god sallad från baguetten som jag precis nu har smäckat i mig, MUMMS!
Nu ska jag vila mig lite innan det är dags att jobba några timmar.

Bilden är från idag,
Take care /Frida


Avrundar

Kvällen i ära har varit väldigt lugn och skön, då Kristian kom hem efter att han lagat min bil (!) så blev det lite mat. Vi åkte sedan upp till svärmor och svärfar för mysfika och New York prat - fe verkar ha haft det galet bra! Fortsatte sedan till Granath med fler för lite tacos och avrundning av helgen som varit helt grym!

Nu har jag precis landat i sängen och kommer vilken minut som helst slå igen ögonen och somna gott det är en sak som är säker. I morgon startar vi upp en ny arbetsvecka, mjukstartar med två dagars, morgon sen kväll för att sedan gå på två dagars ledighet igen, skönt :)

Nu blir det natten, sov så gott!

Take care /Frida


Gårdagen

Gårdagen blev så bra den kunde bli, mycket folk, mycket god dricka, väldigt mycket skratt men också tårar eftersom det var avskedsfest för Öhman, det är ingen tvekan om att P4 kommer sakna någonting men också privat!

Här kommer några av gårdagens bilder:












Helt galet bra kväll med två grymma förfester, en riktigt rolig utgång och chill efterfest här hemma, jag tror inte kvällen kunde bli bättre - det skulle vara om Öhman inte skulle flytta möjligvis, jag vet att alla hans kollegor och även han fick fram budskapet om hur saknad han kommer att vara! Men, i sommar då smäller det, då bär det iväg upp till Umeå för att hälsa på honom, då kommer Skövde göra Umeå osäkert det är en sak som är säker! :)

Nu ska jag hoppa in i duschen sen lägga mig och kolla på en film tror jag, ska inte göra ett dugg idag om jag inte måste! Sen hoppas jag att bilen inte tar så lång tid så att Kristian kommer hem snart också, det blir genst lite roligare om han är hemma också, jag är inte mycket för att vara ensam det är en sak som är säker!

Hörs lite senare,
Take care /Frida

Söndagsångest

Jag vet inte vad det är men jag verkligen HATAR söndagar, det är utan tvekan den värsta dagen på hela veckan och jag skulle bli mer än tacksam om den ville försvinna!
För vår del blev det en ordentlig "sovmorgon" då min mobil ringde och väckte oss vid 12, helt galet! Det blev en snabb frukost i tystnad sen gav sig Kristian iväg med styv pappa för att försöka laga min bil - Håller tummar och tår att de fixar det. Jag satte igång direkt med att städa undan det stökiga i lägenheten, den såg fördärvlig ut kan jag lova då det hastigt och lustigt blev efterfest inatt efter krogen .. Trevligt då - mindre trevligt idag kan jag lova men nu är det gjort och jag drog en lättande suck när jag fick slänga mig i soffan!

Resultatet ser ni nedan ..

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/813504/images/2012/pic_202370596.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/813504/images/2012/pic_202370602.jpg" class="image">


Blodpallt !

Sitter hos Granath, killarna äter blodpallt och jag tackar gudarna för mim förkylning så jag slipper känna lukten! Kvällen bjuder på festligheter, avtackning av Kristians jobbarkompis står på schemat, trevligt värre :)
Skulle tro att det dröjer tills i morgon innan jag bloggar igen och då kommer jag självklart berätta om dagen idag!

Bilden är tagen idag,

Take care /Frida


Snabbt inlägg

För och efter bilder på håret :)
Jag är ENORMT nöjd som bare den kan jag säga!

Hockey och god dricka just nu, återkommer i morgon skulle jag tro :)

Take care / Frida

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/813504/images/2012/pic_202181552.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/813504/images/2012/pic_202181552.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/813504/images/2012/pic_202181800.jpg" class="image">


Pyssel

Godmorgon, eller kanske god förmiddag numera ..
Jag tog sovmorgon i morse, gick inte upp fören halv 9 vilket var väldigt skönt! Mindre roligt att jag är ännu mer förkyld än jag var igår, är snäppet ifrån att bli tokig på min näsa och ja då är det ganska illa !
Har iaf hunnit med en hel del under morgon och fm, har bland annat varit och handlat lite smått och gott, varit hos svärmor och svärfar och tittat till huset och ställt en bukett rosor så de känner sig välkomna när de kommer hem om några timmar, känns alltid mysigt att komma hem till lite vakra blommor :)
En annan väldigt rolig sak som hänt är att mitt hjärta iaf har lämnat Lund för denna gången vilket innebär att han iaf är lite närmare än han varit den sista veckan, det gillas !

Nu ska jag äta lite då mitt blodsocker är lite lågt sen ska jag faktiskt lägga mig och vila en stund så jag orkar sitta hos Johanna i EM som ska göra håret fint vilket är väldigt behövligt ! Det kommer för och efter bilder senare :)

Hörs lite senare.

Take care /Frida

Kort sammanfattning

På hemmaplan igen efter en dag med både irritation och glädje, planerade och inte planerade händelser men jag antar att det hör till. Jag tänkte att jag skulle berätta min dag i korthet :

Då jag nästan var framme i Ryd i Fm så rasade min ljuddämpare på bilen vilket i sin tur ledde till att bilden låter som en hel armé av stridsvagnar kommer körande fast det i själva verket egentligen bara är min stackars gamla skit Golf -94:a, efter en hel rad med svordomar och en väldans massa irritation var jag tillslut framme, ställde bil f#n och gick upp för att fika och kolla på lägenheten hos Sannes mamma tillsammans med Sanne, kaffet smaka väldigt gott och jag fick ventilera mig lite gällande bilen vilket var tur! Därefter:

# Bytte bil på KSS - Snodde mammas bil under tiden hon jobba.
# Åkte in till stan och uträttade deverse ärenden
# Handlade
# Åkte tillbaka till Ryd för att dricka mer kaffe
# Hämta mamma och bilen, lyckades efter MÅNGA blickar och huvudvärk kunde jag tillslut parkera bilen hemma.
# Vidare till Hentorp för att äta middag hos mamma, drika ännu mer kaffe och bli påtvingad att ta tempen då mamma tyckte att jag såg hängig ut - Ja, jag hade feber men det tänker jag lossas om som om jag inte har då den inte var så hög, sådeså.
# Åkte hem!

Ja, så har min dag sett ut i korta drag, intressant eller hur..?! Njae, men alla dagar är inte intressanta heller, vardag är inte helt fel det heller :)


Införskaffade mig ett nytt smycke till min navel då
jag under en längre tid gått med ett trasigt men inte
orkat fixa något nytt.. En uggla fick det bli, söt eller hur? :)

Precis lagon, nu pep kaffebryggaren så nu ska jag ta mig en kopp kaffe för att värma hals och kropp innan jag ska krypa ner och sova för natten. Ska försöka komma i säng tidigt så jag får så många timmar jag bara kan ihopp om att förkylning och feber ska försvinna. Jag har inte tid att bli sjuk nu när hjärtat kommer hem i morgon efter att ha varit borta en HEL vecka, måste vara pigg och glad då!
Så med de orden avrundar jag min blogg för idag och återkommer i morgon. Nattinatt med er.

Take care /Frida

Blogg från mobilen

Det får bli ett ett snabbt inlägg från mobilen då jag måste skynda mig iväg, det vankas fika i Ryd och husesyn eller kallar man det lägenhetssyn kanske?! Hur som helst :)

Bilden nedan bjuder jag på, den blev väl sådär men det är jag idag iaf, orkade inte ens fixa det röda ögonen så varsågoda ;) hihi

Take care /Frida


Nytt beroende

Som om det inte vore nog med beroenden redan..?
Nej nu ska jag inte vara sån, så allvarligt är det verkligen inte, jag lovar.
Jag har en sambo här hemma som för några månader sedan av en slump köpte med osaltade nötter hem då han snappat upp någonstans att det skulle vara nyttigt (nyttigare än saltade iaf) så vi tänkte att vi skulle testa. Personligen tyckte jag inte att det var något vidare, alls faktiskt, jag tyckte till och med att det rent ut sagt smakade illa! Men hungrig som jag var och av ren lathet inte orkade hämta något annat som fanns bara några meter bort så fortsatte jag att äta de "äckliga" nötterna och vad hände? Jo, jag började tycka att det var ganska goda, väldigt goda och ja, på den vägen är det, nu klarar jag mig inte utan det, typ.
Jag borde kanske se det som en possitiv sak att jag faktiskt är "beroende" av något som inte är så farligt onyttigt men det är just det, jag är en riktig sockerråtta.. Jag älskar godis och chips, alldeles för mycket jag kan ärligt säga! Och det värsta utav allt är inte att det är onyttigt och rent ut sagt farligt för kroppen (!) utan det är att jag som diabetiker som älskar det en diabetiker BORDE avsky, alltså sötsaker, ätbart överhuvudtaget som innehåller fel sockerarter - Typiskt!
Nej nu ska jag inte sitta här och prata sjukdom, det om något är väldigt tråkigt! Kan dock gå ut med att bloggen kommer innehålla en del om min diabetes med tanke på att det är en så stor del av mig, det styr stor del av mitt liv och minst sagt någonting som många gånger påverkas av olika saker jag gör i livet - Thats me !

Nu ska jag hoppa i lite kläder, sminka till ansiktet och blåsa i ordning håret - så gått det går - Längtar en aning tills i morgon då jag ska till Johanna på Storgatan och fixa i ordning utväxten!

Take care /Frida

Godmorgon


Dags att starta igång dag 1 av 4 på min långledighet :)
Sitter i soffan och inväntar att kaffet skall rinna ner, läser aftonbladet och tv4 morgon står och går på tvn. Samtidigt sitter jag och fixar med den nya telefonen, tanken var att jag skulle få in de gamla apparna så att jag slipper att sitta och hämta hem alla på nytt. Imusiv som jag är så läste jag inte så noga utan synkade telefonen på en gång och poff så började alla sparade appar på iTunes att läggas in på den nya.. - Jag som skulle sortera, jag tyckte nämligen att jag hade ganska mycket onödigt som jag aldrig använde men den sorteringen får väl ske på telefonen då istället helt enkelt efter som jag alltid ska ha så bråttom. Skulle tro att jag kommer att ångra att jag gjorde som jag gjorde, kollade precis och då hade 50% synkts och det är redan uppe i 11 sidor, helt galet, hur mycket onödigt borde inte de va..?!
På bilden ovan ser vi det sista inköpet på blomfronten här hemma, två små söta bäbis orkideer, är den inte för söt? Jag blev helt frälst kan jag lova så det var inget snack om saken, de fick bli två med hem :)

Hela dagen är fullbokan med deverse trevliga saker, jag återkommer om detta lite senare under dagen :) Nu ska jag avnjuta en stor kopp kaffe innan jag hoppar in i duschen och fixar i ordning mig.

Take care /Frida

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Spela poker, casino, bingo m.m online. Massor av bonusar på Bonusar inom Poker, Casino, Slots med mera - PokerCasinoBonus