helg och ledighet , skulle inte tro det ,

synd om mig, det är fredag och starten på en underbar helg inte sant? Men nej, inte för mig, inte gällande ledigheten iaf eftersom jag är bokad på jobb precis hela helgen + måndag innan jag får vara ledig en dag :) Men okej, jag ska inte klaga, jag jobbar bra helg oså så jag klagar inte för att jobba hellet, skönt att kunna roa sig och få pengar på samma gång, mumms för pengar! :D
Så ikväll får det nog bli lugnt, skulle tro att det blir att umgås med lite kompisar sen åka hem och sova inte allt för sent eftersom jag ska upp och jobba vid 7 i morgonbitti :)

Nu ska jag kika lite på tv och om en stund kommer nog Mogge hem.

Och jusste, höll på att glömma, överraskningen blev inte som jag hade hoppats, snarare tvärt om så okej nej jag pratar inte mer om det!



Puss&Kram
Frida

frukost

Idag vaknade jag vid lite efter klockan 9, jag gjorde mig snabbt iordning och åkte sedan iväg och handlade lite smått och gott eftersom sötLinda skulle komma hit och äta frukost , myspys :)
Vid 11 tiden kom hon och det blev en ordentligt god frukost måste jag säga, mätta och belåtna satte vi oss i soffan en stund innan hon var tvungen att åka igen för att hinna hem innan hon skulle åka och jobba..


Mummsig frukttallrik som jag hade fixat :)

Nu sitter jag hemma, tar det lugnt, har fixat en liten överraskning till min sötnos också när han kommer hem :)
Skriver mer om det i morgon kanske, inte idag iaf :)

Vid 3 tiden bär det iväg till jobbet igen, kvällspass står det på schemat.
Är väl hemma igen efter halv 10 någonting :)


hela veckan ,

insåg idag på jobbet att jag ska jobba hela veckan ut vilket jag inte visste om , tur kan kikar läget ibland så jag inte missa att jag skulle jobba, det hade ju varit lite pinsamt :P Hur som helst, nu är jag medveten om det iaf.

Jag har inte gjort någonting direkt idag, är riktigt trött måste jag säga!
Det kommer antagligen bli en tidig kväll idag, jag vill sova! :)

På lördag blir det PARTY också, jag ser fram emot det!
Så får jag träffa saknade Malou också, mumms! :D <3



Puss&Kram
Frida

mer blev det ,

Vaknade av att poolen ringde imorse , det blev mer timmar att jobba :)
Är bokad idag, tors, fre och lördag nu vilket innebär att jag jobbar hela månaden ut, fan så bra :)

Nu ska jag duscha och göra mig iordning så jag hinner äta lite lunch innan jag måste åka till jobbet - 12.30-17.30 blir det idag.

Puss&Kram
Frida

snart så ,

kom hem från Carro och Viktor för en liten stund sen :)
Kikade lite snabbt på kanal8 där 3 stora bloggare var med idag, bland annat Kessie, jag har ingen dirket kommentar på det hela, den ena satt mest och höll med, den andra verka ha problem med sina naglar och Kessie aa snacka mest om hur stor och bäst hon var och att hon helst skulle vilja ha sig själv som förebild, aa jag vet inte. Jag lämnar de åt den som tycker att det var något att se ;)

Eftersom jag redan är trött jag ska nog mysa ner mig i sängen med min bok snart tror jag, skönt att komma i säng itid för en gång skull, det blir sällan så konstigt nog.

Så godnatt allesammans, vi hörs i morgon!

Puss&Kram
Frida

utflykt

eftersom jag har ledig idag passade jag på att ta sovmorgon, riktigt skönt måste jag säga.
Under förmiddagen pratade jag med mamma och vi bestämde att vi skulle ta med lillebror och hans kompis på en lite dagutflykt och ett litet äventyr, det är ju trotts allt lov för de små rackarna ;) Jag åkte hem till mamma och innan vi åkte åt vi lunch.
Vi gjorde oss klara och satte kursen mot Stenstorp, planen var att vi skulle till Daleium och kika lite :)
det blev en dag med många glada miner, laser-show, tjärnhimmel-show och fika paus och självklart allt annat som finns att göra där, killarna älskade stället och det var inte det enklaste att hänga med i deras tempo det är en sak som är säker, haha, bra söta ändå ! :)
Laser-showen var riktigt häftig måste jag säga, sjukt vad man kan göra med det egentligen!

Väl hemma blev det soffan och kika tv, som vanligt fanns det ingenting direkt att se men ändå, tidförbriv. Lagade mat, det blev pytt i panna eftersom jag inte kände för att stå och laga mat länge, gott men kanske inte det bästa i näringsväg, men det funkar.

Nu ska jag bege mig iväg till Carro, snacka av mig lite ;)

Puss&Kram
Frida

i gotta feeling

godmorgon´
Vaknade vid 9 tiden då älskling ringde och väckte mig, om det var skönt att slippa slänga sig upp för att poolen ringde, jag ville sova idag och jag fick sova idag - GULD !
Pratade precis med min mami och jag ska antagligen dit och hjälpa henne litegrann under förmiddagen, antagligen baka :) Kanske blir det en riktig dottermamma dag :) <3

Nu ska jag duscha och göra mig iordning.



Puss&Kram
Frida

det kan inte bli bättre ,

har precis slått mig ner i soffan , lägeheten är numera helt nustädad , ljus är tända i hela lägenheten och sist men inte minst, det luktar FRÄCHT! :D
Nu ska jag koka mig en stor kopp vanilj te och bara njuta !

det är lite så jag funkar ,

Jag kan inte påstå att jag är dirket mycket för att städa .. konstigt, såg någon som är ?!
Där emot älskar jag känslan efteråt när allt är rent, fint och framförallt när det luktar frächt!
Därför har jag nu satt igång och städat trotts att jag egentligen inte ville, vad ska man göra liksom, det måste ju göras inte sant. Mogge åkte precis, rymmde? ;D haha nej han skulle iväg och träna, tajmat och bra men hur som helst ;) Ibland kan det vara skönt också, då vet jag vad som är gjort och jag vet vad jag har att göra därefter, okej det blir mer att göra men liksom ändå... haha!
Så precis just nu höjs volymen på sterion, bra musik spelas och jag tänker fortsätta att städa nu så jag snart får unna mig det jag bestämt att jag ska unna mig när jag är klar och varit duktig nog för lång tid framöver ;)

So, back to woooooork !


ny vecka, nya möjligheter

telefinen ringde vid 20 i 7 i morse vilket betydde att jag fick ge mig iväg och jobba - pass mellan 7-14 så det var en bra start på en ny arbetsvecka.
Jag la nyligen in lite bilder från mobilen och tänkte lägga upp dem :)

Nu kommer lite blandat..


Fiske i sommras, jag fick en gädda vilket blev den ända fångsten

Emil och Matilda var här och kolla film och hade sötMio med sig :)

Biljardkväll med dricka och två nycktra tjejer - Jag och Matilda

Jag var chafför till Lidköping , förfest hos Ullis.

Kika på crosskillarna utanför Tibro :)


Tjejförfest hos Lindas moster sen utgång Olstorp


Brasken och Marinas inflyttningsfest

"Malou-dagen" :)

Bastukväll och bad hos Harry

Ögonbottenrönken och jättestora piupiller

Ja det var lite blandat, kanske inte jättemycket att se men iaf :)

Nu ska jag börja städa tror jag, om jag orkar.. :P

Puss&Kram
Frida


mår som jag förtjänar ,

sitter i soffan, har knappt kommit upp, kan inte påstå att jag mår direkt bra med oandra sidan så mår jag som jag förtjänar så jag kanske inte ska klaga heller..
Efter att jag, Mogge och Harry käkat ordentlig frukost kom Micke efter en stund, de har nu åkt iväg och ska fixa lite saker, bland annat dryck till kvällen då det återvänder till dimman och världen som gör allt lite lättare, allt lite mer vågad, ja till och med lite rundare värld - Alkoholens värld alltså ;D Det blir party för Rebecka i Öms byggdegård, tror det kommer bli riktigt bra faktiskt :)

Puss&Kram
Frida

det kommer i 3 sågs det ,

sjukt trött, det sägs att det kommer i 3 men då får de fan va nog nu, när vi kom hem brann det i lägenhetshuset, ringde 112, ringde på lägenheter i trapphuset, fick ut folk, okej nu är det nog, 3:e gången gillt! NU vill jag ha positiva saker, bra saker, glada saker, saker man mår bra av, nu har jag tröttnat på detta!

Godnatt!

delade tycken , oohja

tvätten är hämtat och jag ska snart lägga mig och läsa lite tänkte jag , :)

Snart är det jul också, shiiiit, det går för fort!

Nattinatti ,

Puss&Kram
Frida

snart så ,

har nu myst ner mig i soffan, den sista tvätten är upphängd så nu är det bara att invänta att det ska bli torrt så jag kan hämta upp den :) Sitter just nu och kikar på SOS gute vilket verkar riktigt bra måste jag säga! Jag kan ju inte undangömma att jag en gång, någon gång, när jag är stor och vuxen tillslut ska jobba med akuthjälp, antagligen inom ambulansen, men om det blir så återstår att se men jag tycker det verkar väldigt intressant ! :)

Nu ska jag kika vidare på tv :)

Puss&Kram
Frida

nyinköpt och jag älskar den !



Införskaffade mig en ny klocka igår, jag gillar den grovt ! :D

Vad tycks? :)

hemma igen

har kommit hem igen, så numera är jag vaccinerad mot svininfluensan vilket faktiskt blev en lättnad nu när det äntligen är klart och genomfört.. jag var lite tveksam till en början men hade inte så stort val så det var bara att gilla läget.

Hur som helst, nu är jag hemma igen och om en halvtimme ska jag ner i tvättstugan och sätta igång de första maskinerna vilket jag absolut inte känner för allt idag.. men man måste tyvärr..

Nu ska jag kika lite på tv innan jag sätter igång!

Puss&Kram
Frida

min mamma min mamma (:

Dagen började med att min telefon ringde klockan 10, det var min älskling som ringde för att väcka mig, sötnos där :) Hur som helst, det blev en snabb frukost, fixa irodning mig och sedan bege sig iväg till Hentorp för att hämta mamma, vi åkte till Rusta för att checka in den nya lokalen som öppnade idag men insåg ganska fort att det inte öppnade fören om 1,5 timme.. undrande över hur vi skulle fördriva besluta vi oss tillslut att gå in på Chilli och kolla för att mamma inte varit där innan, kort och gott gillada hon stället och mer vad det inte med det :) Eftersom att klockan inte alls var så mycket som vi hade hoppats åkte vi till Thi house och mamma var snäll och bjöd på lunch :) Vi åkte sedan tillbaka till Rusta och också där fick jag lite smått och gott av mamma, TACK! :)

Nu ska vi fick, sitter hemma hos mamma i Hentorp och vid 3 tiden ska jag åka ner till stan och VC för att vaccinera mig för svininfluensan, hoppas på att jag slipper biverkningar också! :) 

Skriver kanske några rader senare !

Puss&Kram 
Frida  


jag vet jag är dålig ,

på att uppdatera,
men vara i mellanåt typ, kommer in i vissa perioder då jag skriver precis hela tiden och ibland kan det ta dagar till och med veckor innan jag skriver igen.. Så JA jag vet jag är dålig på att uppdatera men jag måste också lägga till att jag faktiaskt nu för tiden inte alls har den tiden jag hade då jag var "arbetslös" eller aaa det är jag ju nu också men eftersom jag jobbar så mycket som jag gör så känns det inte riktigt så heller, men vem vet.. rätt vad det är så vänder det och då får jag inte jobba någonting istället - om jag befarar att den dagen ska komma då jag inte får jobba någonting, fyfan vilken panik det säger jag bara !

Hur som helst, tillbaka till min vardag iaf då, det har inte hänt så mycket, eller jo det kanske det har men det är ingenting som jag orkar rabbla upp här, det har väl hänt saker mellan då jag jobbar vilket i stort sätt är jämt men det är ganska så skönt måste jag säga, sysselsättning är aldrig fel :)

På tal om någon helt annat nu också så har jag fått lite nojja inför allt prat gällande svininfluensan, liksom hallå?! Alla pratar om det som om det vore dödligt och kanske är det så men det finns också de som klarar sig jättebra trotts att de fått det, okej dom blir jättesjuka och okej det är kanske läskigt att man har fått den omtalade influesnan men snälla, det är inte dödligt och de få stackare som faktiskt har gått bort pågrund av influensan har sen tidigare lidit av allvarliga sjukdomar som i sin tur har sänkt deras immunflrsvar så lågt att inte kroppen orkat med ytterligare en infektion till..
Men iaf, vi har nu fått vårt fösta fall med svininfluensa på jobbet, jag fick reda på det då jag kom till jobbet igårkväll - jag ska inte heller undangömma att jag fick totalpanik då de berättade och bara på fåtal minuter kände jag mig plötsligt sjuk, ont i kroppen, halsen och aaa you name it.. jag konstaterade ganska snart att huvudet gärna spelar kroppen ett spratt bara för att man blir lite skraj, det kan hända när som helst, bara för att alla pratar om det blir man sjuk bara för att man helt enkelt tänker på det för mycket !
Så eftersom det är så mycket prat om denna HEMSKA sjukdom bestämde jag mig igår på jobbet att jag snarast skulle vaccinera mig och själva tanken var att jag egentligen skulle gjort det idag men det fanns ingen tid så nu har jag en bokad tid i morgon klockan 15.20 så då bär det av till vårdcentralen och efteråt är det bara att hoppas att jag inte får några av de många biverkningar som det snackas om att så många får.. Håll tummen allesammans !!

Nu ska jag hjälpa min mamma lite med några saker eftersom hon var så söt och bjöd hem mig på lunch idag - tacopaj och äppelpaj till efterrätt, mumms :) Sen är det lite roligt att jag tycker så bra om äppelpaj eftersom jag ett halvår tillbaka och hela mitt liv så länge jag kan minnas verkligen avskytt äppelpaj :)

Nog om det, hjälpa mamma var det och sen bär det iväg till jobbet för kvällspass igen :)

TJAAA!


trött ,

sitter i soffan, nyligen badat och varvat ner efter jobbet..

Jag ska nog lägga mig en stund, powernap.. ikväll lutar det åt bio - bröllopasfotografen!
Den verkar helt okej :)

Tja tja

i väntan på mat ,

Den här fredagen kunde lika gärna kvitta..
Jag har inte på länge haft så få eller snarare inga förslag alls på vad som händer under kvällen, skit!
Det verkar inte bättre än att det blir en väldigt lugn kväll vilket jag absolut inte ville eftersom jag jobbar resten av helgen.. tråkigt ! Sen sitter jag och väntar på att maten ska bli klar också, även den är inte alls fredag vilket i vanliga fall brukar vara nåt lite extra gott men idag blir det pyttipanna BARA för att vi måste använda Kesellan som går ut idag, okej det är jättemysigt att Mogge lagar mat och så men ändå, det är inte fredagsmat och punkt slut.
Hoppas verkligen att någonting dyker upp lite senare, typ efter maten, det är suger, jag vill verkligen göra någonting idag! Hejja fridaklagarkväll!

hejdå

helnöjd,

kom nyligen hem efter att jag varit på elgiganten och snackat med dem om min plattång som plötsligt igårmorse inte ville fungera längre och gav fan i att starta. Eftersom jag hade turen med mig att hitta kvittot på den i fläkten så åkte jag upp i hopp om att de skulle skicka in den och kolla vad som var felet.. mycket mer hoppades jag inte på måste jag säga! När jag kom dit berättade jag vad felet var och genast sa han att jag skulle få en ny :) Jag blev helnöjd, det är en sak som är säker iaf!

Nu är klockan snart 4 vilket betyder att min sötnos kommer hem snart! :)

Tja tja ,

fredagsmys<3

fredag vilket betyder fredagsmys :)
Jag får se till att njuta av den ledighet jag har eftersom jag blivit inringd lördag kväll och söndag dag så det är bara att se nöjd ut och åka iväg och jobba då, det är kanske inte det roligaste just för stunden men det är bra mycket roligare när man får se lönelappen sen :D

Jag har inte gjort så mycket idag kan jag inte påstå, ska försöka komma igång nu tänkte jag.

Det återstår att se vad kvällen har att bjuda på :)

TJAO

fredagsmys

så var det snart dags för ny vecka igen, eller ja det är klart det är ju hela helgen kvar men iaf, de har en förmåga att försvinna lika fort som de kommer :)
Idag verkar det som om jag blir ledig, vet dock inte säkert hur det blir ikväll, förhoppningsvis så slipper jag jobba idag, det vore väldigt skönt om det var så..

Har lite ärenden att fixa idag, ska bland annat åka upp till Elgiganten och lämna in min plattång eftersom den inte funkar, det är ju rätt typiskt annars.. Min vanliga tur med elektronik , haha.

Nu ska jag ta ett dag.
Tjatja ,

onsdag

Efter jobbet igår kom Linda hit, vi åkte och handlade och köpte massa gott till vår hemmakväll som vi hade framför oss. Vi fixade god tacos och tog några äl, bara satt och pratade om precis allt och ingenting egentligen vilket var väldigt skönt. Hon sov här också, skönt att slippa sova själv efter en sån här grej.. :(
Idag vaknade vi runt 11 tiden då det blev frukost sen hamna vi i soffan igen tills hennes mamma ringde och vi gick över till Thi house för att äta lunch tillsammans med henne.
Nu har hon åkt och jag sitter i soffan och gör ingenting egentligen, jag ska snart åka till mamma där jag kommer tillbringa natten också, jag orkar inte vara hemma.

Tur min sötnos kommer hem i morgon igen, jag saknar dig!


Grattis på födelsedagen Kalle !
Idag skulle du blivit 21 år.

Jag hoppas du har de bra, det är många som saknar dig!
Vila i Frid.

allt för mycket :/

Jag vet inte vad jag känner just nu, det är för tragiskt, det finns inga ord alls som kan förklara känslan :/
Kvällen har varit för tung, för tragisk, för mycket tårar... Det är sånt här som inte ska hända!!

Vila i Frid
Kalle Nilsson


Jag hoppas du har det jättebra!
Allt för många kommer att sakna dig!

klockan springer iväg...

jag har inte gjort någonting på hela dagen,
kikat tv typ.

Ska väl göra mig iordning snart sen
bär det av in till stan och fika med
Louise och hennes småsyskon :)

Vid halv 4 blir det jobb, igen..
Jag börjar känna att jag är bra
trött nu faktiskt, kom igen 9 dagen irad :P

Tja tja

det närmar sig ,

nu har jag fått lite mat i magen och disken tog gullet innan
han åkte iväg :)
Nu är klockan halv 7 så jag ska väl ta och byta om lite
snart så jag är klar när Ida och Linda kommer och
hämtar upp mig vid 7 tiden :)
Det ska faktiskt bli riktigt roligt att testa på, om inte
annat att röra lite på sig, allt blir så mycket roligare
när man har någon/några mer med sig :)


Lite bilder sen Varberg 09
Brabr

Skriver eventuellt ikväll hiur det var, får se hur
trött jag är ;)

Tja tja

nya planer ,

det blev inget med Linda idag, vi ska eventuellt träffas i morgon istället :)
så istället blir det att plocka lite här hemma, laga mat, diska sen bär det
iväg på vattengympa tillsammans med Linda och Ida på arenan, det ska
bli riktigt roligt att testa på måste jag säga! :D
Gillar jag det kanske detta är någonting jag kan ha så jag tar tag i att
komma igång seriöst igen :)

Nu ska jag kika lite mer på tv, sen ska jag sätta igång här hemma :)

Tjao!

Är det inte bara så typiskt?

dagen på jobbet har gått som alla andra dagar i stort sett,
lite stress men ändå okej liksom!
Det har varit jättefint väder hela dagen vilket också gjorde
det enklare att jobba, det var skönt att komma ut :)
Men vad hände inte när jag skulle hem från jobbet?
Jo det var precis som om hela jäkla himmelen öppnade
sig och regent öste ner! Det är bara så typiskt!
När jag till slut kom hem genomsur och jättekall
slängde jag av mig alla blöta kläder och satte på
mig myskläder :) Ska snart ta en dusch och frächa till mig
litegranna, ikväll kommer eventuellt Linda hit, trevligt så
in i den, får se vad vi hittar på, det är sånt som visar sig :)

Nu ska jag titta lite på tv innan jag sätter igång!

Och påtal om allt och inget så verkligen avskyr jag
reklamen om kaviarr eller vad det nu är ! Det har gått
lite för långt med gammlingar och nu "rockmänniskor"
eller vad man kallar det, okej den lille söte ungen men
nu har det väl ändå gått för långt? Eller?

Tja tja !

komma i säng i tid vare ja...

ibland kan jag bli bra trött på mig själv det är en sak som är
säker iaf, jag var klart bestämd när jag åkte från jobbet
tidigare ikväll att det endast skulle bli att hämta tvätten, renbädda
sängen och sen sova. Men vad hände inte? Jo självklart hamnade
jag här vid datorn, som vanligt! Nu är klockan alldeles för mycket
egentligen för att jag ska orka upp klockan 6 och göra min
8:e dag i sträck på ett stressigt jobb, så typiskt!

Hur som helst, har pratat med Malou ikväll också, det
lutar åt att jag åker dit om en månad ungefär, på
hennes födelsedag och allt :)
Det kommer bli myspys.

Men nu ska jag sova!
GODNATT !

jobbigt men väldigt bra!



fick precis ett samtal av polen, dags att jobba idag igen!
Passet blir mellan 15.30-21.30.
Och med tanke på att jag inte blev ledig idag heller kommer jag
ha jobbat 9 dagar isträck när jag går av på fredagkväll, lite jobbigt
men vadå, det är ju pengar ! :)
När hon ändå ringde boka hon mig på måndag också, guld! :)

Nu ska jag fixa och dona lite här hemma om jag orkar innan
jag beger mig iväg på min cykel :)


bjuder på en bild också sen "10dagars"
till studenten :)


tja tja

det ska bara inte hända!

saker som man inte vill ta till sig, saker som man inte vill förstå,
saker som bara inte ska hända har just inträffat..

En vän sen mitt yngre liv
gick bort inatt på sin arbetsplats här i skövde!
Allt var tydligen en olycka som slutade markabelt fel.

Vila i Frid
Fredik Persson
1989-2009

Godmorgon

underbar morgon, jag ligger fortfarande i sängen och tar det
lugnt vilket är jätteskönt eftersom det blivit många tidiga
uppgångar de senaste dagarna pågrund av jobb eller andra
saker som måste göras! Idag verkar det som om jag inte ska
jobba, iofs kan de ringa när som helst fram tills halv4 och kolla
om jag har möjlighet att jobba så jag får väl se :)

Min "måste få gjort lista" idag är:
  1. Jag ska iaf börja städa lägenheten !
  2. Jag ska ut och gå en långpromenad och rensa tankarna..
Jag tycker till om dagens nyheter:
Mitt uppe i allt sitter och också och läser på aftonblandets hemsida, dagens nyheter vilket kan vara intressant att för en gång skull kanskehänga med i svängarna, inte sant? Haha jo det tror jag nog! :)
Hur som helst jag läste precis som en 10 årig flicka som blivit sexuellt utnyttjad av sig pappa i flera år vilket är så hemskt så det finns inte men inte nog med det, allt har gått upp till domstol men det verkar inte som om det blir någonting av det, i tidningen står det att flickan säger - "Ingen tror på mig för att pappa är polis".
Hur sjukt är inte det, jag måste bara säga att jag äklas av tanken, vem kan ens med att göra så till en början men att han kommer undan bara för att han är polis är inteokej! Fyfan för poliserna om de inte sätter dit honom för att han är deras kollega, bevisena finns, jag hoppas verkligen de sätter stopp för detta!

Det står i aftonbladet om en kille som ungefär för en månad sedan startade ett expriment som tydligen ska leda till att han ska få sin dröm i uppfyllelse - att kunna amma sitt barn själv.
Jag måste ärligt säga att jag är inte direkt posivit och tycker nog att det är lite lustigt och nästan fel, det är ju mamman som ammar, så har det alltid varit!

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/discovery/article5915591.ab
Stackars kille det säger jag bara, helt inställd på att ta sitt liv men ångrar sig i sista minut och tar sig inte ifrån platsen!

Tydligen kommer snön till Sverige också, det drabbar dock norra sverige förstvilket jag tycker är bra ;)

Det var lite av vad jag tyckte :)

Nu ska jag försöka komma upp ur sängen och få i mig lite frukost sen blir det ett skönt bad :)

Tja tja

eftermiddagen/kvällen

sitter och kikar på film i sängen, har nyligen lagt mig efter en kväll då
det varit full rulle hela tiden i stort sett.
Då sötnosen kom hem från jobbet käkade vi min halvdanna taco/köttfärspaj
som jag lyckats slänga ihop med det lilla som vi hade hemma.
Vi bestämde oss snart för att vi skulle åka till RUSTA och kika på tapeter
så vi begav oss iväg, istället för att handla där hittade några vi gillade
som vi bestämde oss för :)
Det blev ett besök hos hans föräldrar, kaffe och smörgås och också en
tur med den nyinköpta bilen som jag också provkörde - om jag gilla den!
Att jag vill ha en BMW det säger jag bara, tråkigt bara att jag inte har
pengarna till att köpa en ;) I framtiden kanske..
Innan vi åkte hem blev det MAXI för att handla sen bar det av hem igen
och nu blir det mys med min älskling :) <3

Godnatt !

det ser bra ut ,

gårdagen spenderades med Sandra, hon kom hit och käkade frukost innan vi åkte
till maxi för att kika en stund, jag införskaffade mig en klocka som jag sen länge
behövt ha, hittade en helt okej, inte ful men absolut inte den snyggaste jag sett men
den funkar där tanken är att jag ska ha den - jobbet. Vi gick in på SKO PUNKTEN där
jag inhandlade mina vinterstövlar eftersom jag inte har några fodrade så för en gång
skull tänkte jag smart och köpte ett par stövlar med foder som är varma med tanke
på att jag förhoppningsvis kommer få fortsätta jobba på hemvården och få springa
ute hela dagar i största del, så aa jag tycker allt att jag gjorde ett bra köp där också :)

Vi åkte vidare till Taihouse och köpte med oss lunch och åkte sedan ut till hennes
mammas jobb för att äta ihop med henne, trevligt eftersom det var allt för länge
sen som jag träffade henne. Vi kikade runt lite på alla fina dekorationer och
blommor i alla dess former, tror inte ens jag sett hälften av alla blommor som fanns
innan så det var rätt intressant måste jag säga !
Vi åkte vidare in till stan och kikade lite men tröttnade ganska fort så vi gick till
CLARKS för att jag skulle köpa ett idrotthäfte av Carro sen begav vi oss hem
hit och fikade innan hon var snäll och körde mig till jobbet då jag gick på klockan
halv 4 och slutade halv 10 egentligen men det blev lite övertid eftersom det var så
mycket att göra.. Tur det löste sig så bra alltihop iaf.
Väl hemma blev det att krya till korgs direkt och kolla klart på filmen jag somnade
ifrån dagen innan ;) - Nyckeln till Frihet - riktigt bra film måste jag säga!

Idag tisdag har jag jobbat igen, insåg när jag vaknade i morse att det är min 6:e dag i
rad så det var riktigt skönt att sluta redan vid 12 trotts att jag satt kvar och åt lunch
tillsammans med de andra, kom fram till att det verka mer lockande än att äta lunchlådan
hemma ensam :)
Väl hemma fixade jag irodning tvätten som jag inte orkat ta tag i på evigheter så nu
är det också gjort :)
Ringde till Svenska Hus också och fick väl ungefär det svaret jag hade räknat med..
Jag hade väl hoppats på att de skulle säga att det skulle stå för kostanden för tapeter
till köket eftersom det ser ut som det gör men icke, snåla jävlar de där! Huset ska nog
förfalla totalt innan de kommer lägga ett öre, kanske inte så konstigt att folk tröttnar
och flyttar är ifrån, jaaaja strunt samma. Nu har jag bestämt mig och jag tänker betala
själv för såhär vill jag inte ha det mer, thats it! Så när Mogge kommer hem från jobbet
bär det iväg och kika tapeter på RUSTA, har kikat lite smått redan så ska lägga fram
lite förslag tänkte jag :) Tror jag vill ha vita väggar och en liten diskret fondvägg :)
Vi ska storhandla också och efteråt blir det nog besök hos hans föräldrar.

Tror detta kommer vara min dag ungefär, i morgon vet jag inte om jag ska jobba..
det kan hända att de ringer i morgonbitti, får se helt enkelt. Torsdag dag och fredag kväll
är det bokat iaf - full rulle, pengarna trillar in! Jag gillart!

Nu ska jag steka köttfärs så att inte den blir dålig :)
Tjatja

lite annorlunda

nyligen hemkommen från jobbet, känns inte dirket lustigt eftersom att det känns som om jag inte göra annat än att jobba. Det är dock synd att klaga eftersom att jag vill bli glad när jag ser lönebeskedet i slutet av månaden ! :)

Dagen på jobbet har väl varit som vilken helgdag som helst egentligen förutom några byten och så annars inget, förutom att jag och Jonny satte igång med att göra bordet rent eftersom att lacken blivit hellustig efter att någon torka av det med handsprit ( kanske inte så konstigt att det blev konstigt ) så har bordet efter detta sett vädligt ofrächt ut, mörka partier och ja allmänt ofräsht helt enkelt! Hur som helst så satte vi igång med att försöka göra rent bordet vilket ledde till att vi först och främst skulle "skrapa bort smutsen" vilket låter jävligt äkligt men så vare iaf så vi satte oss med varsinn sked och började skrapa, detta skulle ju självklart ta evigheter vilket ledde till att Jonny tröttnade ganska så fort och tog därefter en stekspade istället som gick något bättre.. dock inte tillräkligt fort! Till slut gav vi fan i att skrapa och satte idtället igång med att skrubba med svinto i hopp om att vi inte skulle sabba bordet helt och hållet, efter en bra stund med lite avbrott för det vanliga jobbetblev vi till slut klara och resultatet blev 1000% så bra än innan vilket gjorde oss helnöjda ! :)
Det var min dag på jobbet gällande det jag kan tala om eftersom tystnadsplikten är väldigt viktig ;)

Om en stund kommer nog Mogge hem som skulle varit iväg och fiskat med några kompisa hela dagen men någonting fick dem att ändra sig, de gick inte och va han sa så istället har 3 killar varit i Ullared på Ge-kås under hela dagen och tanken var att de skulle komma hem runt 3 tiden, får väl se om han hittat något roligt :)

Ikväll blir det också plock i lägenheten, få irodning lite, lättstäd :)

Måste kila, tja tja !

i väntan på Anna

Sitter i soffan, har precis gjort mig iordning så nu
sitter jag och väntar på att Anna ska kolla :)
Det ska bli riktigt roligt att träffa henne igen, jag kan inte
komma ihåg när vi träffades bara hon och jag senast,
skulle tro att det var ungefär vasaskolans tid :P haha!
Det blir iaf fika och massa prat :)

Tja tja,

det går bättre än väntat ,



frukosten är avklarad och jag är mätt och belåten :)
Förmiddagen kommer bli lugn, ska kika på en film tror jag och bara varva ner
inför kvällspasset på jobbet !
En sak är säker iaf och det är att om jag ska jobba såhär mycket blir det
mer än 100% vilket är hur bra som helst! :D
Jobbade i söndags, måndags, tisdags, inte onsdags, jobbar idag, jobbar i morgon
fredag, lördagoch söndag :) Rätt goa pengar ! :D

Nu ska jag ta mig ett bad :)

Tja tja !

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Spela poker, casino, bingo m.m online. Massor av bonusar på Bonusar inom Poker, Casino, Slots med mera - PokerCasinoBonus