Segt

Tjenna
Har inte varit inne och skrivit på ett tag,har helt enkelt inte haft den tiden..
Helgen och resten av veckan har varit bra, i fredags blev det förfest hos knutsson sen krikelin, billigt är gott så att säga :)
Efter krikelin blev det vidare med taxi tillbaka till östermalm för efterfest hos Magnus, trevligt de också måste jag säga, va hemma klockan 4 på morgonen, inte lika gött kan jag säga när man skulle upp dagen efter.
Hur som helst, lördag förmiddag spenderade jag på stan i stort sett, köpte mig en klänning (röd) som jag faktiskt tror jag att är nöjd med, den är jättesöt :) På stan passade jag också på att hälsa på stackars Loffsan som stod och frös på torget alldeles själv vid ett informationsbord som ingen fatta att det va ett informationstält, inte riktigt lyckat där måste jag säga.. Köpte henne en kaffellatte och en dounat så hon blev lite varm iaf :)
På kvällen blev det första och också enda som det ser ut nu, julbord tillsammans med familjen Mogren,  gott men alltid att det är så att man äter så mycket att man nästan exploderar, yssh.. vid eftertanke på de är det kandke inte så gott ändå, jag är glad att det bara intreäffar en gång om året just detta med julbord. Efteråt blev det hem en snabbis och hämta dricka inför restadel av kvällen, vidare hem till Hanna och Tomas i vasastan, kvällen blev dock tidig, jag blev hängig och någon öl de fick jag aldrig ner.. alledels för mycket mat innan helt enkelt.

Nu sitter jag här, har skit tråkigt, därav varför jag skriver.. Har redan duschat och typ gjort mig iordning och klockan är bara halv 12 drygt, inte vanligt för att vara jag en söndag det kan jag ju säga!
Nu ska jag försöka att skriva lite på en redovisning som vi har i morgon, får se hur det går, lutar nog åt att det blir film ist, fan så mycket skönare.

Tjarå med er, vi hörs en annan dag eller senare idag.
Btw, i morgon går jag in på sista veckan på praktiken och med det inser jag att jag har inte en aning om vart de andra veckorna tagit vägen, fy helvete va tiden går fort !!!!

Halvvägs



Värsta onödiga grejen gjorde jag förut, efter att jag skrev förut så käkade jag frukost sen efter de la jag mig i ett jättevarmt bad, hur skönt som helst, MEN som vanligt är ju inte jag den smartaste och inser när jag ligger i badet att shiiit jag har ju inte varit ute och sprungit på hela veckan, liksom shit det funkar inte, jag ska bara inte sabba detta nu liksom så jag upp som ett jehu ur badkaret torkar mig snabbt och kort efter det är löparskorna på och klara att springa iväg med, så det gör jag, det blev en riktigt lång runda, närmare 2 h :)
Väl hemma insåg jag hur onödigt mycket vatten jag hade tappa upp utan att jag använt det plus att jag skulle duscha nu också, aaja.. man gör väl alltid nåt fel eller hur ;D
Eftråt körde jag igång med att testa kläder inför i morgon, en uppsättning klar, den lite finare så att säga :) Men den andra, jag vet bara inte vad jag ska ha på mig mer.. jag vill ha nåt lite mer vardagligt liksom.. jag har inte en aning.
Så en uppsättning kläder har jag kvar att komma på och jag sna snart lägga min make-up och fixa håret så med ett ganska så sammanfattande ord kan jag ju säga att jag kommit halvvägs med det jag egentligen borfe vara klar med i detta läge.

Jaaaja, måste dra.
Pusstja.


panik!

Hur fasen ska detta gå eller.. Jag har inte en aning om vad jag ska ha på mig på lördag och inte nog med att jag inte vet vad jag ska ha på mig, jag ska ha 2 jäkla ombyten med mig också :/ fasen också!
Hjälp mig!

Ikväll blir de jouren på kss igen, 16.00-20.00 idag bara, skönt ändå att det blir en kort dag.
Efteråt blir det älskling :) <3

Nu ska jag äta frukost sen ska jag ta ett varmt och skönt bad och tänka över dessa jävla kläder jag måste välja innan jag åker iväg vid 3.


Mina skor har kommit också, hoppas dom passar, aldrig att jag har 38 i vanliga fall. Jag litar på de sandra sa om att dom är små i storlekarna annars lär jag bli deppig. HoppasHoppas!

Frukost nu, kommer nog in sen igen och berättar hur det gått med kläderna ;)

Tjarrå!

snart jobb

 

Nu ska jag alldeles strax iväg till praktiken, jag är inte alls sugen på det kan jag tala om, yssh!
Aaja, det blir nog bättre när man kommer dit, det brukar vara så har jag kommit fram till.
När jag går av 23.30 ikväll kommer min älskling och hämtar mig, massa mys, sovit ihop hela veckan, ååh va jag gillar de :)
Jag är nog världens lyckligaste tjej :)
Iloveyou, <3
Hejdå!

Kanske dags

Jag kan ju börja med  att säga grattisgrattis till Ve som fixa sitt körkort igår, sjuktbra babe :)
Annars så tänkte jag att det kanske kunde vara idé att sammanfatta helgen nu när jag är hemma och fått in bilderna på datorn.



Fredag, jag och Louise bestämde oss för att överraska Malou när hon kom hem från Stockholm på kvällen, efter mycket velande hit och dit kom vi fram till att lägenheten fick bli bra.. så så blir det och lite mer än 30 min innan Malou ens är på stationen är vi i hennes lägenhet och fixar och donar som bareden, rikigt roligt vare! Ballonger, serpentiner, paket och tårta :D När Louise mött Malou och dom va i lägenheten gick Malou så tajmat och bra på toaletten direkt när dom kom så Louise smet snabbt in i vardagsrummet där jag stod och inväntade just detta, :)
Efter en stund kom ropade Louise in Malou och.... SUPRISE ! :D
Om hon blev paff, rikigt roligt och rikigt lyckat blev det! :)
Resten av dagen blev trevligt prat, någraglas vin, bowling och mysa med tårta i soffan till IDOL.
Bra kväll! <3

Lördag, Malou hade förfest.. trevligt som vanligt :) Det bar lite senare av till fredrik för min och ves del, ännu senare blev det krikelin och kvällen slutade intill älskling hos mig alldeles flr sent! :D
Bra kväll.


Dags igen

Kom precis hem från älskling, mamma kom och hämtade mig så åkte vi och inhandlade saker hon skulle ha ikväll.
Min kväll kommer bli väldigt seg, ska jobba 16.00-23.30 på joren kss. Hoppas på att det händer mycket så att jag inte sitte och somnar :/ jaaaja, det återstår att se helt enkelt.

Restadel av dagen kommer spenderas hemma, ska när som helst hoppa in i duschen tänkte jag sen blir det käk och har jag tur så får jag köra till kss sen, bara Peter är hemma.




Just precis den där killen, han som gör dig glad, han som får dig att må bra, han som alltid säger de raraste och sötaste sakerna av alla, han som säger att han bara är din och ingen annans, han som berättar för dig att han älskar dig och ingen annan. Killen som du du letat efter och kanske fortfarande gör.. Jag har slutat leta, jag har hittat min sån kille :)

Du är det bästa som har hänt mig, Kristian Mogren <3




Dusch nu, hejdå!

helsjukt

Nu är jag tillbaka från skolan, bion va väl okej trotts att jag och många andra somnade, coolt att den va baserad på en verklig händelse måste jag säga. Efter en lite mer än två timmar lång film drog jag och tjejerna upp till skolan, så efter en iskall, sjukt blåsig och blöt promenad kom vi till upp till skolan för att käka och prata om filmen, mat blev det med något prat om filmen blev det inte, rätt skönde de iaf. Efteråt blev det lite småärenden i skolan sen drog jag mig hemmåt till Mogge igen, så nu sitter jag här äntligen tillbaka i värmen helt jävla sjukt kallt ute!! Nu ska jag sätta igång en film, vilken vet jag inte rikigt än men film blir det helt klart och godis också trotts att jag inte borde men ändå jag tycker jag är värd de bara för att jag inte ätit de på jättelänge och för att jag nästan frös till döds när jag gick upp hit, så de så :)

Bilder och mer om helgen som varit kommer när jag är hemma igen, har ingen kabel till kameran här så som sagt det kommer framöver. Det har varit en helt okej helg måste jag säga :)

Nu blir det film, skriver kanske några rader i senare sen om jag kan, dock inte säkert för under resten av dagen när min älskling slutat jobba och han kommit hem igen vill jag bara mysa, sen så har jag köpt en liten överraskning också, inget märkvärdigt men en liten sak iaf som jag hade tänkt överraska honom med :)

Hej då,

Godmorgon



Borde nog säga godmorgon, klockan är inte mer än 10 över 7 .. snart är det dags att dra sig till skolan, sitter hos Mogge nu, han har redan åkt och jobbat, precis jobbat! Äntligen är lumpen slut för hans del, rikigt skönt måste jag säga :)
Idag skulle det egentligen vara praktik men icke.. skolan ändrade på de och det blir bio ist, in to the någonitng tror jag det va. Skönt de iaf.
Jag återkommer när jag kommer tillbaka hit igen, i väntan på att älskling ska komma hem igen :)
Nu blir det att borsta tänderna och fixa iordning det senaste innan jag ska vandra neråt stan och kulturhuset.

Hörs sen! Byebye.


redo

redo inför ikväll :)
mer från kvällen kommer.. nu jar jag brottom :D
det lär bli en kanonkväll med tjejerna och Gruff :)


äntligen

Äntligen har jag fått sova ikapp några timmar, bad mami hålla koll påblodsockret.. så när jag vaknade kvart i 12 för en gång skull av mig själv var jag faktiskt utvilad, guld!
Nu ska jag fixa iornding mig, plocka iornding lite i rummet sen ut och gå en sväng :)

Ikväll blir det bowling med tjejerna, fira Malou :)

tjaarå .


helnöjd

           


Snart slut på denna dagen också, äckligt fort går de! Dagen harvarit bra, som vanligt :) Men idag har det varit någonting alldeles extra känns det som, trotts en enorm trötthet hela dagen har jag varit på toppenhumör, länge sen jag hade en sån heldag,  ska ju inte säga för mycket, dagen är ju inte slut än men ändå jag tror inte nåt kan sabba detta nu :)
Påtal lite angående min trötthet, den har en ganska bra förklaring har jag konstaterat, 1h igår natt och inatt 3h. Om jag ska sova länge i morgon när jag är ledig :U
Nu ska jag bara mysa i sängen resten av kvällen med min kaffe latte och jalapeno nötter som jag så snällt gav mig själv när jag var med familjen på MAXI för en stund sen, passade på att köra lite.. inte allt för långt kvar nu om jag har tur :)

Nu blire msn en stund sen film, :)
Herrå.

okejokej

Så vad kan jag dra för slutsats av denna dagen, helt okej. JAG satt med och pratade under telefonmottagningen i morse.. INTE alls dåligt med tankte på min rädsla av att prata med främmande människor, jag är nästan lite stolt över mig själv :U men iaf det är inget jag frivilligt gör om måste jag säga !
Under dagen har jag assisterat vid operation, gett influensavaccin, lagt om sår och lite småsaker som EKG oså också, intressant dag faktiskt måste jag säga :) Har gått med och assisterat en sjuksköterksa helda dagen, sen så har jag insett vem som blivit min idol helt klart, tack för hjälpen, i bästa fall har jag redan fixat sommarjobb! :) Heltokej! 

En sak är ju säker, jag tvivlar inte en sekunde längre, snarare längtar mer och mer tills det är dags att börja sjuksköterskelinjen :D

Nu är jag lite delad angående vad jag ska göra, antingen lägger jag mig i ett varmt och skönt bad och bara tar det lugnt, eller så går jag ut och springer en runda .. hmm, svårt val! Får se hur det blir, jag borde verkligen inte bryta tränden som jag så duktigt lyckats hålla mig till. Nej så får det blir, jag springer en runda, något kortare än vanligt kanske med tankte på huvudvärken jag dragit på mig efter en händelserik dag. Så får det bli, en kortare runda..
Resten av kvällen kommer tillbringar med Ve på stan, myspys med fika :) <3
Och blir det som vi tänkt nurå så får vi kanske om vi har tur se några sötnosar också, kläderna kan dock diskuteras men vafasen ;)

Springa blir det nu,
pusstja!

inteokej

Jag vet inte ens varför jag skriver så här pass tidigt på morgonen.. tidsförbriv antar jag.. Natten har varit äkligt långt,2 filmer har jag hunnit med, fattar verkligen inte varför jag inte kunnat sova, men en sak kan jag vara säker på och det är att denna dagen kommer inte att bli rolig, jag kommer somna stående och kommer helt klart sabba någonitng för att jag inte är riktigt med.. typiskt att jag ska gå med en sköterska just idag också, fanockså!
Nu ska jag försöka att orka fixa lite frukost sen är det dags att dra sig bort mot vårdcentralen, jobb mellan 8-16.

Hejdå!

kasst väder

Tillbaka hemma igen efter en heldag på hentorps vårdcentral, idag har det hänt mycket intressanta grejer faktiskt , bra dag :)
Passade på att ta influensavaccinet idag också så nu återstår det att se om jag får några biverkningar på detta, hoppas inte!

Gårdagen slutade intill älsklingen, 4 dagar kvar säger jag bara ..
Nu ska jag iaf ta mig en varm dusch, något kallt efter en iskall blåsig och blöt cykelväg hem, konstigt att jag kunde bli så blöt med tankte på den korta biten jag har hem ..

Hörs senare ikväll, kommer säkert in och skriver några rader :)

Tjaarrå :)


Dags igen,

Så var det dags för en ny vecka igen och snart är till och med måndagen slut också,
Tänkte att jag skulle ta och berätta lite snabbt om min helg och dess innehåll..
Fredag blev lugn och mysig tillsammans med älskling, tror klockan var 11 eller någonitng när vi somnade, urskönt att få sova ut för en gång skull och bättre blir det ju när man har sin favorit bredvid sig,helt underbart :)
Lördagen blev lugn till en början, klockan 1 åkte vi ner till stan och spelade bowling, om jag tog honom säger jag bara :D Äntligen någonitng jag kan säga att jag är bättre på än honom, inte dåligt ;) På kvällen blev det biltema med bras&marina, mås&mikaela, matilda&cola, martin och mogge .. kvällen blev väl inte som planerat kan jag väl inte säga, bilen startade inte och det var alldeles för kallt (om fötterna och benen) enligt mitt tycke men det var inte så jättefarligt ändå. Detmest händelserika på hela kvällen som helt klart fångade de flestas uppmärksamhet var Martins kullerbyttor ut ur en ganska så fort rulande bil, helt sjukt att han inte skada sig mer än han gjorde men jag kan oandra sidan inte påstå att såren och rivmärkena som han fick på korsbenet såg speciellt frächa ut ..



Bilden säger en del, stackarn!
I övrigt blev det en ganska okej kväll ändå.
Söndagen blev ganska lugn, 10 månader tillsammans med favoriten :) Fixa och dona lite och på kvällen blev det käka på prima sen bio,rallybrudar, rolig måste jag säga ;D Resten av kvällen blev hemma med älskling sen sova :) <3


Nu är det som sagt måndag och den är till och med snart slut ..
Dagen har spenderats i skolan till största del, i morse var det körlektion som gällde också, det gick bra :U
När skolan va slut bar det av hemmåt, kika lite på balklänning med mamma sen så kom Sandra förbi också, myspys :)
Det blev att käka lite mat sen åkte jag och Sandra upp till Maxi och kikade innan hon körde mig till F&S då jag skulle jobba 18.15-2015. Det var verkligen hur segt som helst så när klockan var kvart över 7 ringde jag mamma och hon kom och hämta mig. Väl hemma blev det en joggingrunda gånger två typ, behövligt efter en helg utan någon som helst träning ;P Efteråt blev det en skön dusch och nu sitter jag här, skräll att jag hamnar här.. eller inte.

Nu ska jag iaf dra igång en film sen får jag se om det kanske blir så att jag sover hos min älskling ikväll, vore mys somfasen :)
Tja med er!

Fredagsmys

Om jag ser fram emot en mysig hemmakväll med min älskling nu, underbart :)
Du är grymt söt älsklingen :) <3

ändringar


Så var det fredag igen och första veckan på praktiken är över, helsjukt va tiden går fort.
Det blev en bra dag igår, jag och Louise tog bilen in till stan, mötte upp älskling och Max och vi gick vidare till Husaren, vi insåg ganska snart att afterwork fortfarnade hägrade och sisådär 50plus så vi gick väldigt snart vidare och hamnade på Bogrens .. Ganska dåligt med folk och i stort sett bara killar med tankte på alla lumpare som förklarade det hela.
Framåt 11 tiden kom det väl mer folk med med tankte på att alkoholhalten i kroppen var i stort sett på noll eftersom det inte blev mer än en cider för mig och ingen alls för Louise var det inte lika lätt att slappna av som man i vanliga fall inte har svårt för allt när man är i just dessa lokaler så vi vilket fall det blev en ganska tidighemgång och klockan stod på undefär 12 när jag och min älskling kom hem till mig och mös ner oss i för en gång skull stor säng, inte alls fel och underbart att sova med dig var det utan tvekan måste jag säga, allt för många dagar innan helt enkelt. Dagen i övrigt var väl inte sådär rikigt bra kan jag väl inte säga men man ska väl ha sånna dagar också antar jag .. Ingen praktik heller, skolverksamhet blev det för att fixa matten, får se hur det gick helt enkelt. Klockan 13.00 skulle jag va på KSS och snacka med min läkare, om jag är trött på min diabetes nu säger jag bara, helvete till att krångla! Efteråt blev det tillbaka till skolan en snabbis där jag plötsligt fick ett sms från Claudine som jag jobba tillsammans med i sommras så det blev att vända tillbaka till stan helt enkelt och det fika i närmare tre timmar, väldigt trevligt :)
Restadels av kvällen känner ni ju redan till ..

Idag fredag, vaknade bredvid favoriten, <3 Det blev puss och hejdå ganska snabbt med tanke på att mamma skulle köra tillbaka honom till området. Jag studsa ner i sängen igen, jag behövde absolut inte gå upp så tidigt egentligen men va gör man inte för sin favorit liksom :) Jag stälde om klockan och somnade på max 2 sek ..
Och .. vad händer jo, halv 8 kommer min bror och väcker mig, halv 8 är det dags för mig att åka till praktiken så jag slänger mig på telefonen av ren panik men får jag tag i någon, njee! Inte nog med detta, mitt upp i allt blev blodsockret lågt och fanskapet ville inte gå upp, så när klockan blev så mycket som halv 9 börjar det på att kännas bättre och lagom som det inträffar ringer telefonen, praktikplatesen .. Marianne bara skratta åt mig samtidigt som hon tyckte synd om mig på nåt konstigt vis men sa också att jag inte skulle komma idag, ingenting inbokat alls förutom grejen i morse jag skulle vara med och assistera på men det fick jag ju inte det heller med tankte på sovmorgonen så det blev en ledig dag idag, ganska  skönt ändå måste jag säga, visserligen skulle jag fått sluta vid 12 ändå sa hon med va fasen, sånt somhänder helt enkelt.
Nu ska jag gå ut och gå sen ta en låång dusch, äta god mat sen fixa iordning på mitt rum litegranna. I eftermiddag åker jag till min älskling och kommer att tillbringa hela helgen där ser det ut som, massa mys :) På söndag är det 10 månader, <3 Du är mitt hjärta älskling.



Tjaarå :)

överlycklig

Älskling och Olofsson har precis åkt tillbaka till området och nu sitter jag mest och väntar på ett sms från sötnosen :)
Digga gammal musik, braaaa musik, ååååh va bra jag mår! GUULD liksom!
Fuck höstkänslor, för mig finns det inte längre :D Absolut inte nu iaf.
Min min min miiiin älskling är grym ! Jag älskar dig förbannat mycket !
Kristian Mogren <3

det börjar på att hända en del

Jag säger då de, BRA handledare! :)
Idag är det onsdag med andra ord blir det ingen praktik i morgon, skola och göra prov sen KSS senare och snacka med läkare och blabla, tråkigheter hela dagen med andra ord!
Denna dagen blev minst lika bra som igår, om jag gillar stället!

Saker och ting börjar hända, dumma vanor börjar sakta med säkert vänjas av, det går bra måste jag säga :)
Saker går bra, livet funkar bra, jag mår bra, sjuktbra!

ovanligt ,

Tidigare idag nämnde jag hur trött jag var efter första dagen och det var jag faktiskt och jag är fortfarande men trott de så inte fan kan jag sova, helvete va trött jag är på detta ! Att det alltid ska vara såhär .. när jag verkligen verkligen måste sova så kan jag absolut inte göra det, ligger jag vaken nu kommer jag aldrig orka med morgondagen om den blir som idag, shiiiit det vill jag inte ens tänka på !
Hur som helst, i morgon blir det iaf ut och käka med personalen, trevligt :) Hur skönt som helst att jag verkligen ser fram emot att gå dit igen, om det är en lättnad att jag faktiskt trivdes efter vad jag hade skaffat mig för uppfattning då jag fick reda på att jag skulle vara där. Ingenting är som jag trodde, verkligen ingenting och en sak är säker iaf och det kan jag säga nu direkt och det är att jag ska aldrig någonsin mer klaga på att det tar lång tid innan man får hjälp, nu vet jag hur det är att jobba där och jag säger bara de, heeelvete va stressigt det är. Man hinner ingenting annat än det man ska och är det så olyckligt att nåt tar lite längre tid än det ska så påverkar skiten det hela dagen. Jag säger då de, ska jag ligga här och fördriva tidenlänge tro? Shit va frustrerande det är, jag är helt jäkla klarvaken, kan dock bero på vissa tankar som påfrestar min egentligen så sjukt trötta hjärna. Aaja, hur som helst nu ska jag sluta skriva iaf, orka som sagt inte fylla ut mer rader med ord och meningar som egentligen inte betyder ett piss.
Så tjaråå och godnatt vi hörs i morgon .

grymt

Jag är verkligen alldelses för trött för detta och har absolut ingen som helst ork men jag måste bara säga att om följande dagar på praktiken kommer att se ut såhär kommer jag stortrivas och risken finns att jag faktiskt inte tar mig där ifrån i risk att jag kommer att skratta ihäl mig !
Operation, olika ingrepp, provtagning, EKG är bara ett fåtal grejer som jag sett gjort varit med på under loppet av 7,5 timma idag, som sagt, det blir vad man gör det till och gör vi såhär varje dag, upptäcker sånna saker varje dag kommer de närmaste veckorna att bli GULD!

Nu blir det filmtajm, seeyou.

om det ändå vorde så..

Det finns verkligen inga som helst ord som kan förklara hur mycket jag saknar dig just nu ..
Det känns som om det var en hel evighet sen jag verkligen fick krama om dig ordentligt, verkligen fick känna tryggheten och värmen du ger mig .. Just precis nu kopplar jag allt till dig, låtar, saker andra säger, minnen .. När jag helst av allt absolut inte vill tänka på dig, när jag vet att det för tillfället bara sårar kan jag inte tänka på någonting annat, så typiskt mig!
Det finns ingenting jag önskar så mycket som att du bara ska skicka ett sms, ringa .. vad som helst, få höra dig säga " älskling jag kommer och hämtar dig nu" ååh, känslan i magen, känna hur längtan bara blir starkare och starkare ..
Jag får panik på detta !
Älskling kom hem nu ..

:/

skulle kunna funka men ..

Jag skulle kunna skriva om det som hänt sen jag skrev sist, alltså sen i fredags men om bara den orken fanns !
En sak kan jag ju dock säga att datorn som jag så givmilt gav mig själv i lördags är ett köp jag än så länge inte ångrar, grymt skönt att slippa det vanliga tjatet hit och dit.
Jag kan ju också säga att efter denna dagen på räddningsverket tog en del på krafterna, paniken när det var slut och jag till slut tog mig ifrån området tack vare Toniapojken till friskis 20 min för sent men det gick bra, "blodigt" ansikte gav mig uppmärksamheten för en stund, inte konstigt att folk undra ändå.
Nu är kvällen kommer och det är snart dags att nanna, i morgon blir det första dagen på praktikplatsen som jag kommer tillbringa mina närmaste 5 veckor, denna gången - vårdcentralen i hentorp, en bra sak iaf, jag behöver inte gå upp tidigast 30 min innan jag börjar, det är INTE fel med tankte på min dumma morgontrötthet jag dragit på mig.

Sitter just nu och lyssnar på Håkan, bra konstig musikstil dock, konstig röst, han är egen och speciell, helt klart bra!

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Spela poker, casino, bingo m.m online. Massor av bonusar på Bonusar inom Poker, Casino, Slots med mera - PokerCasinoBonus