Ordentligt länge sen ..


Det var verkligen bra länge sen som jag skrev nu, jag har verkligen inte
haft tid eller ork till att skriva heller, den korta tid som jag de senaste
dagarna varit hemma har jag spenderts i soffan eller endast varit hemma
och vänt ungefär.
Helgen har varit bra, det har varit många olika saker i fokus, allt från festande
till långa arbetsdagar. Tänkte jag skulle ta dag för dag sen i fredags iaf :)

Fredag:
Dagen började med att Sandra kom hem till mig, vi snackade lite innan vi begav oss iväg till MAXI och arbetsförmedlingen, jag införskaffade 3 saker under dagen vilker jag är helnöjd med. Två tröjor, en korallfärgad och en ljusblå sen också en "halsduk" eller vad man kan kalla det för någonting. När vi kände oss klara på stan åkte vi hem och satte igång med att bygga, vi kom inte så långt med vi gjorde iaf klart det stora jobbet och lämnade pilljobbet kvar tills Mogge kom hem eftersom vi inte ville riskera att göra fel och sedan få göra om igen.
När Mogge kom hem från jobbet åkte Sandra en stund senare hem, jag och Mogge fortsatte med att sätta på glasdörrarna på hyllorna men hann bara klart med ena eftersom det sedan var dags att göra sig iordning och bege sig iväg på förpärla hos Knutsson där det var bra mycket folk, det blev inte så länge kvar där innan vi gick ner till stan och kikade lite, käkade och åkte karusell.
Kvällen slutade med att jag och Mogge tog varandra i hand och gick hem och lade oss vid 1-2 någon gång trötta efter en bra kväll :)
Lördag:  
Dagen började på förmiddagen någon gång, Mogge åkte vid lite efter 9 någon gång eftersom han skulle hjälpa sin kusin att flytta. Jag låg kvar i sängen men snart efteråt ringde det och jag fick dra mig upp och äta frukost, trotts baksmälla fick jag ett ryck och satte igång och städade så lite renare blev det trotts massa småplock överallt eftersom vi inte fått upp allt vi köpt ännu vilket också leder till att det ser bra stökigt ut men iaf. Mamma kom förbi en snabbis och en stund senare åkte jag upp till Mogge och de andra som flyttade för att äta lunch. Vi stannade där en stund innan vi åkte hemmåt igen, satte upp tavlorna och Mogge fortsatte sedan med den nya hyllan på toaletten då jag åkte till jobbet för att sätta igång med mitt kvällspass.
Jobbade mellan 15.30-21-30 vilket gick väldigt bra, mycket att göra men det var skönt att hålla igång, tiden gick fort. Efteråt gick jag ner till stan, träffade upp Mogge och Wille vid rese, strax efteråt Linda, Ida och Matilda som ledde till karusell på torget, det är bara för roligt :) Resten av kvällen kikade vi runt i stan och vid 12 tiden åkte jag hemmåt, diskade och plockade undan efter förfesten som Mogge hade haft på kvällen då jag jobbade sen gick jag och la mig.
Söndag: 
Klockan rinde vid 05.30 och det var bara att gå upp, arbetet kallade, konstigt nog var jag inte trött alls när klockan ringde men jag hade heller inte en aning om att dagen skulle tillbringas så många timmar på jobbet.
Jag jobbade som jag skulle mellan 7-12 men under tiden ringde det en personal och sjukanmälde sig vilket ledde till att det fattades personal på kvällen, ingen annan ville jobba och jag gick med på att jobba den tiden också. Mellan 12 och halv 4 då jag började igen vilade jag lite och vi var hos Mogges föräldrar och tvättade lite. Han körde mig till jobbet och hämtade mig igen vid halv 10 då jag slutade igen.
Dagen var lång med kvällen hemma blev kort, jag somnade snart efter att jag kommit hem och lagt mig i sängen.
Idag:
Älsklingen ringde och väckte mig vid 9 tiden, vi pratade i 20 minuter eftersom han var påväg ner till Alingsås och hann därför prata med mig längre än vanligt vilket var myspys :) Efteråt gick jag upp, åt en god frukost, ringde mamma, duschade, sminkade mig och åkte sen ut till mamma :) <3
Under dagen har jag tvättat hos mamma, varit på stan och fixat lite saker med henne och käkat god lunchbuffé på THI HOUSE , muuuuuuumma! :)
När vi kom hem kom lillbrorsan snart efteråt och vi testade kläder som jag och mamma köpte åt honom som passade jättebra :) Det blev fika och hänga upp den sista maskinen med tvätt så nu är allt rent och hänger på tork, vilket lättnad!
Nu sitter jag här hos henne och gör ingenting, ska äta middag här så tänkte att jag snart skulle gå till käket och hjälpa till att duka.
Efteråt ska jag åka hemmåt och möta upp älsklingen som kommer hem från jobb i Alingsås några timmar senare än vanligt :)

Nu har ni koll på vad jag gjort de senaste dagarna jag inte uppdaterat ;)

Nu ska jag duka,

KRAM // Frida


dagen idag ,

Ja vad ska man säga, sängen var urskön det är en sak som är säker iaf :)
Vi höll på bra länge igårkväll och vi kom inte i säng fören vid midnatt , trotts detta
är varken hyllan i vardagsrummet eller tvbänken uppbyggd.
Mogge fick bege sig iväg till IKEA igen också, det fattades en bit till sängen,
så typiskt men som tur av fick vi delen vi skulle ha och lämnade tillbaka den vi inte
skulle ha :)

Ett smakprov :)


Idag ska jag förlja med Sandra till arbetsförmedlingen , känns som om jag
är där jämnt nu för tiden :P
Sen blir det att fixa lite andra saker också, småärenden, sen kika runt lite på stan
för att se om det är någotning att ha :P

Nu ska jag sminka mig tänkte jag , TRÅKIGT !
Sandra kommer nog snart så det är bäst jag sätter igång !

KRAM // Frida


ärenden ,

Nu beger jag mig iväg och fixar lite ärenden , mathäfte , räkor och ja lite
blandat ska inhandlas :P

Skriver senare !

KRAM // Frida

nöjd !

inhandlat lite smått och gott ;D
orkar inte skriva med, ni får se en bild istället ;)

det är en del kan jag tala om !
och bra mycket fattigare är  vi nu mera också ;D

Nu ska jag snart sova så att det blir byggad dag snart ! :D

lite bilder från lördagen ,

Tänkte jag skulle lägga upp lite bilder sen i lördags som  jag snott på
Lindas blogg ;)

 

 


Det är Linda som är fotografen :)
Efter att vi varit och kollat på killarna när de åkte lite åkte vi tillbaka till Tibro,
hämtade upp Matilda hemma hos henne sen åkte vi vidare till Linda utanför
Tibro och började färga hår :) Vi käkade lite kex med ost och snackade
en massa :)
Jättetrevlig dag måste jag säga :)
Den slutade med förfest hos Viktor sen utgång eller aa Voda en stund :)
Tilda och Emil som här också :)

Nu idag, i eftermiddag bär det av till IKEA med älskling :)
Vi ska åka direkt när han kommer hem lite efter klockan 3.

Nu ska jag duscha och fixa lite här hemma :)

KRAM // Frida

planer planer ,

Klockan är snart kvart över 11 och jag och älskling har precis lagt ner mätandet
för ikväll, mätande i sovrummet, för den nya tvbänken som vi eventuellt ska köpa
och skåp till vardagsrummet också, varför vi fick ett ryck och satte igång med detta
så pass sent på kvällen var för att vi kom och prata om det när jag bjöd honom på
räkmacka förut och det lutar åt att vi ska bege oss till IKEA i morgon när han slutat
jobba klockan 4. Detta blir dock bara av om vi lyckas få tag i en minibuss eller en
bil vi kan dra ett släp med och med det också om vi hinner boka ett släp som är
tillräkligt stort för att vi ska kunna få med oss allt hem. Det är inte direkt små saker
kan jag inte påstå och trotts att det är välpackat blir det inte kortare ändå ;)
Jag hoppas iaf att detta löser sig så att vi kommer iväg, jag är grymt sugen
på en ny säng och eftersom att jag älskar att greja med inredning gör det mig
ännu mer sugen att åka :D

Nu ska jag mysa ner mig med en nyduschad älskling som precis la sig.

Håll tummen för att vi kommer iväg i morgon , det vore sååå skönt !

Btw, Linda hör av dig till mig i morgon ! Det är viktigt, planer inför lördag så
HÖR AV DIG SNYGGING ! ;D

Nu ska jag stuttsa mig ner i sängen , godnatt !

KRAM // Frida

tisdag 25/8


Hellu everyone :)
Dagen på jobbet har gått bra , lyckades tadubbelturen så jag slapp springa
omkring som en vilsen höna i Hentorp eftersom jag inte gått där
någonting alls i sommar.
Vi påbörjade kvällsjobber innan de andra kom och tog över, det var
faktiskt kul att komma tillbaka och få jobba lite, jag trivs jättebra där
måste jag säga :) Ser faktiskt fram lite emot lördag trotts att det är
matfestivalhelgen.

Ikväll blir det mys med älskling, vill att han kommer hem från gymmet NU!
Det blir räkmackor och bara mys hela kvällen :)
Jag ser helt klart fram emot det!

Nu ska jag kika lite på 2 1/5 men vilket är hur bra som helst!

Ja jusste, tänkte visa min nya hårfärg också, helt glömt bort att
nämna det , hehe sorry ! ;)
Här kommer lite bilder iaf.

 


KRAM // Frida

lättnad ,

Klockan närmar sig halv 12 vilket betyder att jag snart måste åka till jobbet ,
du skulle bara ana vilken lättnad det är att få jobba lite , höll fan på att bli
tokig hemma , klätrade nästan på väggarna !
Hur som helst, detta pass blir det första av tre om ingenting annat dyker upp
vilket jag inte tror men kan alltig hoppas, inte sant ? :)

Så nu ska jag packa ihop lite skorpor som jag ska ha till mellanmål
sen ska jag bege mig iväg på  min blåa cykel ;)

Hemma igen efter 17 tiden någon gång och ikväll blir det mys med min
favorit med räkmackor och bara han och jag  ! :) Underbart <3

Måste kila !

KRAM // Frida

Måndag 24/8

Hejsan hoppsan!
Sitter med Malou på Sigges, hon jobbar för fullt, springer omkring med filmer just nu :P
Ikväll blir det 3 filmer är det tänkt, får se om vi orkar med alla.

Fick reda på att jag ska jobba 3 dagar denna veckan också vilket blev en lättnad kan jag
tala om. Dock blir det i helgen då det är matfestivalen också, ganska typiskt men vad
ska man göra ?! Jag tänker ju inte tacka nek bara för det !

Nu måste jag kila, hör av mig senare !

KRAM // Frida

en och samma sak hela dagen ....



Nu har jag lagt ner jobbsökandet för dagen , har hittills sökt till 4 ställen och ett brev ligger
klart på köksbordet så det ska jag lägga på nu under dagen .

Har nyligen gjort mig i ordning så nu ska jag bege mig till först en brevlåda sen
till billingen där älsklingen håller på med sin nya bil som han köpte igår :)
Så det är bäst att jag kilar nu ,

I morgon blir det en fullspäckad dag med massa planer och lite hemlisar, eller vad
säger du Linda ? ;D
På eftermiddagen blir det kalas för pappa mogren ;) Får se hur länge det håller på.
På söndag ska jag försöka att få med plutten till IKEA eftersom jag absolut vill
ha en ny säng nu , för jag tänkte inte ha såhär ont i ryggen mer bara för att vi har en
skitsäng så det så ! :)

Grattis älskling till anställningen och fast jobb också :) <3

Måste kila :)

KRAM // Frida

På besök hos farmor och farfar ,

Sitter just nu i Hentorp hos farmor och farfar och har precis blivit klar med all kopiering
 så nu är det bara att ta tag i att skicka ut allt också. Har visseligen det personliga brevet
kvar som jag ska skriva för hand men det tar inte så lång tid skulle jag tro , jag hoppas
inte det iaf.
Ja så idag är det fredag och jag har idag varit arbetslös i 5 dagar vilket absolut inte
är roligt alls, jag har tröttnat på att vara hemma ! Jag vill jobba eller iaf göra någonting ,
jag tror till och med jag längtar tillbaka till skolan måste jag säga och det var ingenting
jag hade räknat med att jag skulle göra eftersom jag var bra trött på¨skiten när det var
stundetdags för ungefär 2 månader sendan + några dagar , men iaf , jag skulle
nog hellre gå i skolan än och sitta hemma och inte göra någonting för hejsan så
tråkigt det är ! UUUUUUUUFF !

Hur som helst , nu ska jag dricka kaffe här innan jag drar mig hemmåt igen .

KRAM // Frida

Fredagmorgon 21/8

Frukosten är uppäten och jag ska snart bege mig iväg till Hentorp och kompiera papper
till min ansökan gällande jobb , önska mig lycka till att jag får någonting av det !
Jag ska också upp till svärföräldrarna och vattna deras blommor , hoppas de
inte dött än typ ;P

Gårdagen blev ganska inpulsiv och det sluta med att jag hamnade hos Louise
på poolparty tillsammans med några stycken :) Bilder kommer senare idag
skulle jag tro. Förfesten flyttades till bussen sen vidare till bologner där det inte
blev speciellt långvarigt. Det blev en tidig utgång och tidig hemgång men det
blev en roligt kväll ändå :)

Nu måste jag kila :)

KRAM // Frida

Onsdagkväll 19/8

Under eftermiddagen har jag varit på arbetsförmedlingen , fick två ställen som jag
tänkte att jag skulle söka till , hoppas det går och att jag får någonting av de iaf !
Det blev en sväng till Timmersdala också , lämnade hennes bil . Sen var det av
upp till berget där Mogge var hos sina föräldrar , vattande lite blommor och
han grejade med sin cross så nu ska den tydligen vara klar inför lördagen iaf .
Skulle träffat Malou men det kom saker ivägen för henne så det får bli en annan
dag helt enkelt .
Nu är jag hemma , har fått lite mat i magen och sitter nu och tittar på tv ,
extreme home makeover , helt otroligt vad de kan göra på så kort tid , undrar
om det egentligen blir så bra eller om de helt enkelt ljuger med tiden som de håller
på och bygger , har lite svårt att tro att man hinner med så mycket på så kort tid , men
det spelar väl ingen roll om jag grunnar på det , tror inte jag får reda på det ändå .


Klockan är nu 20.50 och jag är redan helt slut , tror jag ska gå och lägga mig faktiskt ,
sätta på en bra film och somna tidigt , det blir tidig uppgång i morgon eftersom
jag ska sätta igång med mitt personlig brev till arbetssökandet och finslipa
lite på mitt CV tänkte jag .

Så jag tror det blir så , godnatt mer er .

KRAM // Frida

dagens planering ,

Godmorgon ,
Vaknade för en stund sen , jävla fluga som surra i ansiktet på mig hela tiden ,
blev fan tokig !
Nu ska jag göra mig iordning sen lutar det åt att jag ska ut till Sandra och hälsa
på , eventuellt käka lunch . Efter att Petra har slutat jobba blir det att åka till
arbetsförmedlingen , igen .
I eftermiddag ska jag träffa Malou , det var bra länge sen så det ska bli
väldigt roligt :)

Dagens låt
Keri Hilson - Knock you down
love it !

Nu ska jag duscha ,

KRAM // Frida

gårdagen och idag ,

Gårdagen var bra , förfest hos Ullis innan det bar av till Lidköping och Stadh tillsammans med Petra,
Otto, Mattias och Alen . Träffade på Hanna och Linda vilket var väldigt roligt, självka utgången var väl
sådär eftersom jag var nyckter och körde men ändå, den var helt okej ändå :)
Innan vi åkte hem blev det mat på TORNGRILLEN, fyllona skulla ha fyllemat ;D
Sen bar det iväg mot Timmersdala för att lämna av Mattias, vidare till Ryd för att lämna
av Petra och Otto sen till Östermalm till slut och lämna av Alen sen hem till sängen !
Jag kom hem kvart i 4 vilket ledde till att jag var bra trött i morse när jag skulle gå upp, men
det gick rätt bra ändå!

Vid lite efter klockan 3 åkte jag ut till Ryd för att hämta Petra och Otto, körde honom till jobbet
sen åkte jag och Petra till arbetsförmedlingen igen, gjorde inte så mycket utan fick mest
höra "kom tillbaka i morgon" som vanligt känns det som!
Hur som helst, det måste bli av så det blir att åka tillbaka i morgon!


Dagen har också gått till att planera litegranna inför framtiden :)
Lördagen kommer att spenderas med Linda :) Vad vi ska göra visar sig,
det blir också frukost hos henne på torsdag, massa mys :)

Just nu sitter jag och Petra i soffan och bara tar det lungt, skönt eftersom vi
är jättemätta efter maten, som blev lika onyttig som gårdagen! Men ibland
måste man väl ändå unna sig, det kanskeblir lite för ofta men ändå ;)

Ikväll blir med mys med min favorit! :)

KRAM // Frida

utgång ,


dagen har spenderats med Petra , vi har fått massor av saker gjorda ,
om det känns skönt ! :)
Ikväll blir det Lidköping och MÅNGAX utgång! Jag ska köra dock så det blir nycktert men
är riktigt pepp ändå måste jag säga! :)

Nu ska vi dra ,

KRAM // Frida

Planering ,

Godmorgon ,
Vaknade av att telefonen ringde , trodde helt klart att det var jobbet som ville att jag skulle
jobbe men tyvärr , var det älskling som ringde för att kolla så att jag kom upp i tid ,
självklart blev jag glad över det också , men ändå , att jobba skulle ju inte vara fel .
Jag har verkligen jättepanik inför att inte få jobba någonting , uff på de säger jag bara !

Hur som helst , det blev att dra sig upp och äta frukost , trött och ont i huvudet !
Ingen bra morgon alls kan jag tala om men nu är jag iaf iordninggjord och sitter och väntar
på att Petra ska komma och hänta upp mig sen bär det av ner till stan , arbetsförmedlingen ,
lunch och handla tänkte jag att jag skulle orka med att göra också . Får se hur det blir med det .

Nu ska jag diska upp lite innan jag åker iväg ,

KRAM // Frida

TRÅKIGT!

disk - SUCK! Jag orkar inte men så här får det inte se ut! Hatar det!
Tror jag tar tag i lägenheten nu , damsuga och plocka undan!
Så får det bli!

ångest , lustig känsla , saknad men ändå skönt på något sätt ? :/


     Bilden är sen förfesten hos Linda och Christian :)                         

Sorry att jag inte skrivit på någon dag eller två men jag har verkligen inte
hunnit med , jag har jobbat hela helgen , började med fredagkväll som sedan fortsatte med film
när jag kom hem tillsammans med Mogge , Matilda och Emil - minns inte vad den hette just nu men
det var en parrodi eller vad det heter på Walk the line .
När klockan blev 12 ungefär la jag mig vilket ledde till att jag var väldigt trött när det var dags att
gå upp när klockan ringde 05.45 och det var dags att göra sig iordning innan jobbdagen startade
07.00 . Dagen gick  bra , ganska lugnt och skönt faktiskt . Efter jobbet blev det att varva ner vid tv:n en stund
innan det var dags att göra sig iordning inför kvällen , åter igen tillsammans med Mogge , Matilda och Emil .
Det blev först käk på donken , inte alls nyttigt och smaka faktiskt inge vidare heller , jag var inte alls sugen på det
men det är enkelt och det går snabbt ! Efter det bar det av hemmåt en sväng och pojkarna började förta med en drink
och jag och Matilda satte oss på ballkongen och bara pratade :)
Vid 9 tiden bar det av ut mot Väring och lite längre utanför för att hälsa på ett gäng killar som satt hos David
och drack , spelade biljard , poker , bara umgicks helt enkelt . Oss tjejer emellan var det kanske inte jätteroligt
eftersom vi till en början var nycktre båda två men också väldigt trötta . Tiden gick och vid halv 12 tiden bestämde vi
oss för att åka hemmåt , jag skulle upp 05.45 IGEN och jobba !
Så efter att jag hur trött som helst tillslut lyckades ta mig upp ur sängen i morse så kom jag till jobbet 2 minuter i
7 ungefär , jag var iaf i tid ! :D Vi delade upp arbetet och jag tog en tur som är delad vilket ledde till att jag
var både ute och inne och det slog aldrig fel att så fort jag skulle ut var det precis som om himmlen
öppnade sig över mig , regent bara öste ner och jag blev precis genomsur mellan husen när jag cyklade
emellan och inte nog med det , jag blev helt slut också eftersom jag cyklade så fort jag bara kunde , men
jag får väl försöka att se det positiva in det hela , solen tittade ju fram då och då faktiskt ! :)
Och eftersom jag är hemma nu och det är söndagen den 16 augusti betyder det att jag för första gången
satt min fot i arbetslöslivet ! :(
Dock ringde jag polen och anmälde att min vikariet går ut idag och det verka vara positiva så det
känndes bra måste jag säga ! Nu hoppas jag bara att de ringer in mig , MYCKET ! Så jag får fortsätta
jobba , jag har stortrivts hela sommaren , det har gått jätte fort och jag har helt och hållet kommit över
känslan att det är jobbigt att "rota i andras skåp" som till en början var anledningen till att jag ens
tänkte på hemvård .
Men som sagt , jag kan inte säga annat än att det är jätteroligt , så mycket tacksamhet har jag aldrig fått
för någonting innan , kolegorna har varit jättebra också !
GULD SOMMAR GÄLLANDE ARBETE IAF ! :D
Jag håller verkligen tummen att jag får komma tillbaka !

Men det är ingenting man kan ta förgivet , trotts undersköterke utbildning , tiderna är svåra och
anställningsstoppet sabbar alldeles för mycket för alldeles för många det är en sak som är säker !
Hur som helst, i morgon är jag "ledig" eller vad man ska kalla det och jag ska bege mig ner till
arbetsförmedlingen under förmiddagen för första mötet , får se om det ger mig någonting alls ,
har inte hört jättebra saker om dem kan jag säga men jag ska se hur det blir för min del , kanske
har man tur att de till och med kan fixa ett jobb ? HAA , nej jag skulle inte tro det ! :P Men iaf .

Dagen låt blir helt klart -
Ne-YO - Mad
http://www.youtube.com/watch?v=LqhpSFh6SOo
Myslåt helt klart :)

Ikväll blir det mys med Mogge , soffan en bra film och kanske någonting gott till ? :)
Får se lite men jag ser fram emot det !

KRAM // Frida

Typiskt ,

Dagen började bra , försov mig så in i helvete ! Jag som absolut hade behövt komma upp i tid idag , skit också !
Men det finns ingenting jag kan göra åt det nu , frukosten och duschen är klar iaf så det är inte farligt
mycket kvar att göra innan jag ska bege mig iväg !
Har lite småärenden att fixa idag innan det bär av till jobbet klockan 3 .

En sak är säker iaf och det är att jag absolut inte ser fram emot den här helgen !


KRAM // Frida

Jag orkar inte ,

Mätt och belåten sitter jag nu i soffan , hade lite tankar på att dra ut
men de försvann väldigt fort , det är en sak som är säker ! Anledningen kvittar ,
jag vet inte vad jag ska tro , det är väl dels mitt fel , men just nu orkar jag inte
lägga ner energi på det heller , tyvärr .

Kvällen kommer som det ser ut nu tillbringas i soffan , jag känner inte för någonting
annat heller så det blir nog jättebra ! Gott te , och lite onyttigt kanske ? Popcorne ? :)
Jag får se lite vad jag känner mig sugen , det kanske inte blir någonting alls !

Nu ska jag plocka iordning lite tror jag , det ser ut som fan på vardagsrumsbordet !
Som tur va är det snart avklarat , sen ska jag välja film ,

KRAM // Frida

middags dags ,

nu har jag precis satt på ungen , snart dags för middag här hemma !
Idag bjuds det på potatisgratäng , snitzel och grönsaker .
Väldigt gott om jag får säga min mening iaf :)

Kvällen kommer antagligen att bli lugn , har ont i huvudet så jag tror inte jag orkar
med någonting annat än soffan med te och en bra film , det låter lockande kan jag lova !

I morgon blir det jobb igen , kvällspass , jag har en rätt rolig helg framför mig , eller inte !
Jobb fredag kvälll , lördag dag och söndag dag , jag kommer inte kunna göra någonting annat
än att jobba med tanke på de dumma tiderna , men iaf . På söndag gör jag min sista dag
så jag klagar inte heller , eller lite ! Vad ska man göra efteråt liksom , ingenting är säkert men jag
hoppas verkligne att jag får vara kvar som timvekarie .

Måste kila ,
KRAM // Frida

bli medlem och få gratis prylar



Enkelt, edast några klick och wooolla du får allt ifrån biobilljeter till spa resor , stort utbud och intressanta saker att läsa , det kan inte bli mycket bättre , inte sant ? :)
Allt är väldigt enkelt , besök olika hemsidor , delta i enkäter om massa olika saker , säg din åsikt !
Så enkelt är det !
Så gå in och bli medlem du också , jag tror inte du kommer bli besviken ! :)
www.gratisbio.se

Sätt igång , samla poäng vettja ! :)


Nu är den min min min , typ

Hellu :)
Ledighet hela dagen är aldrig fel ! :)
Kom hem för en liten stund sen från farmor och farfar , har varit där och hjälp dem lite under förmiddagen :)
Mobilen som jag pratat om har jag köpt idag , farfar lånade mig pengar eftersom jag inte får mina fören i morgon och det fanns inte många kvar . Tur var det att jag åkte som jag gjorde , jag fick den sista de hade inne , vilket lättnad !
Så nu är mobilen min , eller i morgon är den min ;) Och jag är helnöjd , än så länge iaf !

 
Min min min ! :)

KRAM // Frida

det sista ,

Nu ska jag ta och äta lite lunch , det blir någonting lätt som finns i frysen för jag orkar inte laga mat en gång till .
Efter det blir det dusch och göra mig iordning ,

Får se om jag uppdaterar mer innan jag åker till jobber,

KRAM // Frida

en sak i taget ,

disken är klar , köttfärssåsen jag lovade att göra är klar , nu är det bara jag som är kvar men jag tror faktiskt att jag väntar lite , det är skönt att kunna mysa en hel förmiddag också tycker jag :)
Sitter just nu och lyssnar på spotify och hittade precis en grymt skön låt jag tänkte rekommendera -
Jet - She's A Genius
låten svänger så att säga ;D
Ett annat band som ocks är riktigt bra är -
Bowling For Soup
:)

Jag har kommit fram till att min sötnos är bra gullig , när jag kom hem från jobbet igår va han inte hemma , han kom hem en liten stund senare bara , när han insåg att jag inte alls var på bra humör satte han på te vatten åt mig , kramade om mig och "tröstade mig" genom ömma ord , han är för go ! :) Han fick mig på direkten att må lite bättre , fick mig på andra tankar :)

Det har gått upp och ner , alla har sina stunder då allt inte fungerar som det ska men jag kan inte säga att jag någonsin varit lyckligare ihop med någon ! Jag är lika kär nu som då och känslorna för honom går inte att beskriva !
Jag är förälskad ! <3

Nu ska jag sysselsätta mig med någonting ,

KRAM // Frida

sjukt sugen ,

Godmorgon på er .
Eller jag vet inte om jag kan kalla det längre , jag har varit vaken sen 9 då älsklingen ringde och väckte mig , gullunge :)
Det blev en liten lätt frukost , kika lite på tv och bara slappa i soffan vilket ledde till att jag inte kommit mycket längre än så länge iaf , haha.
Har en del att göra idag , tråkiga saker ! Och inte nog med det , ikväll blir det jobb igen och jag känner inte alls för det efter gårdagen ! Jag skulle nog helst bara ligga i soffan hela dagen . Men självklart fungerar inte det och det är bara att bita ihop och gå till jobbet ! Innan jobbet ska jag diska , laga mat , duscha , göra mig iordning , eventuellt plocka iordning lite i längeheten så ja som ni ser har har jag inte en rolig dag framför mig , längtar till hela dagen ledigt i morgon , innan helgarbetet startar !

Eftersom jag inte kommit längre än till soffan idag så har jag hunnit med att sitta och läska mig själv med sista minuten resor på fritidsresor.se vilket absolut inte gör mig det minsta mer sugen på att åka och jobba , speciellt inte den som fanns som avgick i morgon halv 10 på morgonen , JAG VILL ÅKA!

Men hur som helst , det är inte aktuellt nu så tyvärr !

Nu ska jag försöka göra någon nytta ! Får se hur det går !

KRAM // Frida

jobbigt ,


Hellu all of you !
Dagen har varit jättetrevlig , träffade Louise , vi åkte till ONOFF för att kolla på mobilen jag ska köpa inom en snar framtid , vi kikade lite på elgiganten , där telefonen var billigast men dock fanns det vara en kvar och jag hade inte pengar till att lägga handpenningen tyvärr så det blir nog att jag köper den för några 100 lappar extra , jag orkar inte vänta tills i slutet av augusti för att få den . Vi kikade runt lite , jag handlade litegrann på GINA , två linnen jag velat ha ett tag ! :)

Vi åkte vidare in till stan , satte oss på RÅDHUSET och tog en jättegod fika ! :)
Grymt roligt att träffa henne igen , det var bra länge sen det bara var hon och jag .
Väl hemma lagade vi mat , åt , spelade tvspel en stund innan vi tog sällskap upp till rese när hon skulle till tåget och jag skulle iväg och jobba !
Jag var trött redan från början när jag skulle till jobbet och en sak är säker och det är att kvällen blev inte bättre , inte det minsta . Allt var jättestressigt , massa saker att göra kom till extra som jag egentligen absolut inte hann med och som pricken över i blev en patient jättedålig , efter prat med sjuksköterka blev det snabbt iväg med ambulans :/ Inte alls roligt ! Som tur va fick vi reda på att det inte var någonting allvarligt , en lättnad !

Nu är jag hemma , helt slut , sprängade huvudvärk och ont i kroppen . Varför jag har ont i kroppen vet jag faktiskt inte , jag hoppas bara jag inte blir sjuk , oturligt nog är detta första symtomet jag brukar få , men hur som helst , det är sånt som visar sig !

Nu väntar jag på älskling , han har varit och fiskat ! :)

GODNATT !


nyvaken ,

vaknade för en stund sen , har ätit lite frukost så nu är jag mätt och belåten :)
nu ska jag hoppa in i duschen sen göra mig iordning och iväg och träffa Louise , vi ska kolla på mobil till mig :)
Hoppas att den finns nu så jag kan lägga undan en tills jag kan köpa den om några dagar !

Så nu blir det dusch !

KRAM // Frida

så får det bli ,

nu är jag trött och resten av kvällen blir det Beck ,

GODNATT !

sjukt bra ,

dagen har bestått av jobb mellan 7 - 15.30 , segt men okej ! Sjukt att det redan gått 8 veckor !
Efter jobber blev det hem och duscha sen bar det iväg till stan med älskling , kika på inlines lite överallt innan vi mötte upp Linda på Netto och handlade lite :) Vi begav oss hemåt och jag lagade mat - enkelt ! Matilda och Emil kom och hälsade på ,  sen gjorde jag och Linda iordning den goda efterrätten , banan fylld med vit chocklad som vi satte in i ugnen vilket vi sen serverade med glass - sjukt maffigt och mättande men jättegott :)
Det blev lite tv spel , prat , plötsligt kom vi ihåg att vi skulle tvätta idag , fixade det sen begav sig Linda hemåt mot Tibro , jag och Matilda fortsatte att spela och prata lite innan hon och Emil åkte hem de också , så nu sitter jag själv hemma eftersom älsking är och tränar!

Nu ska jag ner och hämta tvätten tänkte jag , eller jag måste göra det ! Inte jätteroligt men vadå , jag måste ju ! :P

KRAM // Frida

photos from yesterday ,

lite bilder från gårdagen på min kusins 30 årsfest ! :)
Sjuuuukt rolig kväll !











God dricka , god mat , stafetter och trevligt sällskap , det blev verkligen en kanonkväll ! :)

Dagen har spenderats hemma , lagat lite mat , ätit och tagit det lungt .
Älskling är iväg och lagar min cykel , gullet där , så snäll så ! :)
Ikväll ska vi iväg till mamma , Peter och Fredrik för att fira Fredrik som fyller hela 10 år idag ! :) Helt sjukt hur fort tiden går , jag kommer ihåg den lille när han bara var 2-3 år . Men vad ska man göra , han växer väl upp han också ! :D
Nu ska jag se klart på filmen som går på tv som jag lyckats fastna i , som vanligt med filmer ! Sen ska jag snart hoppa in i duschen , göra mig iordning och fixa lite innan vi ska åka iväg .



Skriver kanske några rader när jag kommer tillbaka ikväll , inte säkert , men kanske :)

KRAM // Frida

små plock ,

Snart har jag gjort mig iordning , endast håret kvar !
Snart blir det att packa ihop sakerna , laga mat , äta och sen bär det iväg till Västervik  ! :)
Jag tror det kommer bli riktigt bra !

KRAM // Frida

mys fredag ,

hemma igen efter en jättetrevlig kväll tillsammans med Matilda, Emil och Mogge.
God mat på Mangos , kika lite på stan sen hem till oss och kika gammla kort och spela tv spel :)

Imorgon bär det av till Västervik på förmiddagen ! :)

Får se om jag hinner uppdatera någonting innan eller under tiden , annars är jag hemma igen på söndag ! :)

Godnatt !

KRAM // Frida

fort går det ,

jobbat hela dagen , seg dag ! Efter jobbet blev det inte många minuter innan det var dags att åka iväg igen , fixade lite småärenden på stan , jag inhandlades två småsaker :)
  • 3 par örhängen
  • 2 par leddings
åkte hem och lämnade av älsklingen , iväg igen , denna gången till MAXI för att äta glass med henne på hennes rest på 30 minuter , trevligt så in i den ! :) Efteråt bar det av hem till mami , Peter och lillbrorsan som inte var hemma ! De bjöd mig på middag och vi planerade litegranna inför helgen då det bär av ner till Västervik för att fira min kusin Annas 30 årsdag ! :) Jag ser fram emot det !



Nu sitter jag i soffan hemma efter att jag precis lagat mat trotts att jag inte skulle äta någonting , matlådorna börjar ta slut så tänkte jag gör en pasta/köttfärs röra så in i ugnen , gott att värma och går alldeles utmärkt att frysa till senare tillfällen vilket är GULD !

Kvällen bjuder eventuellt på ett kvällsdopp , får se lite !

KRAM // Frida

ett sista ,

nu är det nära , sängen väntar !

Känslan är lite lustig , jag vet inte vad jag ska säga om det riktigt !
Det krävs en eftertanke på detta , det är en sak som är säker !

Nu - GODNATT !

hemma ,

Vi kom hem för inte alls länge sen , jag är så trött att jag nästan somnar oavsett om jag sitter eller står så jag ska faktiskt lägga ner allt för idag och lägga mig och sova ! Helgen har tagit hårt på mig verkar det som , min trötthet kommer som vanligt några dagar senare , jag borde kanske vara van vid detta laget men icke :P Så nog för ikväll , nu ska jag borsta gaddarna alldeles strax , om ingenting dyker upp vilket jag hoppas att det inte gör så jag för en gång skull håller detjag säger gällande att sova tidigt !

Så godnatt med er ! :)

KRAM // Frida

i ordning ,

Maten är lagad och uppäten , det blev pyttipanna med min egen lilla kryddmix som utan tvekan gör det 100 gånger så godare , älska kryddor ! Disken är diskad - vilket är väldigt skönt , slippa ha det när man kommer hem ikväll . Duschad och iordning gjort är jag också och sitter just nu och väntar på att Mogge ska bli klar . Om en stund bär det av till Ullvåker till Brasken och Marina för att fira Brasken .

Stort grattis på stora dagen igen Alexander Brasken Ottosson ! :)



Bilden är sen någon av crusingarna skulle jag tro , eller påväg till någon fest någon gång !

Nu ska vi bege oss !

KRAM // Frida

fullbokat ,


Hemkommen från jobbet, det har varit en oerhört seg dag, allt har tagit längre tid än det har behövt, tackar en vårdtagare för en lugn eftermiddag på stan och glass på torget - skönt avslut ! :)
Passade på att kika runt i lite affärer också gällande priserna på mobilen ajag tänkt köpa och vad det verkar som just nu är det EXPERT som har billigaste priset då mobilen är olåst , har dock inte kollar pricerunner ännu , tänkte jag skulle göra det nu !

Idag ser det ut att bli fullt upp faktiskt , laga mat , åka ut till Brasken för att fira honom på hans 20 års dag - Grattis till honom ! :) Sen får jag se hur det är dom bor också , har inte varit ute ännu . Har inte haft tid !
Anyway , får se vad det blir mer , är mest sugen på en powernap just nu , helt slut ! Men skulle inte tro att det blir så , risken finns också att jag bara blir tröttare eller försover mig och får stressa gärnet ännu mer än jag redan gjort idag ! Så nej jag tror jag väntar med att sova tills ikväll .


Bara för att jag saknar er ! <3

Saker och ting väntar , måste kila ! :)

KRAM // Frida

Mattläggare, IGEN?

Ja är det inte det ena så är de det andra, men mattläggare?
Tänkte jag skulle berätta hela historen ,  en jobbarkompis kom tillbaka efter första turen och berättade att många vårdtagare i Hentorp knappt vågade att öppna dörren då hon kom och plingade på , detta pågrund av att "mattläggarna" är tillbaka och härjar! Mattläggarna var det prat om för 1 år sedan om inte mer.. Iaf, dessa personer kom och plingade på och presenterade sig själva som mattläggare och undrade helt enkelt om man önskade att lägga en heltäckningsmatta eller köpa en vanlig matta för kanonpriser, när man hade bestämmt sig skulle man lägga en summa pengar kontant som försäkring innan det riktigt inbetalningskortet kom via posten ! För de äldre som självklart var en riskgrupp och väldigt godhjärtade gick några på det och vad hände? Jo, de betala den kotanta summan självklart och inväntade sin nya matta som skulle komma inom några dagar. Dagarna gick och gick men inte kom det någon matta ,  telefon nummer och addresser som angetts stämmde inte då postnummret kunde gå till stockholm och staden de angett var långt uppe i Norrland som ingen kände till !

Så i det stora hela stack dessa "mattförsäljare" med pengarna och lämnade de stackars pensionärerna utan matta , det störde mig nåt så förbannat hur man kan med att göra en sådan här sak när jag fick höra det men vad kunde jag göra? INGENTING !
Dagarna gick och plötsligt dyker det upp en bil ingen hade sett på gatan en dag då min mamma var hemma och ledig. Hon såg hur de plingade på hos grannarna mitt emot men ingen öppnade, självklart inte, det var ingen hemma eftersom vi var husvakter då de boende var utomland. Plötsligt ser mamma hur de kollar i deras postlåda , detta väckte självklart tankar i mammas huvud utan egentlig anledning men lite lurt verkar det ju. Så mamma tog registreringsnummret på bilden och bad farfar kolla upp det , det visade sig snart att bilden var från Allingsås (vad gör den bilden i Skövde?) Detta ledde till kontakt av polis eftersom bilden kom dag efter dag och när vi tillslut fick reda på att grannen längst ner på gatan blivit frågad om hon var intresserad av att köpa mattor trilla polletten ner för de flesta på gatan - självklart var det de omtalade "mattläggarna" som kommit till gatan.
Efter att polisen kontaktats såg vi inte skymten av bilen någon mer gång men vi fick reda på att bilen som de åkte i var stulen från någon i Allingsås för några månader sedan och har inte blivit funnen sen dess - konstigt, den var ju i Skövde och åkte ! :P

Hur som helst, detta var som sagt mer än ett år sen, minns inte exakt men länge sen det var det ! Men nu är dom alltså tillbaka?! Ja tydligen är det så pass, typiskt !
Så alla boende i Skövde och speciellt Hentorp just nu, se till att snabbt bli av med personen om den säljer mattor - tydligen ska detta leda till att de tar sig in på lätt sätt i lägenheten då de ska mäta och greja och därigenom kollar lägenheten om det finns någonting att ta !

ETT VARNANDE ORD IAF ! :)

Nu tänkte jag berätta om min dag , förmiddagen spenderades med mamma , vi fixade massa ärenden , skönt att de är ur världen nu iaf :) Det blev lunch på MAX , inte världens godaste det är en sak som är säker men mamma ville testa eftersom hon aldrig ätit där innan. Väl hemma bjöd jag på kaffe och vi ringde lite viktigt samtal. Det var ungefär vad jag hann med innan jag var tvungen att åka och jobba och nu är jag hemma igen efter en lugn och skön kväll måste jag säga :) Ska kika lite på tv och dricka en kopp av mitt natur te sen ska jag sova tänkte jag :) I morgon ringer klockan vid 6 tiden då det är dags att gå upp sen iväg till jobbet.

Inhandlade saker under dagen:
  • "äggklocka"
  • Toadoft - intressant, absolut ! ;D
  • Lite godis
  • En söt burk att ha kaffe i :)
  • Tummstock

Så nog för idag , tror jag :)
Kanske skriver lite mer senare, vem vet.

KRAM // Frida

 

snart bär det iväg ,

mami är påväg hit så snart bär det iväg till stan och stallsiken för att fixa ärenden och äta lunch :)

Jag får se om jag hinner skriva någonting mer innan jag ska iväg och jobba , det är sånt som visar sig , det beror på hur mycket klockan är när jag kommer hem igen !

Nu ska jag göra iordning mitt hår och borsta tänderna :P

KRAM // Frida

godmorgon ,

efter att älsklingen pussat mig hejdå och åkt till jobbet lite innan kl7 i morse kunde jag inte somna, låg mest och hostade och snörvlade, usssch! Jag vill inte bli sjuk nu! Men jag tog till min egen "inte bli sämre kur" som består av riktigt varmt natur te med lite mjölk i och en alvedon - konstigt nog hjälper det och jag känner mig redan piggare efter en timme sömn till då jag inte fick sova längre eftersom gullet ringde och väckte mig :)

Frukosten är avklarad , för en gång skull var jag sugen på frukost när jag vaknade så det blev en ordentlig en idag :)
Yoghurt , 1 glas apelsindryck , 2 hårda smörgåsar och en stor kopp te :)

  

Nu sitter jag och kikar MTV där det som vanligt bara är samma gammla vanliga grej - massa olika låtar och artister, dock alltid samma artister dag ut och dag in, jag börjar tröttna lite på det måste jag säga! Men strund samma, nu ska jag diska upp litegranna sen ska jag ringa och väcka mami som jag lovade att göra igår :) <3
Under dagen blir det lite ärenden på stan !

KRAM // Frida

snart läggdags ,

klockan börjar på att bli sent och jag är jättetrött !
Saker och ting har planerats , i morgon blir det stan tillsammans med mami innan jag ska jobba kvällspass , går på klockan halv 4. Till helgen åker jag och älskling antagligen med ner till Västervik och firar min kusins 30 årsdag - tror att det kommer bli trevligt :)

Nu ska jag stänga ner här för idag sen lägga mig , somna till Scrubs - GULD!

KRAM // Frida

tankar tillbaka på studenten ,

Sitter och kikar på The simsons , helsjukt är det med ändå roande , konstigt nog.
Käkade för en stund sedan , värmde lite mat som fanns i kylen , orkade inte laga till någonting idag !

Sitter och tänker tillbaka på studenten , vilken underbar tid det var ! Däremot vet jag inte om jag vill göra om det ,  det är liksom once in a life time allt det där med studenten :)

Tänkte jag skulle bjuda på lite bilder :)

 



Och lite bilder från när tackkortet skulle tas :)



 

Det var en underbar tid det var det , BALEN ska vi inte tala om. Jag kan nog inte komma ihåg att jag kännt mig så vacker någon annan gång :)

  

Håruppsättningen :)

Lite blandade bilder som togs innan balen :)
Jag och min balbejt Tor Johansson :)

   



 



  




Som låten säger - DET HÄR SKA BLI DEN BÄSTA DAG I MITT LIV !
Och en sak är säker - studenten och balen var det bästa dagarna i mitt liv - utan minsta tvekan om saken !

KRAM // Frida

borta ,

Ja nu har vi varit och lämnat alla saker till telefonen, vad ska man säga. Det var inte länge jag hade den det är en sak som är säker, men krånglar det så finns det ingen annan lösning helt enkelt :) Men iaf, nu är jag lite pengar rikare eftersom vi fick tillbaka det som telefonen kostade, dock ska jag spara dom tills jag ska köpa den andra - finns ingen anledning till att bara rummla upp pengarna på annat sen få belata dom pengarna extra, så så får det bli, pengarna läggs i kassaskrinet tills vidare :)

Älskling var bara uppe och bytte kläder sen åkte han och tränade så nu sitter jag i vår nystädade lägenhet och inte gör någonting, ska nog ta någonting att äta om en stund tänkte jag.

Nu ska jag kolla om det finns någonting att se på tv.

KRAM // Frida

ärenden ,

älsklingen är hemkommern och ligger just nu i mitt knä och myser, han somnar säkert snart skulle jag tro :)
Lite senare idag ska vilämna tillbaka mobilen jag fick när jag tog studenten så snart blir det att köpa en ny telefon , tror jag har bestämmt mig för vilken jag vill ha :)

Skulle tro att det blir den här :) Tillsvidare får jag låna Mogges gammla NOKIA.

Nu ska vi vila en stund.

KRAM // Frida

KLAR !



Nu är hela lägenheten städad ! Om det känns skönt att ha det gjort !
Snart är alla golven torra också och jag kan lägga på mattorna igen som ligger på ballkongen och vädrar sig ;)

Snart kommer älsklingen hem också, ordentligt nyfiken skulle jag tro eftersom jag inte sagt vad den goda nyheten är ännu utan bara att det kan hända att det underlättar för oss på vissa stadier i framtiden ;D Ville inte ta nyheten över telefon kände jag. + att han antagligen kommerbli helnöjd över att komma hem till en nystädadlägenhet vilket leder till att sötnosen slapp med det denna veckan , lite snäll får man väl vara ibland :) Oandra sidan har jag inte haft någonting annat för mig under dagen så det är lika bra att få någonting gjort och känslan efteråt är riktigt skön !

Jag kan inte säga att jag är glad att ha min sjukdom men en sak är säker iaf , för en så "lättskött" sjukdom klagar jag inte över att få ett bidrag till kassan för det , lite ska man väl ändå få för att få dras med skiten så att säga ! :)

Nu börjar TOP MODEL , repris självklart så jag har säkert redan sett programet och vet redan vem vinnaren är men det är ändå roligt att titta på :) Lite tidsfördriv sådär är ju alltid bra innan det är dags att sätta igång med maten och disk igen :)


Eftersom att hela dagen gått åt till att städa bidrar jag med..
Dagens städ låt :

Kelly Clarkson - Don´t let me stop you

en sak i taget ,

städningen går bra , tar helt enkelt ett rum i taget , sovrummet och köket är klart :) Skönt att känna att det luktar fräsht ! :)
Av någon konstig anledning går det mycket lättare att städa efter den goda nyheten!

Nu ska jag ta en lite paus tänkte jag, älskling ringde och hjälpte mig få igång tvspelet - jag vet jag är inte tekninsk för 5 öre, så är det bara! :D

Tvspel nästa !

KRAM // Frida

Kan de vara sant ?!?!?!?!

Enligt brev blir jag inom kort drygt 130 000 kr rikare !

Jag har absolut inte riktigt fattar detta än , jag tror inte riktigt på det längre hellet !
Svårt att fatta , chockad , okej jag trodde det skulle bli kanske 40 000 men 130 000 ! :O
Det trodde jag aldrig ! Shiiiiiiit  !

Nu ska jag fortsätta städa , dock går det enklare nu efter den bra nyheten ! :D

FYYYY FAAAAAAN VA BRA ! :D

KRAM KRAM KRAM

så får det bli ,

det känns som om det är lika bra, så nu sätter jag igång, disken i köket blir det första,
tänk positivt, ett rum i taget så är det snart gjort !

SUCK!

KRAM // Frida

tror att det blir så ,

ja eftersom jag av någon konstig anledning inte får igång tv spelet så tappa jag helt fantasin på vad jag ska göra under dagen, eller iaf en stund just nu.
Så eftersom jag uppenbarligen inte har någonting bättre för mig så överväger jag faktiskt att städa hela lägeneheten, vilket egentligen faktiskt behövs så det vorde ju ingenting negativt heller. Däremot.. jag orkar inte dirket :P
Jag får se hur jag gör, antar att det vore bra att få det gjort! 

KRAM // Frida

nyvaken ,

nyvaken och sitter mest och bara kikar på tv och datorn, jag är jättetrött, trotts att jag sovit ända till 11 liksom, helt sjukt!
Jag tänker inte planera någonting idag , jagf år helt enkelt se hur dagen blir , tar det som det kommer :)

Nu ska jag spela tv spel tror jag :)

KRAM // Frida

till att börja med ,

Eftersom Linda skulle lägga sig så printa jag några av hennes bilder , bilderna blev självklart i lite olika storlekar och skärpan blir sämre men tänkte att det funkar till att börja med så kanske det kommer mer bilder när jag fått de andra bilderna :)

En sak är säker iaf, förfesten var GRYM! Utgången mindre rolig men okej! :)





















GRYMMA GRYMMA MÄNNISKOR SÄGER JAG BARA!

Tack Linda och Christian för en jätte bra och trevlig förfest och sängplatsen över natten :)

KRAM // Frida

end of the week ,

Veckan är slut och jag är precis hemkommen från en jobbig kväll på jobbet !
Dagen har varit ganska så tung kan jag tala om efter gårdagens bravader och söngplatsen på soffan i Tibro hos Christian och Linda :) Vi vaknade vid 12 tiden då det blev en ordentlig frukost innan jag och Mogge åkte in mot stan klockan 2 ungeför eftersom att jag skulle börja jobba klockan halv 4. Det har gått bra men en sak är säker och det är att jag fattar mig inte på hur man kan ta in en person från POLEN som inte har deligering på någonting alls, det är sjukt! I hemvården liksom, när det i stort sett ALLTD är mediciner vid varje beskök, detta ledde ju självklart till att jag fick bra mycket mer än jag hade tid med att göra men jag lyckades lösa det tillslut ändå, springa emellan boendena var vad som gällde det är en sak som är säker iaf !
Nu är jag iaf hemma och njuter av tanken på att jag är ledig i morgon, UUUNDERBART ! En ordntlig sovmorgon i morgon det är en sak som är säker :)

Bilder sen igår kommer, hoppas jag, ska försöka få tag i Linda :)

Nu ska jag se på tv litegranna :)

KRAM // Frida

hell yeah !

Hemma från jobbet , snart bär det iväg till Tibro! :D

Strike a pose så att säga ;D











Hejja röda läppar!

Denna kvällen kommer bli grym!!!!!!

KRAM // Frida

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Spela poker, casino, bingo m.m online. Massor av bonusar på Bonusar inom Poker, Casino, Slots med mera - PokerCasinoBonus