ganska dålig förlorare ,

som jag sa innan så är jag ganska så dålig förlorare, speciellt när det gäller tvspel som jag gillar :)
Hur som helst, jag kan ju säga att av 8 banor kanske på mario car så vann jag 1 gång, okej det är iaf en gång så lite glad är jag allt :)
Innan tvspelet sattes igång gjorde jag iordning kaffe, vattenmelon, ostbågar och chips till mig och älskling vilket var uppskattat :) MUMMA!

Nu ska jag lägga mig och kika ett avsnitt Scrubs sen sova, jobbet kallar i morgon klockan 07.00.

KRAM // Frida

bilder sen i lördags ,

Kort sammanfattning ,
Barnvakt, grillning, god mat, tecknad film, flumkort :)
Nu kommer lite bilder :)



















Nu blir det dusch :)

KRAM // Frida

otroligt ,

en sak är säker iaf och det är att jag har insett att bra många tjejer är för fixerade! Ojojoj, okej att man kanske gör någonitng, nåt ingrepp liksom men herreguuuud, det behöver väl inte gå till överdrift?!
Jag har också haft tankar på att göra vissa saker, det tror jag att de flesta tjejer har, iaf någon gång.. Men jag skulle tro att jag kan behärska mig, någon gång måste det väl ändå räcka. Hur som helst, ville bara informera om detta, kom att tänka på det när jag satt och kika bloglovin alldeles för en liten stund sen ;)

Nu väntar jag på duschen, sen blir det tvspel för hela slanten, det är en sak som är säker, så kommer tävlingsinstingten in också, trotts att jag vet att jag kommer förlora men ändå, det är roligt :)

KRAM

mätt och belåten ,



Ordentligt mätt nu och gott vare :)
Nu blir det mys resten av kvällen så det kan hända att jag inte skriver mer ikväll :)
Godnatt isf.

KRAM // Frida

myspys ,

sitter i soffan med älsklingens huvud i knät, han sovet så sött så :)
Ikväll blir det en kväll för bara oss :) <3
Alla saker till tacosen är inköpta, vädret är vad det borde vara en nyskväll - dåligt med andra ord! Tv spelet är hämtat, chipsen är köpta och aa, det kan inte bli bättre! Om jag sett fram emot denna kvällen hela dagen, varit sjukt trött så de ska bli riktigt skönt med en hemmakväll tillsammans med min gullenos <3

I morgon blir det jobb, går på klockan 7 imorgonbitti, det kommer bli svårt att gå upp när den lille söte fortfarnade får ligga och sova, jag hatar att gå upp och veta att jag helst utav allt bara skulle vilja lägga mig intill honom igen och bara somna! Men icke sa nicke, inte blir det så inte! :) Efter jobbet iaf bär det av direkt till Tibro, försfest sen OLSTORP! Förköpet är redan fixat :)

Nu ska jag väcka en björn som sover - i mitt knä :)

KRAM // Frida

just do it ,

Gårdagen blev inte som planerat, förfesten var okej, inget speciellt kan jag inte påstå. Jag har Linda drog en sväng till Statiol i Ryd innan det bestämdes att vi skulle åka in till stan. När vi kom in till stan insåg jag ganska så snart att ett besök på Husaren inte var aktuellt eftersom kön var hur lång som helst och klockan var redan mycket när vi kom in till stan. Jag, Linda och Mogge bestämde oss därför för att gå till Voda istället och ta en cider/öl vilket vi gjorde, vi träffade på Denny, det bleb tjafs på toaletten, som vanligt på krogar - sjukt trött på det! Det hände inget men självklart behöver folk verkligen säga någonting helt onödigt och ointressant som i vanligaste fallen provuserar den andre att bli irriterad, detta hände dock inte utan jag titta mest på honom, skratta för mig själv och tyckte synd om stackaren sen gick jag ut utan ett ord - bra gjort! :)
Hur som helst, vid kvartöver 12 bestämde vi oss för att åke hemmåt och Linda släppte av oss utanför och vi gick upp och la oss.
Självklart ledde den ganska så sena kvällen och den tidiagre dagen med massa händelser och saker att göra hela tiden var jag väldigt trött när klockan ringde i morse, "5 minuter till, snälla lite till bara". Till slut kom jag upp och jag tog mig till jobbat och arbetsdagen satte igång och nu är jag hemma, slutade klockan 2 idag vilket var jätteskönt!
Påvägen hem från jobbet stannade jag till på Netto och köpte lite saker till ikväll då det blir myskväll för hela slanten tillsammans med älskling :) <3


Har försökt att fixa min header på bloggen men jag säger bara en sak, jag fattar verkligen inte hur man gör så jag lägger ner :/ fanockså!

Nu ska jag kika lite på tv :)

KRAM // Frida

torsdag och utgång ,

dagen har gått på , en del har hänt , nyckeljakt , tvätt med bläck och förberedelser inför utgången ikväll !
Så att nu sitter jag och tar första ölen och förpärlan blir här innan det bär av till stan och Husaren tillsammans med Linda och killarna.
Det kommer bli lugnt, eller det är tänkt så iaf, börjar jobba imorgon klockan 7 på morgonen, hejja va tråkigt!

Jag och Linda har grejat med lite bilder också under dagen :)










Nu blir det förfest för hela slanten :)

KRAM // Frida


hemma en snabbis ,

kom hem för inte alls länge sen , har hunnit med en del nu på förmiddagen.
Först var jag ute hos Sandra som jag ska innan, deras små katter är ju för söta :) När jag hade varit hos henne bar det av hemmåt, ner och kolla tvättstugan om dom hade fixat låset till torkrummet - självklart inte, jag blir så trött! Så nu blir det att hänga tvätt i lägenheten igen idag, skönt att jag har kvar mammas torkställning - guuuld!
Efter detta bar det iväg till ÖB för att inhandla lite schampo och balsam vilket var behövligt sen ner till stan och mötte upp mamma och lillebror,klippte brorsan efter att jag till slut lugnat ner honom eftersom han inte ville klippa sig! Jag var lite bättre på att prata med honom än mamma så när jag övertalat honom och vi kommit överens om hur han ville ha det så fick frisören tillslut klippa honom :) När han väl var klar blev det god mat på MANGOS, mumma :) Och efteråt blev det arbetsförmedlingen, så nu är jag inskriven där också, en lättnad att inte behöva tänka på det mer!
Nu sitter jag hemma, har plockat iordning lite i köket och ställt iordning lilla burken och köpte som passa till de andra burkarna jag köpte en annan gång så nu har vi en pastasamling i söta burkar med ögon och mun i köket, gulligt må ni tro :)

Nu sitter jag och väntar på Linda som är påväg in till stan, hon ska hämta upp mig så in till stan igen för lite snabba ärenden sen blir det mys med henne och tvätt för hela slanten ikväll skulle jag tro :)

Som vanligt går mina lediga dagar åt till att göra massa ärenden som jag inte hinner med när jag jobbar, lite tråkigt men efteråt känns det bra - det är väl detta man kallar arbetslivet!

OJ, lite lustigt och helt onödigt att skriva men jag såg just en JÄTTEBLIXT och nu kom knallen, ussssh säger jag bara! Hatar detta väder, hoppas på att det stämmer som SMHI säger att det snart kommer värmebölja och fint väder igen nu i augusti :) Man kan ju alltid hoppas iaf :)

Nu ringde Linda så nu ska jag iväg igen :)

KRAM // Frida

i Värsås ,

sitter nu ute hos Sandra i Värsås , sitter mest och kollar på hennes små bäbisar , dom är för söta :)
Nu är kaffet klart också , lite blev det allt efter att hon insett att hon inte hade så mycket kaffe men hur som helst, det löste sig ändå :)
Efter besöket här kommer jag bege mig in till stan och träffa min mamma och lillebror sen blir det lunch på oriet palace - gooooooott! :) Sen blir det arbetsförmedlingen sen hem och unmgås med Linda :)

Hejdå!

Godmorgon ,

nyvaken, älskling ringde precis och väckte mig - han vet att jag inte kommer upp annars, hehe :)
Hur som helst, sitter i soffan nu, äter lite frukost eftersom planerna blev ändrade angående frukosten tillsammans med Sandra, det får bli en annan gång :) Jag ska iaf snart göra mig iordning sen bege mig ut till Värsås och hälsa på den ändå. Får se hur det blir med lunchen idag, kan hända att den blir på stan tillsammans med mami, får se lite :)

Nu ska jag duscha så jag blir klar någon gång!

KRAM //Frida

jag är helnöjd.. till största del iaf ,



Nu har jag äntligen kommit hem och för första gången idag verkligen satt mig ner och varvat ner , dagen har verkligen gått i ett och det har blirvit bra mycket stressande iaf på jobbet då en massa saker som bara inte borde hända självklart hände - fyllon utanför arbetsplatsen vilket ledde till endel prat och nyfikna arbetskamrater och snack om att ringa polis vilket det inte blev till slut ändå, borttappade nycklar (dock inte av mig), massor av larm (vilket inte går att bara strunta i utan det är bara att släppa allt och springa ungefär), bilar som har krånglat, matlåter som inte räcker till och som pricken över i SURA VÅRDTAGARE! jag säger bara det, denna arbetsdag tog på krafterna ordentligt och jag är extremt glad över att jag är ledig i morgon så jag slipper att ta alla följder på detta, puuuuh!
En positiv sak hände dock och det är att jag fått byta pass på söndag vilket betyder att jag INTE behöver ta det lugnt på lördagkväll då det blir förpärla hos SötLinda och Christian i Tibro innan en uppmärksammad utgång på Olstorp eftersom Robert Gustavsson ska dit med fler också självklart :) Hur som helts, jag skulle börjat 7 på morgonen egentligen och eftersom att det är en bit att ta sig hem på så blir det inte speciellt många timmar sömn om man är hemma efter 3 någon gång och ska upp klockan 6, men tillbaka till sak, jag går inte på mitt pass fören halv 4 på eftermiddagen och jag är helnöjd, förhoppningsvis är baksmällan inte allt för jobbig då :) 

Resten av dagen har också gått på, timmarna har flugit förbi och ja nu sitter jag här och klockan är som vanligt redan efter klockan 11, åter igen, tur jag inte jobbar i morgon!
Så vad har jag gjort hela dagen?!
När jag kom hem satte jag mig i soffan för att ta det lite lugnt, strax efteråt kom älsklingen hem, vi bestämmde oss snart för att åka och handla och i samma veva som det hände ringde hans pappa och fråga om vi ville med och fiska. Vi tackade ja och begav oss till MAXI för att handla, skyndade igenom affären, stötte på Emil och Mathilda i garaget, packade in i bilen, åkte hem, snabbt upp i lägenhetet, packa upp alla varor, iväg igen, förbi MAX och köpte mat sen hem till älsklingens föräldrar, käka upp maten och sen iväg till LÅNGEN och båten för att fiska.
Under alla timmar som vi var ute på sjön fick vi en fisk och gissa vem som fick den då, jo JAG :D Och gissa vad det var, jo en GÄDDA,  jag är helnöjd och ännu bättre blev det när jag var den enda som fick napp och fick upp den när det var två killar som är väldigt VANA vid spöt om man gämför med mig som knappt fick iväg draget till att börja med utan trassla mest till det, men iaf, jag lärde mig och aa kolla vart det ledde, EN GÄDDA!! :)

Inte min firre tyvärr, bild på det kanske kommer senare :)

Nu är jag iaf hemma igen och jag ska när som helst lägga mig och krama om sötnosen som redan ligger nerbäddad i sängen, mys :)

I morgon blir det frukost ihop med Sandra, ska kika på hennes bäbiskatter hon och Robert skaffat sig :)
Andra planer som SKA ske under lediga dagen är:
  • Gå till arbetsförmedlingen
  • Börja skriva på mitt cv
  • Träffa sötLinda :)
Nu ska jag sova, nattinatti :)

trött ,

Nu har jag ätit mat och disken är i stort sett klar, Mogge ska ta resten.
Jag hade iaf tänkt att snart mysa ner mig i sängen till Scrubs sen somna tidigt och för en gång skull vakna utvilad när det är dags att gå upp i morgon lite innan klockan 6.
Under kvällen har jag skrivit in mig i Adecco.se och ska därigenom föröka att hitta ett jobb efter sommaren vilket jag har totalpanik för, jag vet inte vad jag gör om jag inte få jobba allt efter sommaren, då är det liksom bara 2,5 veckor kvar tills jag står arbetslös, inte kul! Men nu vill jag inte tänka på det och stressa upp mig mer för det. Har pratat med mamma också och hon ska följa med ner till arbetsförmedlingen på torsdag så ska jag skriva in mig där också. Det känns ganska så lustigt, allt blev så jäkla seriöst bara för att man slutat skolan, usssssh!

Har kikat lite på HM:s hemsida också och har hittat lite fina saker :)






Nu ska jag sova !
Godnatt!

lagar mat ,

disken är klar och sitter just nu och väntar på att ungnen ska bli varm så jag kan sätta in falukorven som är fylld med tomat och ost - tro mig, det är såååå gott!
Jag har ju helt glömt bort att skriva vad jag införskaffa mig igår.. Självklart blev det en plattång, valde dock en lite dyrare än beräknat men iaf, jag gillade den, röd och grann :)

Den har tydligen fått bäst i test och än så länge har den iaf fungerat bra :) Jag är helnöjd!
I övrigt blev det bara lite små saker, en foundation och Osis vilket jag helt klart rekomenderar att använda om man vill ha mer volym i håret :)

Gör iordning håret utan prokuter och lägg håret i benan som man vill ha sen lyfter du helt enkelt över lite hår och pudrar och ruffsar till det lite och lägg sedan över håret igen och Wooollaa, mer volym :) Grymt!

När jag ändå skriver kan jag ta ge er en låt jag absolut gillar just nu, den är lite deppig och mest negativ på något sett, den perfekta "gjort slut" låten tycker jag iaf :) - Kelly Clarkson - Cry
Hon har fler låtar som också är bra måste jag säga, jag har aldrig dirket lyssnat på henne men av en slump hörde jag en låt och sökte på Sotyfi och jag gillart! :)

Nu ska falukorven in i ungnen och jag ska koka pastavatten :)

KRAM // Frida

done ,

klar med naglarna, expremeterade lite och det blev en fransk naikyr med silver framtill vilket faktiskt blev snyggt, lite annorlunda men eftersom jag inte är speciellt insatt i naglar så har jag ganska så dålig fantasi angående det måste jag säga men iaf :)
Under tiden som jag fixade naglarna var det topdesagne för hela slanten på tv vilket jag tycker jättemycket om, jag tycker att det är hur bra som helst eftersom jag själv är ganska så intresserad av att greja i lägeneheten :) Dock blir det kanske inte så mycket, pengarna räcker inte riktigt till men lite kan man allt göra :)
Nu ska jag laga mat och diska upp lite, det blir lätt mat idag, ungsstekt falukorv och makaroner, kanske inte det nyttigaste men hur som helst, jag orkar inte lägga energi på det idag så så får det bli!

Hej så länge.

fix ,

Jag har inte kommit in i duschen ännu, jag fick däremot ett ryck och ska när som helst sätta igång och fixa mina naglar tänkte jag, nu när jag äntligen slutat upp med den nya vanan att bita på dem, dels för att det är oerhört äckligt att bita speciellt med tanke på mitt jobb men också för att jag helt enkelt gav mig fan på att jag skulle sluta, lite stålt är jag faktiskt måste jag säga :)

Inte mina naglar ,

Nu ska jag fixa, Tjao :)

my day ,



Nu är jag hemma igen efter en heldag på jobbet, jag har varit bra trött hela dagen men fick en skön avslutning på dagen - Ledsagning med en vårdtagare vilket ledde till fika på stan och kika i massa affärer och ett avslut på Willys för att handla :) Underbart slut på en dag kan jag tala om, slippa vara inne och göra massa andra småjobb, mycket bättre med 2 timmars promenad på stan med härlig tant :)


Något gammal bild - Jag och Ve <3

Gårdagen blev jättemysig kan jag ta och tala om också, det blev mys med chips, film vilket var JÄTTEDÅLIG dock men iaf sen somna till Scrubs, vilker jag gör i stort sett varje dag, men ändå, i love it :)

Min kväll kommer att bli jättelugn, jag är jättetrött idag, tror mitt blodsocker krånglar vilket jag hatar! Enda gången jag verkligen hatar min sjukdom är när det krånglar, allt påverkas av det och jag är verkligen trött på det. Hur som helst, jag får försöka att lösa det helt enkelt, nog om det!

Älsklingen kom precis hem men åkte i stort sett igen, han skulle in till stan och klippa sig, vilket behövdes, söt som socker med långhårig :D Får se hur det blir när plutten kommer tillbaka igen, förhoppningsvis klippt eftersom att det var droppin som gällde.

Just nu sitter jag och kollar på tv, topmodel för tillfället, dock en repris som redan gått men iaf, tittar inte så noga.

Nu ska jag duscha tänkte jag, hej så länge.
 

kväll ,

Kvällen är kommer och jag och Ve ligger i soffan och gör ingenting kan man säga :)
Skriver mer i morgon, jag ska vara social nu :)
Godnatt!

snart ,


gammal och spårbild på mig och Sandra :)

När som helst kommer Sandra , jag har saknar henne :)
Vi ska iaf iväg till stan och göra den osäker och jag ska införskaffa sakerna jag nämnde tidigare idag.
Efteråt skulle jag tro att det blir kaffe och mys i soffn och efter 4 någon gång kommer Ve hit också, då ska jag försöka att få henne att hjälpa mig med bloggen så att den blir lite snyggare, vilket jag själv är väldigt dålig på :P

Återkommer senare :)

godmorgon ,

Hej hej :)

En sak är säker och det är att i morse var det svårt att gå upp! Dock var jag uppe fem i sex och ställde fram frukost åt min älskling och satte på kaffe , jag tänkte att jag ville skämma bort honom lite :) Jag har mina dagar så att säga!

Hur som helst, idag ska jag handla lite grann,

Inköpslistan:
  • Plattång
  • Värmeskydd mot håret
  • Foundation
  • Örhängen
Det kan hända att det blir någonting mer, dock inte för mycket, räkningar måste betalas också :P

Nu ska jag duscha tänkte jag sen bege mig iväg upp till Mogges föräldrar och lämna fiskesakerna sen handla.

Kommer tillbaka sen och skriver.

Pusshej

underbart ,

Hellu allihop :)
Sorry att jag inte skrivit på hela dagen men har inte varit hemma.
Ni ska få höra på nåt sjukt, dagen har spenderats en stund på vattnet, jag har fiskat, helsjukt för fan men roligt, jag har inte gjort det på hur länge som helst, jag kan inte ens minnas när det var senast trotts att det endast blev en liten stackars fisk som dog i båten som vi sedan slängde i igen :)
Hur som helst, jag tänkte jag skulle berätta om min dag efter mitt senaste inlägg.
Efter att vi gjort oss iordning här hemma bar det iväg hem till Mogges föräldrar för att hämta fiskegrejer. När vi hade allt som vi behövde bar det av till Stöpen och hem till Bo för att hämta upp dom :) Vidare till Timersdala och hem till Robert för att hämta hans grejer sen iväg till Lången för att ta båten ut och fiska. Fiskelyckan var väl sådär som sagt så vi tröttna ganska så fort kan jag tala om, dock var det inte jag som sa någonting om det först utan faktiskt en av killarna :P
När vi gjort iordning allting i båten åkte vi förbi affären i Timersdala sen tillbaka hem till Bo där det blev god mat, strips, grillat kött, god sås och vitlöksbröd, muuuuumma ! :) Mathilda och Emil kom förbi och hälsade på men åkte ganska så snart igen, trevligt att träffa dom måste jag säga, det var ett tag sen nu :)

Men iaf, efter maten blev det film - step brothers vilket var väldigt underhållande, en film jag kan rekomendera faktiskt, den var riktigt rolig :)
 
När filmen var slut åkte jag och Mogge hem och nu sitter jag här :)
Mogge älskling har redan lagt sig och jag ska snart mysa ner mig bredvid honom tänkte jag :)

Imorgon är det löning vilket är uuuurgött, det blir dock inte så mycket pengar men iaf litegrann :)
Det första jag ska införskaffa är en ny plattång eftersom min stackare dog och aldrig staratde igen efter Varbergresan. På tal om det, jag förstår inte hur jag har klarat mig utan en plattång i en hel vecka + en dag till och med, mäktigt inmponerad måste jag säga, bra gjort av mig :) Jag har väl sett det från den positiva sidan, mitt hår har sluppit att bli plågat och ännu mer skadat vilket egentligen är väligt bra!

I morgon blir det alltså stan och fixa lite ärenden, bäst att passa på när man är ledig tycker jag allt :)
Under eftermiddagen kommer Ve också, hon ska sova här, myspys :) <3

Nu ska jag lägga mig bredvis älsklingen som redan ligger och snossar och sover, din lille söte där :)
Får se om jag orkar med den lilla överraskningen jag har tänk mig i morgon också, jag återkommer om de :)

Så godnatt med er, vi hörs i morgon :)

snart slut ,

Hellu,
Ja vad ska man säga, åter igen söndag, helt sjukt måste jag säga!
Gårdagen blev en lång dag efter att jag begett mig till tibro runt 4 på eftermiddagen kom jag inte hem fören kvart över 1 på natten då jag egentligen bara var hemma och vände sen åkte ut till Tidan för att hämta Mogge, Bo och Robert från Olstorp, resan ut gick ungefär som resan hem från Tibro - Jävla rådjur det säger jag bara, vafan är dom så dumma och springer rakt ut i vägen när det ser ljus, jag förstår det inte. Iaf, på resan mellan Tibro och Skövde var det 1 rådjur och bilfärden ut till Tidan 2 stycker på olika ställen, jag får totalpanik men lyckas lösa situationen iaf utan att köra av vägen eller beröra rådjuret vilket jag är väldigt nöjd över, ussh för att köra på ett djur, det blir en sån prusidur av det hela med polis och hela den biten så det orkar jag inte med :)

Nu sitter jag i soffan, år frukost för inte så länge sen då älsklingen hade väckt mig för att han tyckte det var dags :)
Idag vet jag inte riktigt vad som händer, det återstår att se, jag är ju trotts allt ledig i morgon också :) Dock jobbar jag helgen som kommer, inte allt för roligt kan jag säga.

Nu ska jag se om jag får tag i lite bilder, hoppas att Linda är inne på msn eller någonting :)

Puss tja

ledighet ,


Hellu ,

Gårdagen tillbringades tillsammans med Mogges mamma och pappa, det blev god dryck, trevligt sällskap och aa, det var urtrevligt :) Roligt med lite variation dessutom, någonting annat än vanligt. Hur som helst, vi kom hem för en stund sen eftersom vi fick sova där när båda hade druckit så ingen kunde köra hem, känslan att ligga i Mogges gammla rum igen, hans gammla lilla säng och bara känslan av att sova i huset igen blev lite lustig med tanke på att vi vant oss vid vår lägenhet nu :)

En annan sak jag tänkt på sista tiden är det vanliga gammla mönstret jag kommer tillbaka till varje sommar, Lars Winnerbäck, hans låtar man själv känner igen sig i, låtar man kan koppla till sitt eget liv, känslor man själv känner, det är ganska sjukt hur bra det kan stämma in om man egentligen bara tänker efter. Jag vet inte varför jag alltid kommer tillbaka till hans låtar på sommaren, bra fråga egentligen, han är ju inte lika bra på vinterhalvåret som han är på sommaren. Han ger mig liksom en k'nsla av sommar, känsla av ett stort sällskap på stranden intill en eld och någon som sitter och spelar gittar, alla sjunger med, alla njuter av kvällen då solen går ner i horisonten och förvinner ner i vattnet.. Det är lite lustigt hur någons sånger och sätt att sjunga kan få tankarna så exakta att jag nästan kan förklara känslan, då lär de vara bra :)




Jag har tänkt på en sak, en väldigt lång tid.. och jag undrar egentligen hur folk fungerar, hur människor kan med och göra vissa saker, bete sig på vissa sätt. Alla saker man får höra att andra gjort. Undra vad andra säger om mig? Bara den frågan kommer upp i huvudet hela tiden, så mycketsom folk pratar..undra vad andra säger när man inte är med?
Ja det är lustigt det här och jag vet inte ens varför jag kom att tänka på det, det är väl Winnerbäck som vanligt ;)

Vad kvällen har att bjuda på är oklart, jag återkommer om de :)

Hej så länge :)

home sweet home ,


Hellu :)

Nu är jag hemma igen från jobbet, efter att jag har gått som en sombi hela förmiddagen eftersom jag var helt slut när jag vakna i morse. När jag fått mig en stor kopp kaffe och ett väligt gott äpple vaknade jag till efter vår frukost. Jag säger bara kaffe, finns det något bättre som man vaknar till lite av, I LOVE IT!

Just nu ligger jag i sängen och varvar ner en stund innan jag tar tag i allt kvällen har att bjuda på, vad vet jag inte riktigt än men det visar sig väl framöver som vanligt :)
Innan jag la mig tog jag en skön dusch vilket jag behövde efter en varm dag med mycker spring, skönt att ha någonting att göra under dagen, tröttheten kommer över mig om jag sitter för länge :P

Nu ska jag kika lite på scrubs och snart kommer älsklingen hem också, myspys :)

Hej så länge.

ökning ,

Vill bara tillägga att det glödjer mig att se att statestiken ökat ordentligt bara under dagen :)
Nuså, godnatt mina läsare :)

back home ,

Godkväll allihop
Nu är jag hemma efter en väldigt hoppig kväll, ena stunden gick allt jättebra och tiden var inga problem, efter maten blev allt kaos det är en sak som är säker! Tiden bara sprang iväg och jag hade ingen som kunde hjälpa mig eftersom alla andra hade fullt upp också och som pricken över i blev en patient självklart dålig vilket ledde till att jag fastna där bra mycket längre än vanligt eller vad jag hade tid med, allt blev försjuktet och jag blev ännu mer stressad.. så typiskt.
Men hur som helst så hann jag in och jag jobba ikapp tiden så jag till och med var inne 14 minuter innan jag sluta vilket i vanliga fall brukar vara 30-45 minuter, men hur som helst.

Nu är jag hemma iaf och har myst ner mig i soffan, uuunderbart.
Nu har jag inte mer att skriva för tillfället och jag borde sova eftersom jag går på igen i morgon klockan 07.00 - Jag kommer vara trött.

Puss hej

äntligen lite ordning ,


hej hopp igen

lillebror har åkt och Peter kom som en räddare i nöden när han kom med en torkställning så numera har jag bara lakanden hängande lite överallt i lägenheten, det är bra mycket bättre än innan iaf, dock inte helt bra men iaf :)

Klockan är nu 2 och det är undefär en timme tills jag ska bege mig till jobbet för min kvällstur till halv 10 ikväll.


Jag säger bara att okej det är inte mycket att skriva om men just för tillfället älskar jag just denna uppfinning, det är en sak som är klar och thats it!

Jag sitter i soffan med en varm kopp kaffe i ena handen och kikar på tv samtidigt som jag skriver litegranna här vilket jag redan nu fastnat för trotts att jag bara skrivit i 2 dagar aktivt för denna gången, jag tror däremot inte att jag kommer att sluta skriva denna gången, jag tycker det är skönt att skriva precis vad jag känner och vill, det lättar på tankarna liksom :)
På tv är det OPERA för hela slanten som idag handlar om olika familjer som drabbats av överaksande negativa saker, företag som går i konkurs, familjer som måste flytta ifrån sitt hus dom bott i hela livet och leva ett liv de egentligen inte vill, det är tragikt att se måste jag säga. Saker och ting kanbaa försvinna urhänderna på än utan att man egentligen vet det. Man tar för mycket för givet helt enkelt, tyvärr ska jag säga men så är det.

Nog om de. Nu ska jag diska upp och plocka iordning lite innan jag måste åka iväg.

Puss hej.

done,

dagen går på och lillbrorsan är fortfarande kvar, vi sitter och flötar tortilla chips och glor på tv, väligt trevligt :)
Lunchen är över, Mogge kom hem och åt på sin lunch, skönt att hinna se honom lite eftersom jag hinner börja jobba innan han slutar så vi ses inte fören ikväll när jag kommer hem om han är hemma, vilket jag hoppas.

Tvätten är klar så nu hänger det tvätt ta mig fan i hela lägenheten, det ser inte alls bra ut det är en sak som är säker!

Idag är en sån dag jag absolut egentligen inte vill jobba, jag känner inte för det alls men som tur va går kvällarna fort och det är inte lika stressigt förhoppningsvis.

Nu blir det att umgås med Feddan innan Peter kommer och hämtar honom.

Pusshej

Torsdagförmiddag 23/7

Hej igen, jag känner mig ganska aktiv måste jag säga, får se hur länge det håller ;)
Nu ska jag snart ner till tvätten igen och hämta de andra maskinerna och fortsätta hänga upp massa kläder överallt i lägenheten, inte helt kul kan jag tala om.

Just nu roar jag mig med att kika på IKEA.se, tänkte jag skulle lägga ut bilder på vad jag har tänkt mig iaf och vad jag skulle gilla :)


Någonting sånthär har jag tänk mig i köket, en sån mobell iaf, dock tror jag att jag vill ha en i trä med 3 eller 4 lampor nedåt, jag hitta dock inte någon sån på hemsidan men jag vet att dom har en i affären, jag har redan checkat in den ;)


Någonting sånthär har jag tänkt mig i sovrummet, jag vet inte vad det är men det är någonting med lampan som jag gillar :)


SÄNGEN, mumma, jag vill verkligen ha den, jag gillar den nåt sååå in iii helsike, det matchande sängbordet kommer snart :)


Sängbordet :) Jag och min mamma har mätt och grejar och vi har kommit fram till att vi får plats med en 160 säng och sängborden på 50 cm med lite plats kvar på varje sida vilket inte alls är mycket men ändå :)


Lampan som jag vill ha på sängbordet :) Passar bra och jag gillar att den var lite udda :)


En ny tvbänk vore också någonting eftersom att den vi har just nu är Mogges storebrors och vi har bara lånat den tillfälligt :) Den här är grymt snygg :)



En snygg hylla i vardagsrummet skulle också vara någonting :)



En tavla i köket, praktiskt och bra tycker jag :)

Nu har jag inga mer saker som jag vet att jag vill ha just nu, inte stora saker iaf :P Tavlor skulle visserligen vara trevligt att få upp men det är sånt man får ta med tiden helt enkelt :)

Nu ska jag duscha, puss hej

Torsdagmorgon 23/7

Godmorgon, Mogge väckte mig lite innan 7 då han skulle gå till jobbet. Meningen med att jag var uppe så tidigt var att jag skulle tvätta men vad händer.. jo när jag kom ner stod tvättstugan öppen och nyckeln var borta, jag blev bra irriterad men tänkte att jag väntar en stund, när jag kommer ner vid 8 tiden är det precis samma sak. Hsb kontaktades och dom kom snart och bytte låset i dörren, men smarta som dom är så bytte dom inte i torkrummet och med det blir följden att det kommer att hänga kläder i hela lägenheten, det är en sak som är säker. Just nu är jag bra irriterad, vem fan tar en tvättstugenyckel liksom? Ååååååh!

Nu ska jag och lillbrorsan äta frukost :)

Puss hej

Onsdagkväll 22/7

Hejsan hoppsan.

Har precis hjälpt min lillebror med tänderna och fått honom nerbäddad i soffan under ett av våra täcken , dock somnar han inte utan en film och därför spelas numera fantastic 4 för fullt och han sitter med ögon stora som jordglobar , sötunge där :) Jag hoppas mest att han ska somna just nu så jag kan mysa ner mig bredvid min älskling som redan lagt sig och kikar på Scrubs vilket jag också skulle vilja just nu, hejja så bra de är :) Men jag kommer väl så långt så småningom skulle jag tro. Dock borde jag sova om jag ska orka upp i morgon och tvätta klockan sju sen jobba kväll mellan 15.30 och 21.30 men det brukar gå ganska bra, kvällar är inte samma sak som dagar, inte lika långa pass och man får mer betalt + att arbetet inte alls blir som under dagen. Där emot kommer jag ha problem att komma upp på fredag då jag jobbar dagtur igen, som vanligt när jag jobbar kväll dagen innan, hur som helst, de får gå bara :)

Lite bilder på lillbrorsan , han är bara för söt :)

       

Nu ska jag borsta tänderna och göra mig iordning inför natten iaf :) Filmen får helt enkelt stå på så får jag gå upp senare sen och stänga av när gullet har somnat :)

Godnatt, jag återkommer i morgon :)


22/7

Godkväll :)
Nu är vi tillbaka hemma från farfars kalas och lillbrorsan fick vi med oss hem så han ska sova över här inatt :)
Nu ska jag mysa med mina pojkar :) <3

Skriver kanske lite sen senare :)
Puss hej

Onsdag 22/7

Hellu.
Efter en heldag med jodd gick jag hem en halvtimme tidigare idag eftersom jag bara fick 30 minuter rast av min timme. Väl hemma bar det av ner till tvättstugan och ändra tid tills i morgon baiit, så det blir ingen sovmorgon för mig inte, börjar tvätta klockan 07.00. Anledningen till ändringen var farfars 75 års kalas som vi snart ska iväg på :)
Just nu sitter jag med maskaran i handen och ska snart fixa håret - åter igen utan någn jävla plattång vilket stör mig nåt så in i helvete, men hur som helts, det är iaf det första jag kommer att införskaffa när lönen kommer in på kontot på måndag, detta utan tvekan :P

Nu ska vi snart iväg så det är bäst jag sätter fart, skriver lite mer ikväll :)

Puss hej

tisdag 21/7

Linda åkte för en stund sen. Vi var på maci en sväng och kikade innan vi hamna här hemma i soffan och mosa i oss natchochips och aioli som bara är jättegott. Annars blev det mest prat.

Jag har suttit och kikat på olika stilar till min tattoo jag är bra sugen på att göra :)
Rösta gärna för jag är i stort behov av hjälp :)


Nu sitter jag i soffan och kikar på tv, väntar på att min lilla fiskegubbe ska komma hem och mysa med mig :)
Sitter och lyssnar på allt gao i trappuppgången också, det är ett jäkla liv, är det inte någon som faller i backen så gapar dom från dörren och upp till 3:e våningen där dom håller på att flyttar in sen idag. Blev något förvånad eftersom när vi åkte till Varberg i fredags bodde de som bodde där innan fortfarande kvar så jag antar att de hann plocka ur lägenheten under helgen. Hur som helst, det återstår att se hur de nya är, unga tror jag iaf, lite svårt att ha koll på eftersom det springer allt möjligt folk i trappan just nu.

Nu ska jag iaf borsta mina tänder och hoppa ner i sängen, kika lite på Scrubs kanske sen får älsklingen komma när han kommer, jag har säkert slocknat om det inte är snart det tror jag ju. Dock kan de vara bra också att jag kommer i säng eftersom jag ändrat schemat och börjar klockan 07.00 istället för 15.30 imorgon.

Godnatt.
// Frida

tisdag 21/7

Älsklingen kom hem för en stund sen men åkte ganska snart igen.
Myspys att han kom hem och åt lunch med mig idag, sånt gillar jag :)
Jag har också haft besök av svärföräldrarna, fick hjälp med att sätta upp en rullgardin i sovrummet så nu änligen kanske jag slipper vakna av solen mitt i nyllet och jätteljust i rummet, omtyckt kan jag tala om.
Det känns som om lägenheten börjar på att bli klar eller aa den är långt ifrån klar men lilla hallen känns färdig iaf efter mitt väldigt snygga kap till byrå jag köpte när jag och Sandra var iväg till IKEA i torsdags :)
Vardagsrummet är klart sen en tid tillbaka, eller nästan iaf, en bokhylla, en ny tv bänk och ett nytt soffbord så tror jag iaf att jag börjar känna mig nöjd :) Men som jag trodde så vill jag inte få allt klart på en gång, jag gillar att hålla på att pyssla :)
Häromdagen fick jag upp gardiner i sovrummet vilket var behövligt, nu känns det iaf lite mer inrätt, gardiner gör en del i ett rum det är en sak som är säker :) Dock är sovrummet inte klart, en ny säng är ett måste eftersom att vi än så länge ligger i en nerbäddad bäddsoffa som jag haft väldigt länge. Dock hoppas jag på att Mogge går med på att köpa sängen jag redan för länge sen kollat ut, håll tummen! :)


Vardagsrummet med gardiner jag fick välja ut som studentpresent, jag gillar dem stenhårt :)


Sovrummet , nya gardinerna och vasarna som jag också inskaffa på Jönköpingsresan tillsammans med Sandra, köpta på Hem&Hobby i Hjo, trotts en liten insident med ena vasen lyckades jag lösa det med tejp eftersom att det inte fanns något lim hemma, så länge man inte kollar för nära funkar de tills vidare ;)


Nya byrån i hallen med lite nya småsaker :)


En blomma :)

Jag är helnöjd.

Nu har Linda kommit :)

Hej då.

21 Juli

Jag säger bara såhär, bloggen har varit så inaktiv som den bara kan bli de sensate veckorna och har
numera bestämt mig för att jag ska ta tag i skrivandet igen när jag egentligen inte har någonting
jätteviktigt att göra när jag är ledig från jobbet eftersom att skolarbeten som förr i tiden tog största del av
min fritid är min vardag numera ganska så tråkig eller iaf seg ifall man inte har någonting att göra.

Varför jag egentligen kom på att skriva vet jag inte, men eftersom att helgen som har varit spenderats i
den trevliga staden Varberg på årets weels och whings eller hur fasen de stavas, i vilket fall var detta 4:e året
som jag spenderat med mycket alkohol, mycket folk, hög musik, sena kvällar och allt för många i en och samma
husvagn är väl en ganska bra förklaring på det hela, trotts detta kan jag inte säga annat att det är väl det som är '
självla förtjusningen med det hela också :P

Här kommer det bilder från helgen :)











Jag tog inte speciellt många bilder under helgen, jag som alltid brukar vara den som har ungefär 200 bilder
efter en sån här helg men icke, jag har tappat intresset att fota helt enkelt, eller så är det bara så att kameran är så dålig att det blir dåliga bilder som gjort att jag tappat intresset , jag vet faktriskt inte :P

Hur som helst, här kommer lite av Lindas spårade bilder på oss två, gillas stenhårt! :)







Vad ska man göra, man måste väga bjuda på sig själv :)

Nu ska jag måla klart mina naglar eftersom jag suttit med en hand målad i snart en timme
eftersom jag inte kom längre helt enkelt, lite typiskt mig att jag helt enkelt startar på någonting nytt innan
jag hinner bli klar med de första jag gjorde :P hehe

När nagalrna är klara blir det att göra sig iordning, utan plattång eftersom min dog efter en liten insident i varberg
i helgen, uuups så kan de gå helt enkelt som jag brukar säga, jag förstår dock inte hur jag ska klara mig utan en palttång i en vecka till eftersom att jag inte kan köpa en ny fören jag får lönen den 27:e vilket för tillfället känns väldigt långt bort, men va ska man göra, bit ihop bara .

Ikväll kommer Linda in till stan, får se vad kvällen bjuder på :)

Pussss hej

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Spela poker, casino, bingo m.m online. Massor av bonusar på Bonusar inom Poker, Casino, Slots med mera - PokerCasinoBonus