Måndag och åter igen en ny vecka ,

Sitter hemma, för en gång skull är jag uppe i tid vilket inte händer
allt för ofta nu för tiden.. bra jobbat Frida! :)

Nu sitter jag i stort sett och bara väntar in Sandra som ska komma
och äta frukost ihop med mig, är jättehungrig så hon får gärna sätta
fart nu!

Ikväll blir det åter igen jobb, kvällspass mellan 15.30-21.30.

Jag orkar inte

Egentligen orkar jag inte egagera mig i att uppdater idag, jag känner inte för
det och vill helt skippa det, men iaf, några rader kan jag ju skriva :)

Dagen hittills har bestått av jobb mellan 7-12 sen har Malou hör av sig också, skönt
att veta att resan gick bra :)

Ikväll blir det party, tror jag?! :)

Puss&Kram
Frida

Det blev inte som jag hade trott ,

Tanken när jag gick och la mig igår var att jag skulle komma
upp i tid idag och sätta igång och städa lägenheten men så
blev inte fallet, tyvärr! Iställer bar det iväg till stan tillsammans
med mamma för att kolla på lite julklappar, skönt att några
är klara nu iaf :) Lillbrorsans och Peters är klar iaf. Innan
mamma åkte hem åt vi god lunch på Helensgården :)
På tal om mamma så ska jag nog fixa en del av hennes
julklapp ikväll, hoppas bara att den finns kvar fortfarande!!!

När jag ändå var på stan passade jag på att klippa mig också,
det behövdes verkligen kan jag tala om, okej det blev kortare än jag
hade hoppats men nu är i stort sett allt det slita borta så följden fick iaf
en positiv sak med sig.

Gällande städet borde jag verkligen sätta igång nu men jag orkar verkligen
inte så jag tror faktiskt att jag skippar det idag, jag får ta det på söndag eller
någonting istället..

Puss&Kram
Frida

Ändrade planer.. tyvärr!

Eftersom Sandra inte kunde följa med och träna så blev det inget
med det idag, typiskt jag som va sjukt sugen på det!

Resten av kvällen kommer att tillbringas vid tvn, datorn, tvättstugan
och i soffan, inte så roligt men vad ska man göra..

Dagens måste


Eftersom vi har bokad trättid idag kommer detta att bli dagens måste, hur
tråkigt det än är att tvätta så måste det göras.

En annan sak som också borde vara dagens måste skulle vara att
städa lägenheten, men det bara orkar jag inte ta tag i, sådeså.

Dagens värsta


Finns det över huvudtaget någon i trafiken som vet vafan blinkers är eller?!
Det verkar inte finnas många iaf och fan va störande det är!
Tänk bara var trafiken skulle flyta på bättre om alla använde blinkers, speciellt
i rondellerna! Sen kan jag ju också tycka att det borde hända mindre olyckor om
alla visade tydligt vart de skulle, men icke då, det är inte många som verkar fatta
de!
Enormt störande iaf!

dagen idag

Tanken var väl att jag skulle komma upp i tid idag och börja städa lägenheten
men så blev inte fallet, jag kom inte upp fören vid 11 tiden vilket ledde till att jag
bara hann äta lite, duscha och göra mig iordning innan Veronica kom hit :)
Vi åkte iväg till Stallsiken och kikade lite i affärerna och avslutade med att ta med
oss mat hem från Taipak, mummsigt!

Nu försöker jag hitta någon som vill med mig och träna ikväll, det blir antagligen
Sandra :) Typiskt, när man verkligen vill träna och känner sig peppad inför det så
är det nästan ingen som kan, hoppas på att Sandra kan nu, det vore roligt ! :)

Nu har jag

precis kolla klart på paradise hotel, helt sjukt va alla snackar skit
måste jag ärligt säga! Jag håller med Madde lite i de hon sa, jag skulle
nog också känna det som om magen vände sig ut och in om jag höll på
så, okej det är ett spel och okej alla vill självklart vara kvar så länge det
bara går men det borde väl ändå finnas en bättre taktik än att gå runt
till alla och säga " Jag kommer helt klart välja dig så att du får vara kvar"
jag menar, någon gång kommer det fram, snacka om att personen i fråga
inte kommer ha många som liter på honom/henne då.

Strunt samma, nu ska jag snart sova tänke jag, börjar bli
ordentligt trött faktiskt.

Puss&Kram
Frida

Dagens köp


Jag, Malou och Simon var inne på Bikbok för att jag skulle kolla på en
klänning till julafton, då fick de syn på denna tröjan och bägge sa att
den är helt klart du så jaa okej ja det är den, jag köpte den och jag
gillar den :)


Jag hittade en klänning, också den från Bikbok, jag har inte riktigt
bestämt mig om jag ska behålla den men jag tror det! Jag gillar den,
den är söt men ändå inte för söt :)

Julbelysningen är inhandlad

Jag vet att det inte är meningen att man ska ställa upp sakerna innan på
söndag men ändå :)

Bollar som hänger i ett av vardagsrumsfönstrena, dessa tyckte jag ändå

var okej att hänga upp, det är ju inte jättemycket och syns inte jättemycket

heller så jag struntar i om man inte ska ha det fören på söndag, sådeså!

En stjärna från ljusexperten , okej jag vet den är lite för mycket

för att ställa upp redan men jag tänder den faktiskt inte fören på

söndag. Jag passade på att ställa allt på plats när vi putsade

fönstrena häromdagen :)

Jag köpte en vit ljusstake också men den har jag faktiskt inte ställt upp

ändå, den ska stå i köket :)


Några av inköpen från IKEA


Vinglas och shottglas som placerades över de andra som jag visat för
er innan, nu ska det inte in mer i det skåpet, eller aa innanför den
glasdörren iaf :)


Våra nya tekoppar, jag verkligen älskar dom det är en som som är säker!
Sjukt snygga, tycker ni inte ? :)

Jag orkade inte ta kort på de andra sakerna, det var mest småplock och de andra kommer
det kort på när det är redo att användas eftersom det är undanlagt tills det blir renovering
här hemma, jag LÄNGTAR !

Mysfaktor på hög nivå här hemma :)


Eftersom att Svenska Hus inte är speciellt generösa med värmen i huset är det i stort
sett ett måste att ha tända ljus runt om i lägenheten, okej det är väldigt dåligt att man ska
behöva ha det men ändå jag kan inte säga annat än att jag gillar ljus, jag är ju inte direkt mycket
för taklsmpor och sånt, hatar när det är för ljust!
Så undefär någonting i stil med såhär brukar det se ut här hemma på kvällarna :)

Afterwork, dricka hemma hos oss och Voda



Det blev afterwork en fredag för inte mer än 2 veckor sedan tror jag det var..
Efteråt hamnade vi här hemm där vi drack lite och umgick några stycken :)
Killarna började spåra ur med Mogges masker som han har vilket var ganska
roande att titta på, mot slutet av kvällen hamnade vi på Voda och det blev
en riktigt trevlig kväll måste jag säga :)

I Stockholm hos Malou


När jag var hos Malou och hälsade på för några veckor sedan, tog inte alls mycket kort eftersom jag helt
hållet tappat bort min kamera och jag har inte orkat leta upp den hellet. Därav inte så bra kvalite på
bilderna heller. Visstelsen hos Malou var riktigt rolig och trevlig måste jag säga :)

Födelsedagsparty hos Veronica

Eftersom Veronica fyllt år hade hon lite förfest hemma hos sig, utklädnad gällde tydligen

bara en del eller så var det så att folk, som jag inte orkade att fixa någonting ;)

Kvällen var jättetrevlig iaf med en riktigt bra utgång på Bogrens :)

 


mysfrukost med Linda



Linda kom hit och åt frukost ihop med mig, gott och mysigt :)
Färska frukter och bär är helt och hållet underskattat, sjukt
gott och det är faktiskt till och med nyttigt, sug på den ni ;)

Förfest hemma hos oss !

Det blev lite förfest hos oss en kväll för några veckor sedan, det började

med några stycken och slutade med i stort sett hela lägenheten full

av folk, det blev en trevlig kväll och nercabbat i regnet påväg ut till

festen senare på kvällen, brabra!


Dagens västa



Vid tre tiden åkte jag in till stan för att träffa Malou och Simon, trevligt
värre att träffa Simon igen, det blir inte allt för ofta :) Hur som helts,
vi gick runt lite jag kollade bland annat på jackan som jag hittade när
vi var i Jönköping i söndags men jag kunde inte köpa den då eftersom
den inte fanns i min storlek. Och självklart fanns den inte i min storlek
här heller, fasen va arg jag blev, så typiskt! Detta får bli ett av två
som kommer att bli dagens värsta!
Den andra grejen gäller Malou, efter att vi varit på stan en stund så
körde jag ner henne till resecentrum eftersom hon skulle med tåget till
gbg. Och nu kommer det värsta, i morgon åkte hon vidare, till Australien
och det värsta utav allt är att hon kommer att vara borta i 3 månader
denna gången, helt sjukt lång tid!
Det blir lätt dagens värsta också, inte så allvarligt men ändå, jag kommer
sakna henne :)

Tur det har funkat så bra...

Sitter hemma, har försökt komma in här men det har inte funkat så bra, fören nu då :)
Eftersom jag äntligen tagit tag i att lägga in bilderna från mobilen så tänkte jag att jag
skulle lägga upp lite nu så det kommer snart, se och njut, eller någonting ;)

Planer för dagen !

Jag har länge velat se 2012, eller länge men sen jag såg trailern.
Så idag funderar jag på att bjuda min sötnos på den :)
Så jag tror det får bli så, jag vill helt klart se den !
Många säger att den är sådär, handligen är väl kanske inte så bra
och det kan jag faktiskt tänka mig men jag tror filmen är riktigt bra
gjort måste jag säga !
Så får det bli, det blir bio ikväll igen ! :)

Nu ska jag hjälpa mamma med det sista !

Puss&Kram
Frida

Dagens västa



Eftersom det hände en liten insident för ett tag sen så införskaffade vi oss
en ny toalettring igår, den andra sprack, vad som hände eller vem vet
vi inte men den gick iaf sönder. Så igår iaf köpte vi en ny och jag skulle
vara duktig förut och sätta dit en nya, det gick bra till en början men fästena
var inte det enklaste att få loss då det sluta med att jag slet sönder skiten
och skar mig ordentligt ! Fyfan vilken skit - dagens västa!
Men nu är den nya på, okej den är inte speciellt snygg och den är inte
skön att sitta på heller men den är iaf hel och det är faktiskt huvudsaken
just nu för om jag störde mig på den trasiga innan !

Dagens bästa


Jag kanske inte kan säga att det är DAGENS bästa exakt men det får funka
ändå, igårkväll var jag, Malou och Louise på bio - Twilight, new moon och jag
kan bara säga att filmen är grym ! Jag verkligen älskar dom filmerna, helt galet
bra är dom ! Så det blir helt klart dagens bästa eller aa gårdagens bästa!

Dagens måste


Jag har inte hunnit skriva någonting innan men idag har jag verkligen ett
dagens måste, att fixa gardinerna som jag köpte för jag vet inte hur länge
sen det var men hur som helst så måste dom upp och nu är mamma här och
hjälper mig :) Så nu är dagens måste snart klar - att få upp gardinerna !
Det gillas !

Dagens måste !


Jag ska iväg och jobba om en stund, jag känner verkligen inte för det men det
är väl bara att ge sig iväg och sätta igång. Det går ju trotts allt bra när man väl
har börjat!
Så dagens måste är att jobba vilket jag kommer göra.. trotts att jag absolut
inte känner för det !

Mötet kunde väl kvittat !

Jag kom hem för en stund sen , jag kan inte dirket säga att det var något att ha
men jag gick dit iaf och nu är det gjort. Hela mötet handlade om någonting som
de kallar för jobbgaranti för unga men jag kan inte dirket säga att det var läge för
mig att skriva in sig i en sån sak, jag tror inte jag fick heller eftersom jag redan
jobbar en del eller aa för många timmar. Hur som helst, jag pratade med
Gunilla på polen idag också, stället jag är anställd via you know?!
Hon skulle iaf kika på om det fanns något mer ställe jag kunde jobba på nu
när det inte är lika mycket att göra på Boken längre.. så jag håller tummen
för att det blir så !

Nu ska jag käka lite lunch tänkte jag, vid halv 4 är det dags att jobba kvällspass!

Puss&Kram
Frida

Dagens bästa!


Jag har för bara en liten stund sen kommit hem från vattengympan och jag måste
ärligt säga att det är ganska så underskattat, man tränar seriöst hela kroppen
under ett sånt pass det är en sak som är säker, speciellt om man får en ledare
som jag hade idag, jag är helt ärligt helt slut i kroppen!
Så eftersom gårdagens måste var att börja träna så har jag ju på sätt och vis
tagot tag i det nu, iaf börjat nu gäller det bara att hålla igång rutinen helt enkelt!
Dagens bästa blir vattengympa vilket jag anser är helt och hållet underskattat!

Jag tog tag i dagens måste !

Jag ringde polen men självklart var personen som jag behövde få
tag i ledig idag, så typiskt! Tydligen jobbar hon i morgon så jag får
testa då igen, gäller att gå upp i tid i morgon, har en del att göra!
Mellan 10-12 blir det "möte" på AF och vid halv 4 börjar jag jobba
på Boken, kvällspass!


tur det inte är tråkigt !

Eftersom jag åter igen inte har jobbat idag, fyfan va segt det är så kan jag
inte direkt påstå att jag fått mycket gjort idag, jag har inte gjort någonting!
Tog precis ett varmt och skönt bad, kanske var ganska onödigt eftersom jag
ska iväg och "bada" ikväll också men iaf, jag kände för det!

Nu ska jag byta om och invänta tiden typ.. fasen vilken tråkig dag!

Dagens måste !


Eftersom att det tydligt är så att det blir mindre att göra på jobbet den senaste tiden
börjar det bli dags att leta efter annat jobb, ringa polen är ett måste just nu så
det är kanske lika bra att jag gör det snart, annars kommer det som vanligt bli
att det bara rinner ut i sanden och sen blir det inte av!
dagens måste - ringa polen och kolla om det finns mer jobb på något
annat ställe i stan.

Dagens funderingar !

Eftersom att paradise hotel har börjat sämdas på kanal6 igen har jag självklart fatsnat

i det och och vill kolla, men hur som helt.. jag har funderat lite på varför man egentligen

ställer upp i ett sånt tvprogram? Antagligen är det för att få uppmärksamhet, den är

ganska så självklar.. Sen tjänar man pengar på det också, okej det är ju också en

sak men vad mer?

Så mycket misstag som dom gör, att göra bort sig så och veta att så många tittar på

det och ser allt som händer, HA det är ganska roligt om man tänker efter på det

faktiskt !

Så blir det med det ! Dagens funderingar !


Dagens måste !


Jag vet inte om man kanske kan kalla det måste men iaf, det är ändå
en ganska bra idé. Jag har länge tänk på att ta tag i mitt träningsliv
men jag kan inte direkt påstå att jag gjort enorma framsteg, lustigt!
Dock verkar det funka ändå, vikten okej men hur mycket muskler skaffar
jag mig? Jag är nog mest rädd att det är dem som gör att jag går ner
vilket absolut inte är meningen egentligen, tänk om det är så?! PANIK!
Nej jag får nog fan se till att ta tag i detta med träning, att iaf gå ut och
gå några gånger i veckan kan väl inte va så jädra svart? Eller?
Tydligen har det varit det hittills såå.. aa nej jag får helt enkelt sätta
igång! Väldigt passande att jag kom och tänka på detta nu iofs nu när
jag tänker efter, jag och Louise sätter ju igång med vattengympa
och sånna grejer i morgon, nice! :)
Dagens måste - För helvete sätt igång och träna Frida Johansson !

Dagens värsta



Humöret, Humöret, Humöret!
fyfan för mitt humör idag, inteokej!

Skönt !

Eftersom att Mogge insåg att bilen snart fick körförbud fick jag
ge mig iväg och besiktia bilen i all hast. Stackars Stumpen, oj vad
dom slog på honom! Som tur va gick det bra, fick endast en sak
att tänka på vilket är ganska imponerande eftersom att bilfan är
85, haha! Jaaja, hur som helst, skönt att det gick bra iaf!

Polen ringde nyss också så vid 1 bär det iväg för ett kortpass
till klockan 5, skönt att komma igång lite !

Nu ska jag duscha och fixa iordning mig,


Puss&Kram
Frida

Mätt och belåten

Har precis käkat god mat, potatis, lax och sås, mummsfillibabba ! :)
Nu bär det iväg och handla eftersom att kylskåpet i stort sätt är
tomt och jag avskyr det! Så snart är det fullt igen, det gillas!

Puss&Kram
Frida

Dagens låt !


Jag kan inte dirket påstå att jag lyssnar på Lars Winnerbäck allt för mycket
nu för tiden men en sak är säker och det är att hans låtar är stämmning,
det är sommar, det är texter som man ofta kan koppla ihop med sina
egna känslor, på helt och hållet sitt eget vis !

Lars Winnerbäck - Ett sällsynt exemplar

http://www.youtube.com/watch?v=WVCfLIeC3MM

När natten är här ska jag lämna allt tillbaks
vinet & skulden jag har
du visste nog att jag hade mina skäl
ett sätt att ge, ett sätt att ta

när mörkrets sista trummor dånar ut
överger & lämnar mig kvar
jag blundar i en frusen tyst minut
ett mycket sällsynt exemplar

ljus - stanna kvar
kom & var min vän
ljusna mig igen, igen, igen

du sätter all din tilltro till en dröm
till sångerna som tar ens liv till slut
din skönhet inspirerar till en lögn
när mörkrets sista trummor dånar ut

& varför stod du annars här?
du kunde valt den andra vägen
du läser mig kapitel för kapitel
jag är mindre stolt nu, mer förlägen

ljus - stanna ...

kom & var min vän för en sekund
när kvällens första frusna stjärnor vaknar
bli mitt sista halmstrå för en stund
vi som har allt, vi som saknar

jag skänker dig den sista lögn jag har
jag offrar & betalar vad som krävs
när natten är här ska jag lämna allt tillbaks
resterna jag frossat i förgäves

Dagens värsta



I morse när jag kom upp, jättehungrig och var grymt sugen på en riktigt
god frukost inträffa det som inte får inträffa, vi hade absolut ingenting i kylen
eller i stort ett inte! Jag fick nöja mig med att äta frostis och mjölk vilket inte alls
var gott kan jag tala om ! Fyfan för att ha en tom kyl !
Idag bär det iväg och handla !

Dagens bästa



Jag har under hela förmiddagen spenderat min tid till att städa lägenheten,
varför jag satte igång med det vet jag faktiskt inte riktigt, egentligen
kanske det inte behövdes en storstädning men ändå så fick det bli.
Så numera luktar det gott och frächt och det till och med ser städat
ut, inte dåligt ;)

Dagens bästa blir att ha en nystädad lägenhet!

Dagens värsta



Disk disk disk, fyfan va jag hatar disk, lustigt nog blir det
snart massor som tycks verka dyka upp utan egentlig
anledning och snarast blir det bara mer mer och mer,
lustigt dedär och fyfan va tråkigt, jobbigt och usssh ja
allt negativt man kan tänka sig! Diskmaskin kanske vore
någonting men vart ska man sätta den i ett käk utan något
direkt ställe att sätta den , har har vi väl men ändå, det
blir nog bäst med en större men vem har dom pengarna?!
dagens värsta blir alltså DISK!

Dagens värsta



Ja vad ska man säga, kanske är det så att man blivit gammal på riktigt
jag vet inte, men kvällen har spenderats vid tv:n hos Måsen med killarna.
Vi spelade faktiskt Bingolotto, dessvärre utan vinst men ändå, det var roligt
för stunden iaf.
dagens värsta får bli att spela Bingolotto utan vinst!

"dagens bästa"



Att vakna upp och veta att man fått sovmorgon. Sätta på sig någonting
enkelt och åka iväg till affären och köpa med sig en riktigt god frukost hem.
Mysa till det ordentligt, bara njuta!
Detta är helt klart dagens bästa !

lördagnatt

Hur ska man sammanfatta denna kvällen tro, tvtittande tror jag
stämmer bra faktiskt!
Jag har faktiskt knappt flyttat mig ifrån soffan vilket nu i efterhand
känns ganska meningslöst om jag får säga min mening men vad ska
man göra åt saken? Ganska meningslöst måste jag säga men jag
struntar i vilket just nu.
Snart är det dags att sova, om filmen jag sappat fram och tillbaka
till under hela kvällen - Day after tomorrow.. Nu när jag tänker efter
har jag velat se den filmen ganska länge och nu var det tydligen
gjort, den va helt okej måste jag säga!

"dagens bästa"


För en gång skull inte göra någonting, sova en hel dag om det skulle
vara så, bara vara och inte tänka på någonting annar!
Dessa dagar är underbara, dom kanske inte är så roliga och det
blir kanske lite långtråkigt men ändå, dom är behövliga och efteråt
mår man bättre. Dagens samhälle kan ta död på en om man inte
varvar ner i mellanåt, stressen är helt sjuk !!

"dagens lärdom"



Lära sig hantera sina känslor, hantera situationer! Inse att det inte
alltid går att tänka på alla andra i första hand, man måste få tänka
på sig själv ibland.. känna efter! Följderna blir kanske inte som man
vill, kanske blir det till det sämre men det behöver inte bli så!
dagens lärdom blir att kunna tänka på sig själv ibland, att följa
det man själv känner för.. dock är det viktigt att man inte blir egotrippad,
det får inte gå över styr, man måste tänka på sig själv i första hand
men efter sig själv är det viktigt att man också tänker på alla runt
omkring!


"Dagens miss"


Att göra någonting som man efteråt inte mår bra över, att hantera
en situation på ett sätt man tycker verkar vara bra just precis den
stunden! Att man hanterade situationen som man gjorde är ingenting
som behöver betyda att man ångrar sig efteråt men okej det kanske
inte var det bästa man kunde göra men vad ska man göra?!
dagens miss blir alltså att hatera situationer på ett sätt
eller ett annat, ta konikvenserna som blir, ta känslorna efteråt...
Trotts att det inte alltid behöver lösa sig till det bättre, tyvärr!

"Dagens att tänka på"


Tänka på sina nära och kära, kompisa, mamma, småsyskon eller pappa det
spelar ingen roll ! Jag vet att jag har gjort misstaget precis idag ! Jag gjorde
en person som betyder väldigt mycket för mig ledsen, jag har inte hört av mig,
jag har helt enkelt glömt bort det, inte tänk på det men det är inte okej!
Bara för att man har mycket att göra funkar det inte att bara gå på som
vanligt. Man måste hinna tänka efter, dels för sin egen skull och för andras!


Bara för att !

Tanken slog mig, eftersom jag absolut inte känner för någonting just nu så
har jag bestämt mig för att ta en ordentlig hemmakväll, bara för mig själv
blev det men hur som helst.

Eftersom jag inte hade någonting direkt att göra slog det mig att jag skulle
försöka göra bloggen mer seriös, kanske är det bortkasstad tid, kanske
kommer jag inte att följa det och fortsätta ha det så men iaf, det bara
slog mig helt enkelt..

Vad som kommer hända återstår att se...

Ritkigt bra kväll igår

Vid 4 tiden kom Louise hit :) När klockan närmade sig 5 åkte jag louise och mogge in till stan
för att möta upp de andra då det var dags för afterwork på Helensgården, riktigt gott måste
jag säga att det var men oj då mätt jag blev.
Efter maten åkte vi hem hit och fick Flöjt med oss på kuppen :) Vi tog några kalla och hade det
trevligt. Lisa kom förbi och Louise åkte hem, vi satt kvar hemma lite innan det blev in till stan och
Voda där det blev en riktig trevlig stund där måste jag säga, riktigt bra avslut! :)



Jag säger bara fredag den 13 !

Idag är det som sagt fredag den 13, vad ska man göra liksom? Vänta in att någonting
händer känns det lite som, jag har ju haft oturen att drabbas en del på dessa dagar
sååå aaa, håll tummen på att ingenting händer!

Hur som helst, dagen idag har bestått av jobb mellan 7-14 vilket innebär en
lugnt och skönt pass trotts att det blev lite panik frpån början då det fattades folk
men det löste sig till slut.. Dock fick jag frågan om delad tur idag men efter att jag
sagt att det var okej fick jag inte jobba ändå, lustigt men jag fick inte.. Hur som helst,
jag erbjöd mig och mer kan jag inte göra :)

Efter 4 någon gång kommer Louise hit, trevligt värre :) Vad vi ska göra återstår
att se helt enkelt, det är ju trotts allt fredag och helg :)

Nu ska jag kika tv och varva ner.

Puss&Kram
Frida

hejdå Stockholm - snart !

tåget går 17.14 men jag är inte hemma fören 20.30,
lite segt ändå att resan tar så lång tid, usssh det är så
tråkigt att åka ensam, hur som helst.. jag har inte så
mycket val känner jag !

Nu ska jag packa ihop det sista innan det är dags att dra
mot stationen !

Puss&Kram
Frida


En extra tanke..

.. sjänker jag idag till alla nära och kära till Kalle Nilsson som för
exakt 1 månad sedan gjorde valet att lämna oss!
Idag är din begravning, det är tregiskt, tanken på det gör en
ledsen, det är inte rätt men det var ditt val!
Det är jättemånga som saknar dig!
Jag hoppas du har det bra, var du än är! 

Vila i frid
Kalle Nilsson
 


godmorgon stockholm ,

jag och malou sitter och gör mest ingenting just nu, skönt att kunna slappna av lite !
Gårdagen var trevlig, övrraskade Malou med frukost på morgonen, hon fick min present oså :)
Vi gjorde oss iordning sen åkte vi in till stan, kikade lite, åt lite oså sen hem igen innan det var dags att bege sig iväg för att äta thi mat på sabaisabai :)
fter maten åkte vi tillbaka till lägenheten och gjorde oss iordning lite sen ¨åkte vi till Evve och umgicks lite :)

Idag är det dags att åka hem igen .. tiden har gått sjukt fort måste jag säga ! Som väntat lite kan jag tala om .

Puss&Kram
Frida


Stockholm baby !

njuter av stockholm eftersom det snart är dags att åka hem igen :/
Idag är det MALOUS DAG, hon fyller år! :)
Dagen har spenderats på stan, lägenhetsvisning oså sen lunch på stan :)

Nu sitter vi här i lägenheten, ska nog snart göra oss iordning inför ikväll då det blir mat, förfest och utgång av något slag, gillas !

Måste kila, va social liksom !

Puss&Kram
Frida

Uppe med...

... tuppen kan man säga att jag var idag eftersom jag körde min kära till tåget då han åter igen ska iväg på kurs i Stockholm :) Denna gången hinner jag dock inte sakna honom lika mycket eftersom jag också ska iväg till Stockholm idag, lovely :) Mitt tåg går vid halv 2 då jag och Malou sätter spåret mot storstaden :) Blir borta mellan tis-tors.

Jag ska snart göra mig iordning och åka iväg en sväng för att fixa lite saker innan jag måste hem och äta lite och packa :)

Jag får se hur mycket jag kommer att uppdatera under dessa dagar, om inte annat skriver jag om allt som hänt när jag kommer hem igen :)

Puss&Kram
Frida

Så var det gjort...

... jag har städat hela lägenheten, helvete va skitigt det var, kanske inte så konstigt eftersom det var minst 15 personer som sov här, hmm okej det var inte kul att städa men nu är jag helnöjd, nu är det ÄNTLIGEN klart !

Nu har jag massor att göra innan jag ska till jobbet
  • Åka förbi vårdcentrelen
  • Ta ut pengar
  • Lämna pengar hos mamma
  • Äta
Och detta ska jag hinna på 34 minuter, shiiiiiit, palla stressa !

Måste kila

Puss&Kram
Frida

Händelserik...

... helg kan man väl säga att det har varit , minst sagt !
Fredag: Mogges kompis Junior kom hit, det blev några drinkar, vidare till Denny, en snabb sväng på plankan sen vidare till Voda för ett glas vin innan vi bestämmde oss för att åka hem och sova :) Trevlig dag!
Lördag: Vaknade upp, konstigt nog bakfull, jag fattade verkligen inte varför - sjukt! Mogges kompisar började trilla in en efter en tills de tillslut var undefär 15 personer, vi käkade lite och jag började göra mig iordning.. klockan 4 åkte jag till Sofija där hon och Malou var, pratade lite, planderade lite typ sen hämtade vi upp Louise och åkte hem till henne, dom gjorde sig iordning och sedan åkte vi till Arenan för att kolla på handboll. Vi lämnade Sofija där och vi andra tjejer åkte hem till mig, jag gjorde mig iordning lite, vi började dricka, gick iväg till förfesten som blev i höghusen - sjukt mycket folk blev det tillsliut och en absolut trevlig förfest. Vid 11 tiden gick vi in mot stan, jag gick till Bogrens och de andra tjejerna gick till Vatra - Jag gillar absolut inte Vatra och valde därför att gå till Bogrens istället, kvällen fortsatte med Mogge och hans kompisar och det blev en lyckad kväll kan jag väl säga! 15 personer sov lite överallt i vår lägenhet, det är det sjukaste jag varit med om ! HAHAHAH
Söndag: Hejja baksmälla på morgonen, det blev pizza tillsammans med Mogge, Junior och Boris efter att de andra hade åkt sen hem, fixa iordning sig lite, åka till Arenan och kolla handboll igen - Boris lag spelade. Vid 3 tiden åkte jag till jobbet och slutade halv 10, helt okej dag måste jag säga! :)

Idag var tanken att jag skulle komma upp i någorlunda tid men icke, eftersom jag har haft världens sjukaste natt gällande drömmar har jag vaknat till och från verkligen hela tiden, hur jobbigt som helst, jag kan ju bara säga att jag HATAR drömmar som man trotts att man vaknat får för sig att dom är sanna, fyfan!
Usssssh va hemskt det var!

Nog om det, jag ska plocka iordning lite hemma tror jag, måste helt enkelt och senare blir det kvällspass på jobbet igen - 15.30-21.30.

Måste kila,

Puss&Kram
Frida

Till slut...

... har jag äntligen lyckats att göra mig iordning helt och hållet, det tog sin lilla
tid kan jag tala om ! Men iaf, nu är jag klar när klockan snart är 4, hmm..
aa strundsamma!

Mogge kommer nog hem om en stund, han skulle visst möta upp Junior innan
han kom hem också, jag lyssnade inte så noga så det visar sig väl framöver
hur det blir.

Vad jag ska göra ikväll återstår att se, får se lite vad jag är känner för :)



Puss&Kram
Frida

Jusste jusste jusste...

... jag har ju helt glömt bort att berätta att jag ska börja träna seriöst snart ;)

HAHAHA
Mer om detta när jag vet om jag håller det jag sagt ;)

Tummen upp för...

... att det redan är fredag och helg och ännu bättre att jag är ledig
ända fram till söndagkväll, okej det är inte en hel helg ledigt men vadå?
Det är nästan en hel helg ledigt sååå aa :)

Jag har kommit igång iaf lite idag, duschen är avklarad iaf så nu ska jag
när som helst sätta igång och göra mig iordning så jag kommer igång
ordentligt någon gång, jag måste hinna med lite ärenden på MAXI också
innan klockan blir för mycket, jag vet dock inte om jag orkar att åka upp dig??!!
Ääääsh, jag bara måste göra det , suck!

Nej om man ska sätta igång då?!

Puss&Kram
Frida

Ibland får man faktiskt tycka synd...

.. om sig själv och det är just precis vad jag gör just nu!
Jag är på sjukt dåligt humör, jag har ont i magen och mitt huvud ska vi inte prata om,
det verkligen spränger !!!
Hjälpte Mogge att städa lite förut men har gett upp nu, jag orkar inte + att det faktiskt
är han som ska få gäster, sådeså...

Jag ska nog duscha snart tror jag, eller om en stund, först och främst måste jag vänta
på att mina naglar har torkat eftersom jag precis fixade iordning dem och målade dem
så fina så, eller typ iaf...

Nej nu ska jag fortsätta tycka synd om mig själv bara för att man FAKTISKT får det ibland!

Puss&Kram
Frida

Jag kan inte direkt...

...påstå att jag är speciellt sugen på att skriva en massa idag, jag är redan jättetrött efter det förlängda arbetspasset idag, inte nog med det så måste jag upp tidigt i morgon för ytterligare ett långt arbetspass, eller långt och långt .. aa det känns långt och så är det bara!

Idag solade jag för 2:a gången också, det börjar på att synas lite, kanske, men jag är långt ifrån nöjd, jag orkar inte vara blek längre... såå okej ja jag kommer fortsätta sola framöver, iaf några gånger till :)

Jag kom nyligen hem från Sandra och Robert, det blev pizza, snacka och kaffe och nu när jag är hemma och trött så ska jag för en gång skull komma i säng såhär dags, det händer inte allt för ofta liksom... såååå...

Godnatt

Puss&Kram
Frida

Och bara för att det inte funkar att lägga upp bilder och att jag inte orkar engagera mig i att försöka komma på varför så blir det ingen bild idag!

Godmorgon..

.. på er :)
Jag har sovit riktigt gott måste jag säga! Har precis ätit frukost och nu
är tanken att jag ska åka iväg och sola, om det behövs det säger jag bara!
Jag tänker inte vara såhär blek längre, inom en snar framtid blir det att sola några gånger, så de så :)

Måste kila

Puss&Kram
Frida

det var grymt...

... skönt att träna måste jag säga :)
Nu blir det snart att lägga sig i en nybäddad säng, mumms på de också !
I morgon blir det att gå upp i tid trotts att jag nästan helt säkert är ledig, har en del saker att göra :)
Ska bland annat träffa Linda, guuld ! :)

Nattinatti



Puss&Kram
Frida

typiskt men bra..

... att jag vaknade av att telefonen ringde idag, poolen, lite som vanligt känns det som.. Jag som hade hoppats på att få sova eftersom jag egentligen skulle börjat klockan 12 idag men icke, iväg som en jäkla galning blev det då de ringde vid 10 i 7 , trött som jag var kom jag ändå igång ganska fort vilket blev en lättnad !

På hemmafrånten blev det att bädda rent, samla ihop tvätten, greja med lite allt möjligt, ner till tvättstugan, sätta igång de första tvättmaskinerna, upp igen till lägenheten, sätta igång med maten - lasagne, in med den i ugnen, sitta här, vänta på maten, ner till tvättstugan snart igen, äta, plocka iordning sen bege sig iväg med mami och träna, hem igen, fortsätta tvätta sen SOVA !

Måste kila,

Puss&Kram
Frida

så var det slut...

... på helgen åter igen,
sitter nyduschad i soffan, ska snart göra mig iordning är tanken.
Gårdagen blev riktigt lyckad måste jag säga, trevlig förfest hos Verra med trevligt folk :) Det blev taxi in till stan, krogen - Bogrens, roligt att få se TAKET också som så många har pratat om, det var helt okej måste jag säga!

Ikväll blir det åter igen jobb, fyfasen vad jag inte känner för att jobba ikväll, jag vill bara vara hemma och inte nog med det så har min hand sovit enda sen jag vaknade, hur sjukt är inte det?!

Nej nu måste jag sätta lite fart,

Puss&Kram
Frida

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Spela poker, casino, bingo m.m online. Massor av bonusar på Bonusar inom Poker, Casino, Slots med mera - PokerCasinoBonus